Bērnu rotaļas sadalīja dažādos posmos, lai zinātnieku komanda atsevišķi novērtētu smadzeņu aktivitāti, ko izraisa katrs rotaļāšanās veids:
- spēlēšanās ar lellēm vienatnē;
- spēlēšanās ar lellēm kopā ar citu personu (palīgu pētnieciskajā darbā);
- spēļu spēlēšana planšetē vienatnē;
- spēļu spēlēšana planšetē kopā ar citu personu (palīgu pētnieciskajā darbā).
Izmantoto leļļu vidū bija plašs leļļu un rotaļu komplektu klāsts, savukārt planšetē tika spēlētas spēles, kas ļauj bērniem radoši rotaļāties (nevis spēles, kas balstītas noteikumos vai orientētas uz mērķi), lai nodrošinātu pieredzi, kas līdzīga rotaļām ar lellēm.
Pētījuma rezultāti rāda, ka, vienatnē spēlējoties ar lellēm, bērniem novērojama tikpat liela pSTS līmeņu aktivizācija, kā spēlējoties ar citiem.
Cits atklājums parādīja, ka, vienatnē spēlējot spēles planšetē, bērniem novērojama daudz mazāka pSTS aktivizācija, pat gadījumos, kad spēles ietvēra būtiskus radošos elementus.
Kārdifas Universitātes jaunākie zinātniskie atklājumi ir pārsteidzoši un tik atbilstoši laikam, kurā dzīvojam, ņemot vērā ierobežoto sociālo mijiedarbību, ko piedzīvo mūsu bērni. Ir pierādīts, ka bērniem, kas agrīnā vecumā attīsta empātiju un sociālās prasmes, ir labākas atzīmes, viņi arī vairāk iestāsies un aizstāvēs bērnus, kam tiek darīts pāri, un centīsies iesaistīties un atrisināt konfliktu. Izpratne par to, ka bērni var attīstīt šīs prasmes, rotaļājoties ar lellēm, ir vērā ņemams un noderīgs palīglīdzeklis vecākiem.