BKUS aprēķini par pēdējiem 12 mēnešiem liecina, ka neatteiktas vizītes veido 16% no kopējā vizīšu skaita.
Šī iemesla dēļ tiek traucēts ārstu darbs, bet citi pacienti gaida garās rindās.
Piemēram, pulmonoloģei Renātei Snipei šonedēļ, otrdien nav atnākuši divi no pieciem pacientiem, lai gan pieteiktās vizītes nav arī atteiktas.
Gada sākumā BKUS apsvēra domu, ka gadījumā, ja pacients divas reizes neatnāk uz pieteikto konsultāciju un to nav atteicis, trešajā reizē par to būtu jāmaksā, pat ja ir nosūtījums no ģimenes ārsta. Taču pagaidām no šīs idejas nācies atteikties, jo nav normatīvā regulējuma, kas ļautu piemērot sankcijas par neierašanos uz vizīti pie ārsta.
Slimnīcas pārstāvji uzskata, ka ir nepieciešami grozījumi Ministru kabineta noteikumos, tāpēc mediķi rosinās šo jautājumu sakārtot, lai cilvēku bezatbildības dēļ neciestu citi pacienti.
Aģentūras LETA apkopota arhīva informācija liecina, ka, iespējams, ir vērojams šādu gadījumu skaita pieaugums, jo BKUS apkopotā statistika par 2018.gada desmit mēnešos pieteikto un faktiski notikušo konsultāciju skaitu liecināja, ka 14% gadījumu pacienti ar ģimenēm nav ieradušies uz pieteiktajām konsultācijām.
Bērnu slimnīca ir radījusi vairākas iespējas atteikt pieteikto konsultāciju:
1. Elektroniski aizpildot Atteikuma formu www.bkus.lv;
2. Rakstot epastu uz [email protected];
3. Sūtot atbildes īsziņu ar vārdu Atteikt uz saņemto atgādinājuma īsziņu;
4. Zvanot uz tālruņa numuru: 80708866