Gurķi
Noteikumi: Bērni sastājas aplī un vienam no spēlētājiem rokās ir bumba, kuru viņš met gaisā. (kurš spēlētājs sāks, var izlemt ar “akmens, šķēres, papīrītis palīdzību). To darot, jāsauc kāda cita spēlētāja vārds. Nosauktajam bērnam jāķer bumba, bet pārējiem bērniem jāskrien prom, cik tālu vien iespējams. Kad bumba noķerta, visi spēlētāji sastingst.
Spēlētājs, kurš noķēris bumbu, izlemj pie kura bērna un kādiem solīšiem ies. Piemēram, es iešu pie Ilzes ar pieciem milžu soļiem. Vai, es iešu pie Jāņa ar 10 maziem skudru solīšiem. Kad spēlētājs pietuvojies savam pretiniekam ar izvēlētajiem soļiem, viņam jāmēģina trāpīt otram ar bumbu. Ja bērns bumbu noķer vai tā palido garām, spēle jāsāk no sākuma. Ja bumba trāpa pretiniekam, viņa tiek piešķirts viens gurķis. Tā spēle var turpināties līdz kāds no spēlētājiem dabūjis trīs vai piecus gurķus (kā paši sākotnēji vienojušies). Tad pārējiem spēles dalībniekiem jāizdomā piecas iesaukas katram rokas pirkstam. Spēlētājam, kurš dabūjis gurķus, jāizvēlas sava iesauka un viņš šādā vārdā jāsauc visu atlikušo laiku, ja spēle tiek turpināta.
Ieteikums vecākiem: Pastāsti bērnam par iesauku variantiem, lai netiktu izdomātas aizvainojoši un nepatīkami vārdi.
Klasītes
Noteikumi: Katram spēles dalībniekam jāsameklē savs akmentiņš, kas būs viņa spēles kauliņš. Uz asfalta tiek uzzīmēts rāmos ar cipariem no viens līdz desmit. Pirmais dalībnieks met akmeni uz cipara viens, ja akmens trāpījis vieninieka laukumā, dalībnieks izlec klasītes uz vienas kājas. Ja izdodas izlekt, neuzlecot līnijām, nenokrītot vai nesajaucot kārtību, dalībnieks drīkst mest akmeni uz nākamā cipara laukumu. Ja dalībnieks izkrīt, tad akmentiņu met nākamais dalībnieks. Uzvarējis ir tas, kurš pirmais izlecis visas klasītes.
Akmentiņ, lec laukā!
Noteikumi: Lai spēle izdotos, vajadzīgi vismaz četri spēlētāji. Viens ir vadītājs ar akmentiņu rokās, bet pārējie sēž rindā, kopā saāķētiem elkoņiem. Vadītājs, kuram saliktās plaukstās ir paslēpts akmentiņš, iet pie visiem dalībniekiem un imitē, ka ieliek arī viņu plaukstās akmentiņu. Viņa bērna rokās akmentiņš nudien ir jāieliek, bet pārējiem spēles dalībniekiem jāspēj uzminēt, kura rokās tagad ir akmentiņš. Jāatmin brīdī, kad vadītājs iesaucas: “Akmentiņš lec”! Pārējiem spēlēs dalībniekiem jācenšas elkoņos noturēt akmentiņa turētāju.
Augstāk par zemi
Noteikumi: Viens no spēlētājiem skrien un mēģina noķert kādu citu. Pārējie spēles dalībnieki bēg no un cenšas pakāpties uz kaut kā, kas ir augstāk par zemi. Ja spēles dalībnieks ir uzkāpis uz kaut kā, tad viņam pieskarties nedrīkst. Tomēr vienā vietā nedrīkst atrasties ilgāk par desmit sekundēm (vai tik, cik ilgi spēlētāji vienojušies).
Kazaki razboiņiki (kovboji pret laupītājiem)
Noteikumi: Dalībnieki sadalās divās komandās. Viena komanda meklē, otra – slēpjas. Komandai, kura slēpjas, savstarpēji jāizdomā viena parole, bet otrai komandai jāmeklē pirmās komandas dalībnieki un jāatmin parole. Ja kādu atrod, tad šo dalībnieku var kutināt un pratināt, lai viņš atklātu paroli. Kad parole atklāta, komandas mainās vietām un slēpjas tie, kuri bija nupat meklējuši otrus.