Visi bērni no dzimšanas ir radoši, tāpēc vecāku galvenais uzdevums būtu mēģināt nevis attīstīt un atmodināt radošumu, bet gan ļaut tam saglabāties pēc iespējas ilgāk. To var darīt arī ar mākslas nodarbībām, kuras vada nevis profesionāls mākslinieks, bet paši vecāki. Un, lai nebūtu šaubu, ka tā patiešām ir lielā māksla, jāiedvesmojas no īstajiem dižgariem.
Kā uzsver mākslinieks Armands Sidorovičs, svarīgi nevis mudināt bērnu kopēt citu darbus, bet parādīt, cik dažādās tehnikas var strādāt lieli mākslinieki, un iedvesmoties no viņiem, lai īstenotu savus, pavisam oriģinālus darbiņus. Lai panāktu vēlamos krāsu salikumus uz papīra, īstenotu to vai citu domas lidojumu un radītu kā īsts mākslinieks, nevajag obligāti vilkt galvā bereti un nostāties pie molberta ar krāsu paleti rokās. Var arī citādi.
Lūk, trīs idejas, kā radīt īstu mākslu mājās kopā ar tēti vai mammu!
Iedvesmojies no Pīta Mondriāna!
Abstraktās mākslas darba nosaukums Kompozīcija Nr. 2 sarkanā, zilā un dzeltenā. Darba gaita: 1. Darba radīšanai mūsdienīgā versijā var noderēt krāsainās līmplēves un šķēres. 2. Vispirms bērniem parāda, kā izskatās darba oriģināls, uzsverot, kas šajā darbā ir tas, kas ir pamanāms un atšķiras no citiem darbiem. Iedvesmu smelies: https://lv.wikipedia.org/wiki/P%C4%ABts_Mondri%C4%81ns
3. Bērna iztēli neierobežo, vien ļauj darboties tādā pašā tehnikā, kādā radījis lielais mākslinieks.
4. Lielisks mākslas darbs, ko Adrija (7 gadi) radīja kā Mondriāns.
Iedvesmojies no Žorža Serā!
Gleznas nosaukums Sēna no Lielās Žates salas (La Seine à la Grande-Jatte) Šis darbiņš piemērots jau no divu gadu vecuma. Lai pastāstītu bērnam par šo mākslinieku un parādītu arī citus darbus, ieskaties: https://lv.wikipedia.org/wiki/%C5%BDor%C5%BEs_Ser%C4%81 1. Puantilisma virziens glezniecībā nozīmē, ka viss darbs radīts no punktiņiem – to pārrunā ar jaunajiem māksliniekiem, parādot, piemēram, ka ota, pirksts vai kociņš lēkā pa papīru tāpat kā balerīna – ar puantēm uz pirkstgaliem.
2. Lai padarītu darbošanos bērnam saprotamāku, skolotājs Armands iesaka vispirms izvēlēties, cik lielu laukumu vēlas aptvert. Tātad iezīmē rāmi ar flomāsteru.
3. Jānis izvēlējās zīmēt savu roku – tātad rokas kontūru iepunktos ar vienu krāsu, bet pārējo laukumu – ar citu.
4. Krāsu toņi šī bērna darbā ir līdzīgi kā gleznotājam Serā.
Iedvesmojies no Pablo Pikaso!
Šis derēs vecākiem bērniem. Vairāk informācijas par Pablo Pikaso meklē: https://lv.wikipedia.org/wiki/Pablo_Pikaso
Zīmējuma nosaukums Virtuve. 1. Ne visi bērni ir sajūsmā par krāsām, tāpēc šis ir labs variants, ko piedāvāt tiem, kuri labprāt zīmē ar vienu zīmuli, pildspalvu, marķieri vai flomāsteru.
2. Galvenā ideja Pikaso zīmējumā – laukums tiek aizpildīts ar dažādām figūrām, kas kopā rada vienu veselumu.
3. Klāra izvēlējās mandalas tipa zīmējumu, kur katra atsevišķā figūra un tēls saskaņojas un veido vienu veselumu.
4. Un darbs tiešām atgādina ekstravaganto Pikaso melnbaltā zīmējumā.