• 50 uzdevumi smadzeņu darbības uzlabošanai. Visai ģimenei!

    Padomi
    Santa.lv
    Santa.lv
    9. augusts, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Pexels
    Atmiņas uzlabošana, smadzeņu kustināšana, domāšanas ātruma veicināšana, uzmanības, koordinācijas un koncentrēšanās spēju treniņš – tas aktuāli ikvienam, taču jo sevišķi, ja ģimenē ir seniori vai kāds, kas piedzīvojis insultu vai galvas traumu. Tikai iegaumējiet – svarīgi smadzenes darbināt regulāri! Uzdevumus iesaka Dainis Sūna, kaismīgs krustvārdu mīklu sastādītājs un risinātājs.

    Šie uzdevumi turklāt var būt lielisks ģimenes kopā pavadīšanas laiks, jo tos lielākoties var pildīt ikviens, arī mazi bērni! Tātad ieguvējs būs ikviens. Protams, lieliskas ir arī jebkādas galda spēles, piemēram, šahs, dambrete, domino, galvenais, lai kustas prāts un rokas un raisās pozitīvas emocijas!

    • No viena vārda burtiem veidojiet citus vārdus.

    Piemēram, skola: kols, loks, akls, olas, lako, sola utt.

    • Nosauciet priekšmetus, ēdienus, augus, dzīvniekus utt. ar vienādu pirmo burtu.
    • Sameklējiet tekstā un apvelciet ar aplīti vienādus burtus vai skaitļus.
    • Lasiet vārdus no otras puses.
    • Vārdiem nosauciet atbilstošu krāsu.

    Piemēram: debesis – zilas, kāposts – zaļš, 10 eiro – sarkanīgs utt.

    • Istabā sameklējiet un nosauciet noteiktas krāsas priekšmetus.
    • Nosauciet vārdu rindā neiederīgo vārdu.

    Piemēram: biezpiens, sviests, siers, maize (neiederīgais vārds – maize, jo tas nav piena produkts).

    • Uz atsevišķiem kartona kvadrātiņiem uzraksti latviešu alfabēta 33 burtus. Kopā ar tuvinieku mēģiniet, bīdot kvadrātiņus, izveidot vārdus, izmantojot visus alfabēta burtus.
    • Uz tuvinieka rokas vai muguras ar pirkstu zīmē burtus vai skaitļus. Viņam jāsajūt un jānosauc, kas uzzīmēts.
    • No sērkociņiem vai zobu bakstāmajiem salieciet nosauktos burtus, skaitļus vai vārdus.
    • Lai tuvinieks savā skolas izlaiduma fotogrāfijā nosauc klasesbiedru vārdus. Var izmantot arī savu kāzu fotogrāfiju, kopbildi ar darba kolēģiem, koristiem utt.
    • Mēģiniet atcerēties pilsētas, valstis, kurās tuvinieks bijis. Lai viņš šīs pilsētas atzīmē kartē.
    • Saskaitiet sīknaudu, sadaliet monētas kaudzītēs pēc nomināla lieluma.
    • Atcerieties reizrēķinu un pēc tam mēģiniet galvā reizināt vispirms vienkāršus skaitļus, tad divciparu skaitļus.
    • Ar metramēru mēriet dažādu priekšmetu garumu (galda malu, grāmatas biezumu), pirms tam mēģiniet šos izmērus noteikt pēc acumēra.
    • Lai tuvinieks atšķir grāmatā konkrēto nosaukto lapaspusi.
    • Lai tuvinieks vārdnīcā atrod nosaukto vārdu.
    • Atcerieties un nosauciet konkrēto vārdu kādā svešvalodā.
    • Kartē iezīmējiet maršrutu atbilstoši konkrētajai brauciena leģendai.

    Piemēram: ceļu sākam Madonā, tad braucam uz Cēsīm, Valmieru, Bausku, Kandavu, Liepāju.

    • Salokiet papīra lidmašīnas vai origami figūriņas.
    • Salieciet rindā spēļu kārtis: pēc krāsām, pēc vienādām bildītēm, pēc punktu skaita.
    • Salieciet spēļu kārtis kārtīgās rindās, apgrieziet tās, iespējami ātri, uz otru pusi (ar vienu un tad ar otru roku).
    • Salieciet spēļu kārtis rindā, iegaumējiet atsevišķus pārus, apgrieziet kārtis uz otru pusi un mēģiniet atcerēties, kurā vietā bija vienādais kāršu pāris.
    • Būvējiet namiņu no spēļu kārtīm.
    • Kraujiet piramīdas no plastmasas glāzēm.
    • Ātri apgrieziet plastmasas glāzes uz otru pusi.
    • Salejiet glāzēs vienā līmenī šķidrumu.
    • Skaitiet ar skaitīkļiem.
    • Pie izstieptas auklas saspraudiet knaģus.
    • Pie auklas saspraudiet knaģus pēc noteiktas krāsas.
    • Knaģim auklas galā piestipriniet iespējami daudz citu knaģu.
    • Nolieciet uz galda malas sērkociņu kārbiņu un uzsitiet knipi, lai kārbiņa uz galda apgrieztos uz otru pusi. Iespējams skaitīt punktus. Ja kārbiņa uz galda nokrīt ar bildīti uz augšu ­– viens punkts, uz maliņas – divi punkti, uz šaurākās malas – trīs punkti.
    • No sērkociņiem būvējiet iespējami augstu torni.
    • Lai tuvinieks basām kājām no nelielas aukliņas izveido mezglu.
    • Lai mēģina ar basām kājām satvert, piemēram, čiekurus un ielikt tos traukā.
    • Tuviniekam jāizvēlas telpā kāds priekšmets un, sakot auksts, aukstāks, silts, siltāks, karsts, jāaizvada tevi līdz iedomātajam priekšmetam.
    • Uz grīdas uzzīmējiet vai no auklām izveidojiet laukumu, kuru sadala ar cipariem numurētos laukumos. Tuviniekam jācenšas ar vates piku trāpīt laukumā ar lielāko skaitli vai laukumā, kuru nosauc palīgs.
    • Iesaisti tuvinieku mājas darbos. Liec kārtīgi salocīt izgludinātos kabatas lakatiņus, dvieļus, salvetes, kreklus.
    • Uz šaha galdiņa jāizvieto dambretes figūras: tikai uz melnajiem lauciņiem, tikai uz baltajiem, pamīšus baltais melnais utt.
    • Uz galdiņa tālākajiem lauciņiem salieciet dambretes kauliņus. Uz tuvākās līnijas nolieciet vienu kauliņu, un, sitot knipjus, jānosit no dēlīša nost pārējie kauliņi.
    • Lai tuvinieks tin dzijas kamolus, pin pīnītes.
    • Veidojiet vārdu virkni, saistot tos ar cipariem.

    Piemēram: viens valis, divi degunradži, trīs truši, četri čiekuri. Mēģiniet kopā visu šo vārdu virkni atcerēties.

    • Uzzīmējiet grafiku ar āra temperatūras izmaiņām dienas laikā – nedēļas un mēneša garumā. Liec tuviniekam atzīmēt uz lapas temperatūru no rīta, pusdienas laikā un vakarā.
    • Lai tuvinieks saskaita kopā atsevišķus tālruņa numura ciparus.
    • Atcerieties radinieku, paziņu dzimšanas un vārda dienu datumus. Atcerieties svinamas un atzīmējamas svētku dienas.
    • Atcerieties, no kā sastāv lielumi.

    Piemēram: cik dienu ir mēnesī, gadā; cik centimetru ir metrā, divarpus metros; cik deputātu Saeimā; cik stundu ir diennaktī; cik ir baušļu; kāds ir mājas, dzīvokļa numurs utt.

    • Atcerieties, no kā sastāv lietas.

    Piemēram: automašīnai ir četri riteņi, motors, izpūtējs, bremzes, stūre utt. Biezās pankūku mīklas sastāvdaļas ir: milti, olas, raugs, piens, sāls utt.

    • Lai tuvinieks atceras zināmus daiļdarbus un to autorus.

    Piemēram: kurš sarakstīja Zaļo zemi (Andrejs Upīts)? Kurš sarakstījis romānu Zvejnieka dēls (Vilis Lācis)?

    • Liec, lai tuvinieks atkārto un izsit vienkāršu ritmu, izmantojot zīmuli vai kādu citu priekšmetu.
    • Lai tuvinieks zīmējumos sameklē noteiktu skaitu atšķirību.

     

     

     

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē