Čata pakalpojums ieviests sadarbībā ar projektu SIC Latvia "Net-Safe III un tas būtiski paplašina psiholoģiskās palīdzības un atbalsta saņemšanas iespējas. Pašlaik ar Uzticības tālruņa speciālistiem iespējams sazināties ne tikai zvanot uz Uzticības tālruni un rakstot e-pastu, bet arī rakstot čatā (čata logs meklējams VBTAI mājaslapas labajā apakšējā stūrī). Čats darbojas darba dienās no pulksten 12:00 līdz 20:00, tas pieejams bez maksas un ir anonīms.
«Aizvien biežāk, lai sazinātos ar citiem, tiek izmantota tieši tiešsaistes vide – nereti rakstot ir vieglāk izteikt savas domas un emocijas, kā arī meklēt iespējamos risinājumus un lūgt palīdzību. Brīžos, kad negatīvo emociju, trauksmes vai stresa ir pārlieku daudz, meklēt palīdzību var būt patiešām grūti.
Īpaši sarežģīti lūgt atbalstu var būt tiem bērniem, kuri jūt kaunu, bailes, nedrošību, kā arī citas spēcīgas emocijas – šādos gadījumos arī telefonsaruna var šķist pārlieku apgrūtinoša vai biedējoša, savukārt rakstot uz e-pastu, atbilde jāgaida ilgāku laiku.
Lai būtu iespējams sniegt psiholoģisku atbalstu visiem tiem bērniem, kuriem ir nepieciešama palīdzība, saziņai būs vairākas iespējas – katram bērnam būs iespēja izvēlēties viņa vajadzībām visatbilstošāko komunikācijas veidu,» uzsver VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Amanda Vēja.