30 miljoni pārdotu Passat eksemplāru kopš 1973. gada. Tas nozīmē, ka ģimeņu iemīlētais un uzņēmumu autoparku iecienītais modelis ir pārspējis leģendāro Beetle (21,5 miljoni pārdotas vienības), atpaliekot tikai no Golf (35 miljoni). Kļūstot par vienu no visu laiku nozīmīgākajiem Volkswagen modeļiem, ražotājs to nodēvējis par auto visām dzīves situācijām. Izskatīgāks, ekoloģiskāks un gudrāks.
Pulcējot žurnālistus no dažādām Eiropas valstīm, Volkswagen bija parūpējies par dažādām aktivitātēm. Ar virtuālās realitātes brillēm un īpašām austiņām varējām iejusties Passat salonā un sīkāk izzināt Dynaudio mūzikas sistēmas darbību, naksnīgā telpā viesi tika iepazīstināti ar Matrix lukturu darbību, savukārt pārējā laikā Volkswagen eksperti bija gatavi izklāstīt jaunāko tehnoloģiju darbību un attīstību. Tomēr lielākā uzmanība tika veltīta facelift modelim – vērsim priekškaru uz atjaunoto astotās paaudzes Passat!
Interjers
Citi lasa
Izstrādājot uzlaboto Passat, Volkswagen lielāko uzsvaru licis uz tehnoloģisku attīstību. Tas nozīmē, ka vislabāk jaunievedumus spēs izbaudīt tieši salonā sēdošie.
Passat ir pirmais klāsta modelis, kas ieguvis trešās paaudzes multimediju sistēmu (MIB3). Atkarībā no izvēlētās komplektācijas, paneļa viducī atradīsies 6,5, 8,0 vai 9,2 collu skārienjūtīgais ekrāns. Būtiskākā atšķirība no iepriekšējās versijas – tagad Passat visu laiku būs iespējams atrasties tiešsaistē. Tātad varēsim straumēt mūziku un klausīties tiešsaistes radio stacijas bez viedtālruņa, turklāt pasažieri varēs savas viedierīces pievienot Passat Wi-Fi hotspotam.
Tāpat būs iespējams arī sarunāties ar auto, nododot balss komandas navigācijas maršruta izmaiņām, telefona zvaniem u.c. funkcijām. Atliek tikai iesākt diskusiju ar “Hello Volkswagen” komandu. Ne mazāk svarīga ziņa tiem, kas ikdienā iecienījuši izmantot Apple CarPlay – turpmāk šo aplikāciju varēs lietot, neizmantojot USB kabeli. Ērti! Šo funkciju izmēģinājām arī uz vietas un tā patiešām strādāja bez aizķeršanās.
Jaunais Passat ieguvis otrās paaudzes Digital Cockpit versiju. 11,7 collu digitālais kokpits ietver augstākas kvalitātes digitālās mērskalas un instrumentu paneļa izvēlnes, kuras vadītājs var individualizēt pēc sirds patikas. Melomāniem paredzēta Dānijā izstrādātā Dynaudio mūzikas sistēma ar 12 skaļruņiem, 16 kanālu digitālo pastiprinātāju un 700W kopējo jaudu.
Braucēju ērtībām, priekšā izvietotas USB-C pieslēgvietas, bet analogo pulksteni aizstājis modeļa nosaukums. Uzlabotos apdares materiālus papildina arī noskaņojuma apgaismojums, kas naksnīgā braucienā izkrāsos salonu kādā no 30 krāsu toņiem.
Vācu dizains
Eksterjera izmaiņas ir nelielas, taču pamanāmas. Passat seko iespaidīgā Touareg piemēram un tiks aprīkots ar jaunākajiem IQ.LIGHT Matrix Led lukturiem. Šie lukturi būs pieejami par papildus maksu, taču būs katra iztērētā centa vērti ne vien to izskata, bet arī gaismas atdeves dēļ. Par to jau pārliecinājāmies Touareg testā.
Volkswagen pārstāvji mūs iepazīstināja ar šī luktura uzbūvi, kas vairāk atbilst raķešzinātnes plāniem, nevis klasiskam gaismas izstarotājam. Dažādi ventilatori, dzesētāji, procesori, matricas un citas detaļas, par kuru darbību būtu jāvelta atsevišķs raksts.
LED tehnoloģija būs redzama arī aizmugures lukturos visiem Passat, neatkarīgi no komplektācijas. Papildus jauna dizaina bamperiem, radiatora restei un stūrei, vācu bestsellera aizmugurē būs redzams jaunas stilistikas Passat uzraksts. Līdzīgi kā Arteon, arī šeit modeļa nosaukums horizontālā veidā stiepsies virs numurzīmes.
Digitalizācija
Dodoties ceļā uz elektriskajiem auto, Volkswagen viena no būtiskākajām reisa starppieturām neapšaubāmi ir digitalizācija, būtiski atvieglojot braucēja ikdienu. Tagad viedtālruni varēsim izmantot kā tālvadības pulti, lai aizslēgtu auto, pārskatītu degvielas tvertnes tilpumu vai uzraudzītu auto atrašanās vietu.
Nozīmīgs jaunums ir Mobile Key jeb mobilā atslēga. Tas nozīmē, ka jūsu viedtālrunis kļūs par līdzekli ne vien auto atslēgšanai, bet arī iedarbināšanai. Konkurentiem šāda funkcija nav pieejama.
Šobrīd zināms, ka digitālā atslēga darbosies ar Samsung ierīcēm (Android operātājsistēma).
Līdzīgi kā ar keyless atslēgām, viedtālrunim jāatrodas durvju roktura tuvumā un auto tiks atslēgts, turklāt šai darbībai nav nepieciešams interneta pārklājums. Ja vēlaties startēt dzinēju, mobilais telefons būt jānovieto speciāli tam paredzētā vietā, netālu no ātrumpārslēga.
Piekļuvi konkrētajam auto varat nodot digitāli arī citai personai, nosūtot digitālo atslēgu uz cilvēka viedtālruni. Šādā veidā iespējams nosūtīt vairāk nekā 10 unikālās atslēgas, katrai no tām nosakot darbības veidu. Piemēram, sieva auto varēs iedarbināt, bet meitai varat piešķirt atslēgu, kas ļaus atslēgt tikai auto durvis.
Zinot to, kādi ir drošības riski keyless atslēgām Latvijā un citur pasaulē, vaicājām Volkswagen pārstāvjiem gan par šīs sistēmas drošību, gan iespējamo auto apdrošināšanas sadārdzinājumu. VW atklāja, ka šī sistēma būs daudzkārt drošāka nekā ierastā keyless piekļuve un notiekot nemitīgs darbs, lai to padarītu zagļiem nepieejamu. Par polišu cenu palielināšanos ziņu gan neesot, taču tas varētu būt saistīts ar to, ka, atšķirībā no Latvijas, Vācijā keyless sistēmas polišu cenu būtiski neiespaido. Kāda būs situācija Latvijā – atliek vien gaidīt.
Aizvien pieaugošo tiešsaistes pakalpojumu klāstu pārvalda We Connect aplikācija, kas būs pieejama visiem Passat pircējiem. Uzņēmumiem ar savu autoparku Volkswagen izstrādājis arī We Connect Fleet, kas piedāvā tādas funkcijas kā digitālo uzskaites žurnālu, degvielas patēriņa uzraudzīšanu, apkopes kontroli vai iespēju saglabāt atrašanās vietu vēsturi, tādējādi ietaupot gan laiku, gan naudu.
Drošība aprīkojums
Pirmo reizi Volkswagen vēsturē kādam no modeļiem uzstādīta Emergency Steering Assist jeb avārijas stūrēšanas asistents. Tiklīdz auto radars uztvers priekšā esošu šķērsli, sistēma automātiski brīdinās vadītāju par potenciālajām briesmām. Izvairoties no šķēršļa, sistēma palīdzēs veikt aso manevru pēc iespējas drošāk, samazinot apgriešanās vai sānslīdes risku.
Tāpat drošības sistēmu klāstā būs adaptīvā kruīza kontrole. Pateicoties GPS signālam, sistēma automātiski pratīs bremzēt automašīnu pirms krustojumiem, asiem līkumiem, ātruma ierobežojumiem un pilsētām.
Pasaules pirmizrādi piedzīvo arī Travel Assist funkcija, kas ļauj daļēji autonomā režīmā ar Passat pārvietoties līdz pat 210 km/h. Auto patstāvīgi ieturēs ātrumu, distanci un ievēros joslas, taču uzraudzība un atbildība par notiekošo vēl joprojām būs jāuzņemas vadītājam – rokām būs jābūt uz stūres. Ja lasīsiet avīzi, tad pēc dažiem brīdinājumiem auto aktivizēs avārijas bremzēšanas sistēmu un apturēs mašīnu.
Papildus šīm ekstrām, Passat iegūs arī līniju asistentu, parkošanās palīgu, gājēju uzraudzības sistēmu, aklās zonas monitoru u.c. drošības sistēmas.
Volkswagen tehnika
Passat ieguvis uzlabotu balstiekārtu. Par papildus maksu varēs iegūt pilnveidotu DCC adaptīvo piekari, kas ļaus izvēlēties kādu no trim braukšanas režīmiem – Comfort, Normal vai Sport. Tāpat vadītājam būs iespējams atrast arī individuāli sev piemērotus uzstādījumus, aizgūstot labākās īpašības no katra režīma.
Benzīnmotoru klāstā būs 1,5 (150 ZS) un 2,0 litru TSI motori ar 190 un 272 ZS. Dīzeļu gammā 1,6 (120 ZS) un 2,0 litru TDI agregāti ar 150, 190 un 240 ZS. No šī saraksta īpaši jāatzīmē jaunizstrādātais 2,0 TDI Evo dīzeļdzinējs, kas radīs par 10 g/km mazāk kaitīgo emisiju, nekā priekštecis. Zīmīgi, ka turpmāk arī visiem benzīna motoriem tiks uzstādīts kaitīgo daļiņu filtrs.
Passat modifikācijas
Izstāžu zālē tika izrādīti trīs atšķirīgu komplektāciju Passat.
Priekšplānā tika demonstrēts GTE plug-in hibrīds, kas turpmāk spēs nobraukt tālāku distanci, paļaujoties tikai uz elektrību. Vizuāli tā dizains saglabāts askētisks, necenšoties pārlieku izcelties uz citu Passat fona. Acīgākie gan pamanīs nevien GTE simboliku, bet arī priekšējā režģī iebūvētu lūku, aiz kuras slēpjas uzlādes ligzda, savukārt 3,6 kW uzlādes kabelis ieritinājies zem bagāžnieka grīdas.
Uzlabotais GTE ieguvis par 31% lielāku litija jona bateriju, palielinot kapacitāti no 9,9 kWh līdz 13 kWh. Izmantojot standarta elektrības pieslēgvietu, tukšu akumulatoru varēs uzlādēt nedaudz vairāk kā sešu stundu laikā. Ja pieejama 360 voltu (3,6 kW) uzlādes stacija, tad lādēšanas laiks samazinās līdz četrām stundām.
Pēc jaunā WLTP cikla datiem, hibrīds varēs nobraukt līdz pat 55 km distanci, neizmantojot degvielu. Tas nozīmē, ģimenes auto neradīs absolūti nekādus izmešus, kas turpmāk būs nozīmīgs faktors, iebraucot Eiropas lielākajās pilsētās. Elektriskais motors savienots ar 1,4 litru TSI dzinēju, kopējai jaudai sasniedzot 218 ZS. Jau šobrīd GTE modelis atbilst Euro 6d emisiju standartiem, kas stāsies spēkā vien 2021. gadā.
Tālāk varējām aplūkot Passat ar sportisko R-Line pakotni, kura salonā bija iespējams izbaudīt Dynaudio skanējumu. Līdzās atradās arī Passat Alltrack īpaši zaļā krāsojumā.
Daudzpusējais Alltrack varētu aizstāt nepieciešamību pēc SUV. Tam pieejams speciāls bezceļu braukšanas režīms un virsbūvi sargājošas plastmasas pa virsbūves perimetru, turklāt tā 172 mm klīrenss un patstāvīga 4MOTION pilnpiedziņa ļaus nokļūt vietās, kur citiem vieglajiem auto būs grūtības. Alltrack tiks piedāvāts ar 2,0 litru TSI benzīna motoru (272 ZS), kā arī divām dīzeļdzinēja versijām – 190 un 240 ZS. Lai arī kurš būtu jūsu favorīts, visi agregāti tiks savienoti ar septiņpakāpju DSG transmisiju.
Latvijā jaunais Passat gaidāms vasaras beigās un tā cenas būs zināmas pavasarī.