Volvo pirms trim gadiem uzsāka jaunu dzīves posmu ar XC90, tajā apvienojot zviedru dizainu un modernākās drošības tehnoloģijas. Tam sekoja limuzīns S90, parketnieks XC60 un pieprasītais krosoveru mazulītis XC40, un ģimeniskais V60.
Zviedru dizains
Otrās paaudzes modelis izmanto Volvo SPA platformu, kas ir pamatā visiem 60. un 90. sērijas modeļiem. Salīdzinot virsbūvju izmēru, jaunais V60 ir par 17 cm īsāks par V90, bet 13 cm garāks nekā pirmās paaudzes modelis. Sportiskāka tēla radīšanai klīrenss nokrities līdz 128 mm.
Uzreiz jāsāk ar uzslavām. Volvo jaunais imidžs ir viens no šā brīža pievilcīgākajiem dizaina veikumiem autoindustrijā. Raugies, no kuras puses vēlies, – zviedru dizaina cienīgs eksemplārs. Tomēr ir svarīgi, lai mazā vikinga vaibstos būtu redzamas atšķirības no lielā brāļa.
Identitātes radīšanai priekšējo lukturu LED strīpa ir atradusi virzienu no lukturiem, pietuvojoties radiatora režģim, bet bamperā miglas lukturus vairs nesavieno līnija, kā tas ir V90. Sānu profili abiem modeļiem ir gandrīz kā divas ūdens lāses, V60 aizmugures logam kļūstot mazāk slīpam, bet aizmugurē pamanāmā atšķirība ir bamperā iestrādātie atstarojošie elementi.
Pie V60 stūres
Kādam jāizskatās salonam, lai tiktu līdzi eksterjerā iespētajam? Iespējams, ka gaišā apdare un nakts noskaņojuma apgaismojums būtu veiksmīga kombinācija. Melnā tapsējumā trūkst akcentu, tas rada mazāk emociju. Toties apdares materiālu kvalitātes latiņa ir augsta.
Tiklīdz vadītājs īsā laika sprīdī atrod sev piemērotu sēdvietas pozīciju, šajā sēdeklī patiesi var pavadīt ilgu laiku. Interesanti, ka sēdekļa augstums regulējas elektriski, bet atzveltnes pozīcija un sēdekļa attālums maināms mehāniski. Paneļa vidusdaļā atrodas iPad planšetei līdzīgs 9,3 collu skārienekrāns. Dzidras krāsas un pārdomāts izvēļņu izkārtojums.
Papildus ierastajām funkcijām šeit ir arī auto rokasgrāmata digitālā formātā, turklāt uz SMS varam atbildēt, ar pirkstu zīmējot burtus ekrānā. Atrodoties kustībā, sistēmas pārvaldība nav tik intuitīva, jo pretēji konkurentos izmantotajam rotējošajam slēdzim V60 visas funkcijas jābaksta ar pirkstu ekrānā.
V60 rada komfortablu un relaksējošu sajūtu. Vikingu laiva drīzāk slīd pa ceļa virsmu, un tieši šī īpašība patiks ģimenēm.
Var visai droši apgalvot, ka šis ir mīkstākais auto ar 19 collu diskiem (ņemot vērā 235/40 riepu profilu), kādu nācies stūrēt.
Sēdekļu komfortu Volvo automašīnās jau uztveram kā ražotāja zvērestu salonā sēdošajiem, taču tieši piekares līdzdalība nelīdzenumu absorbēšanā pārsteidz. Balstiekārta teju vai katrā ceļa ieplakā pabāž mazu spilvenu. Ja grants ceļi ir ikdiena, labāk izvēlēties R17.
Vadāmības un braukšanas īpašību ziņā tas ir pilnīgs pretstats azartiskajai 3. sērijai. V60 virtuvē starp maigajām karija un timiāna lapām neieraudzīsim halapenjo piparus, šī ir cita pavārmāksla, cita veida maltītei. Lai arī sēžam neierasti zemu, tas neaicina sportot, bet saglabāt mieru. Braukšanas režīmu maiņa pieejama augstākā komplektācijā, taču mums neradās vēlme pārveidot dreifējošā V60 dabu.
Ģimenes universāla ietilpība
Volvo atgriezies pie tām vērtībām, kas mums lika iemīlēt zviedru zīmolu pirms 10 un 20 gadiem. Drošība un ietilpība.
Par pirmo varam pārliecināties tikai tad, kad esam briesmās, taču praktiskums un liela bagāžas telpa ir ģimenes sapnis.
Priekšā sēdošo ērtības tiek apmierinātas vairumā auto, bet šeit uzsvars likts uz aizmugures pasažieriem. Patiesībā tur mēs jutāmies pat ērtāk. Pateicoties tam, ka jaunais V60 kļuvis garāks, aizmugurējās sēdvietās ir plašums, kādu varētu sagaidīt kādā šefa auto. Ērtais sēdekļu izvietojums priecēs četru cilvēku muguras garākā braucienā, taču piektajam šeit vieta nebūs – transmisijas tunelis ir pārāk augsts.
V60 lepojas ar lielāko bagāžas ietilpību savā klasē. Jā, šis ir V70 pēctecis un īsts universālis šā vārda labākajā nozīmē. Ar sēdekļiem savās pozīcijās aizmugurē ir 529 l telpa, kas lielākajai daļai pircēju jau būs vairāk, nekā ikdienā nepieciešams. Salīdzinājumam – Audi A4 ir 505 l, bet BMW 3. sērijai ir vēl par 10 l mazāk. Nolaižot sēdekļus, gandrīz līdzenā grīda sniedz 1441 l plašumu. Taisnības labad gan jāsaka, ka V60 ir arī garāks un platāks nekā iepriekšminētie censoņi, bet maksimālā ietilpība ir mazāka nekā konkurentiem (Audi – 1510 l, BMW – 1500 l).
Ekstras
V60 tiek piedāvāti divi aprīkojuma līmeņi. Bāzes versija nodēvēta par Momentum, bet par papildu 3893 eiro pieejama bagātīgāka Inscription modifikācija. Par šo cenas starpību 8 collu digitālo instrumentu paneli aizstāj 12,3 collu risinājums, sēdekļiem tekstila audumu nomaina ādas apdare, bet naksnīgu braucienu īpašāku padarīs noskaņojuma apgaismojums.
Katru no šīm aprīkojuma versijām var uzlabot ar īpašām Pro pakotnēm. Piemēram, izvēloties Xenium Pro pakotni par 3025 eiro, jūsu V60 iegūs jumta lūku, head-up displeju, atpakaļskata kameru un ar ādu apdarinātu instrumentu paneli. Kopumā ir 14 atšķirīgas papildu pakotnes. Ja neviens no šiem komplektiem nešķiet pievilcīgs, katru no ekstrām var iegādāties atsevišķi.
Piemēram, Bowers&Wilkins audiosistēmu par 3328 eiro. Mēs pārliecinājāmies, ka arī 14 skaļruņu Harman/Kardon (847 eiro) nebūt nav velti izšķiesta nauda. Līdz R-Design un Cross Country versijām vēl jāpagaida.
Mēs ieteiktu apsvērt Intellisafe Pro (1815 eiro) pakotnes iegādi, tā ietver adaptīvo kruīza kontroli un aklās zonas sistēmu BLIS. Šajā gadījumā adaptīvā kruīza kontrole apvienota ar līniju asistentu, funkcionējot kā pusautonomā sistēma. Auto pats bremzē, paātrinās un prot piestūrēt līkumos. Ja uz mūsu ceļiem būtu vairāk joslu atdalošās līnijas, V60 varētu izpausties pilnībā. Mēģinot sistēmu uz nesen remontētiem ceļiem kā dienā, tā naktī, stūrēšanas palīgs ne reizi nekļūdījās. Vienīgais norādījums – rokas no stūres ilgstoši noņemt nedrīkst, šis vēl nav īsts autopilots.
Volvo dzinēji
Atšķirībā no BMW un Audi ir jāiztiek bez harmoniskajiem sešcilindru trīs litru agregātiem. Patiesībā dīzeļu faniem ir jāpriecājas, ka šeit redzam vismaz četrcilindru motoru, jo Volvo un dīzeļdzinēju ceļi šķiras. Turpmāk visi gaidāmie zviedru zīmola modeļi tiks apgādāti ar benzīna, hibrīda un elektrisko versiju. V60 šajā ziņā ir pēdējais mohikānis, kas saglabājis 2,0 l D3 un D4 agregātu. To jauda attiecīgi ir 150 un 190 ZS.
Papīros norādītajiem 4,5 l/100 km tuvu gan nesanāca tikt. Ar pilnu bāku saprātīgā braukšanas manierē pieveicot 800 km un distanci pabeidzot ar 7,0 l/100 km – nav tik maz, kā gaidījām.
Zinot to, ka D4 kalpo arī kā masīvā XC90 vilcējspēks, tad mazākajā V60 tas jūtas ļoti ērti. Ne pārāk trauksmains, drīzāk piemērots mierīgai braukšanai bez lielām problēmām kādu apdzīt. Turklāt V60 šis dzinējs izklausās klusāks nekā citos Volvo. Acīmredzot vieglāks uzdevums, mazāk skaņas. D3 pieejams arī 6MT versijā, bet D4 var sajūgt tikai ar 8AT, kas pirms straujāka paātrinājuma brītiņu apdomāsies.
Dinamiskām ģimenēm uzreiz jāraugās benzīnmotoru virzienā. Pagaidām klāsta vienīgā izvēle ir 2,0 l T6, bet ar to būs pilnīgi pietiekami steidzīgam dzīves ritējumam. Tas attīsta 313 ZS, līdz 100 km/h aizvedot 5,8 s. Šo jaudu pie zemes notur pilnpiedziņas sistēma, kamēr dīzeļiem atvēlēta priekšpiedziņa. Vēlāk pievienosies arī plug-in hibrīdversija.
Sāncensība
V60 konkurenti nāk no premium saimes. Spēkojoties ar pircēju iecienītiem vācu trīnīšiem, zviedrs vairākās pozīcijās senos biedrus jau ir pārspējis. Bet visi šie labumi nav par velti. Kamēr respektablie vācieši maksā līdzvērtīgi – aptuveni no 34 000 eiro, V60 sākumcena ir par 6000 eiro lielāka. Bāzes aprīkojums neliek gausties, taču šī nav maza starpība.
Lai gan demo auto cena ir 57 600 eiro, par tādu ikdienā nepieciešamu ekstru kā atpakaļskata kamera būs jāpiemaksā. Situāciju vēl vairāk sarežģī fakts, ka Latvijā pircēju iecienītais XC60 krosovers ar D5 dīzeļdzinēju (235zs), 8AT, pilnpiedziņu un R-Design pakotni ir par 2500 eiro lētāks par mūsu testa auto. Klāt jāskaita vēl papildaprīkojums, taču izvēle nav viegla.
Risinājums jau tiek meklēts, un Volvo drīzumā gaidāms modifikāciju sortimenta papildinājums, pievienojoties mazjaudīgākai, līdz ar to lētākai dīzeļa un benzīna versijai. Sedans S60 gaidāms jau drīzumā.
Motoru veidi
Motoru veidi |
T6 AWD |
D3 |
D4 |
|||
Darba tilpums: |
1969 cm3 |
1969 cm3 |
1969 cm3 |
|||
Jauda: |
230 kW (313 ZS) pie 5700 apgriez./min |
110 kW (150 ZS) pie 3750 apgriez./min |
140 kW (190 ZS) pie 4250 apgriez./min |
|||
Griezes moments: |
400 Nm pie 2200–5100 apgriez./min |
320 Nm pie 1750–3000 apgriez./min |
400 Nm pie 1750–2500 apgriez./min |
|||
Ātrumkārba: |
8AT |
6MT/8AT |
8AT |
|||
Pašmasa: |
1690–2069 kg |
1690–2069 kg |
1690–2069 kg |
|||
Maksimālais ātrums: |
249 km/h |
205 km/h |
220 km/h |
|||
Paātrinājums 0–100km/h: |
5,8 s |
9,9 s |
7,9 s |
|||
Vidējais degvielas patēriņš: |
7,4 l/100 km |
4,4 l/100 km |
4,7 l/100 km |
|||
CO2 emisija: |
171 g/km |
120–126 g/km |
119–125 g/km |
|||
Cena eiro: |
no 51 536 € |
no 40 132 € |
no 43 358 € |
Testa auto
- Garums/platums/augstums: 4761/1850/1427 mm
- Riteņu bāze: 2872 mm
- Klīrenss: 128 mm
- Riepas: 235/40 R19
- Bākas tilpums: 55 l
- Bagāžas ietilpība: 529–1441 l
- Piedziņa: priekšpiedziņa
- Testa auto V60 Momentum D4: 57 600 eiro
Iespaids
Volvo piedāvā atšķirīgu filozofiju no konkurentiem, un šim redzējumam pasaulē ir ļoti daudz sekotāju. Auto tiem, kam komforts un ietilpība ir prioritāte.
Rezumējums
Volvo vāciešu centienus atspēko ar imidžu, pievilcīgu eksterjeru un iespaidīgu salona plašumu.