Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Volkswagen Touareg pirmais testa brauciens

    SUV
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    31. janvāris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Šis ir trešās paaudzes Volkswagen Touareg. Jaunākais volsburgiešu veikums piedzīvojis būtiskas izmaiņas, sasniedzot tādu tehnoloģisko augstumu virsotni, kādu no VW gaidītu tikai retais.

    Jaunais Touareg ir viens no pierādījumiem, cik nopietni pret SUV segmentu attiecas Volkswagen. Šobrīd VW būs sasniedzis savu lielāko SUV portfolio, jau šobrīd pasaulē piedāvājot sešus modeļus. Šobrīd sarakstam gatavs pievienoties arī T-Cross, bet 2020. gadā VW ģimeni papildinās pirmais elektriskais SUV I.D. Crozz.

    Laika gaitā VW ir ne vien atteicies no ierastā saukļa Das Auto, bet arī atsvešinājies no tautas auto tēla. Jaunā Touareg prezentācijā VW pārstāvji nemitīgi piemin premium segmentu, kas līdz šim bijis lauciņš, kuru zīmols vērojis no attāluma. Nevis tautas, bet ķēniņa auto.

    Uz ceļa

    Touareg izmanto to pašu modulāro MLB platformu, ko Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga un Lamborghini Urus. Pateicoties alumīnija un augstas izturības tērauda materiāliem, tas kļuvis par 106 kg vieglāks. Nevar noliegt, ka Touareg brauc kā piecus metrus garš SUV, taču VW ir veicis dažus trikus, lai mazinātu tā vēlmi grīļoties.

    Adaptīvā piekare ļauj auto virsbūvi pacelt par 7 cm vai pazemināt par 4 cm.

    Par papildu maksu balstiekārtā var iestrādāt elektromehānisko pretapgāšanās sistēmu, reaģējot ātrāk un aktīvāk, nekā to spēj hidrauliskā sistēma. VW pārstāvji atklāja, ka teorētiski sistēmas spēkos būtu iespējams pilnībā izslēgt jebkādas virsbūves svārstības līkumos, bet tādā gadījumā tiktu atņemtas reālas braukšanas izjūtas.

    Touareg licis uzsvaru nevis uz azartisku braukšanas pieredzi kā citos šīs platformas modeļos, bet gan akcentē komfortablu, relaksētu un klusu gaitu.

    Touareg apgriešanās rādiuss ir tikai par mata tiesu lielāks nekā Golf hečbekam – 11,9 m.

    Tas panākts, pateicoties aizmugurējo riteņu piestūrēšanai, mazā ātrumā pagriežoties pretēji priekšējiem ratiem, bet lielākā ātrumā pieskaņojoties stūrējošajiem ratiem. Bez šīs sistēmas apgriešanās manevram būtu nepieciešams papildu metrs.

    Iedzīt 100 000 eiro dubļos? Standarta braukšanas režīmus papildina uzstādījumi, kas pielāgo motoru un transmisiju grants un smilšu apvidiem. Papildus var uzstādīt arī bākas sargu, radiatora režģi, uzlabotu akumulatora aizsardzību. Adaptīvā piekare ļauj auto virsbūvi pacelt par 7 cm vai pazemināt par 4 cm.

     

    Salīdzinājumā ar priekšteci jaunais modelis ir nedaudz platāks (+ 44 mm) un garāks (+ 77 mm). Tas pozitīvi atspoguļojas gan salona, gan bagāžas ietilpībā.

    Interesanti, ka tiks piedāvāta arī Black Style versija, kas, piemēram, BMW kalpotu kā Shadowline. Šajā gadījumā radiatora režģim, logu līstēm un citiem elementiem alumīnija līstes tiek nomainītas pret melnām.

    SUV interjers

    Lielizmēra ekrāni un interjera apgaismojums veiksmīgi novērš uzmanību no atsevišķiem elementiem, kuri vēl netiek līdzi auto cenai

    Touareg apskats varētu sastāvēt no interjera pētīšanas un izzināšanas vien, jo šeit jaunumu ir vairāk, nekā esam raduši redzēt. VW to sauc par inovāciju kokpitu, bet mēs drīzāk to nodēvētu par digitalizācijas invāziju, kļūstot par jaunu mērauklu SUV segmentam. Interjeru var iesaiņot trīs aprīkojuma līmeņos – Elegance, Atmosphere un R-Line.

    Viduskonsoles ekrāns ir tikpat liels kā jūsu portatīvā datora displejs – 15 collu skārienekrāns ar ieliektu virsmu, kura iepazīšanai būs jāmeklē sen aizmirsta instrukcija. Līdzīgi kā viedtālrunim, visas mums svarīgākās funkcijas var novietot galvenajā izvēlnē. Protams, brauciena laikā ne vienmēr izdosies ar pirkstu trāpīt izvēlētajā vietā, kā arī temperatūras regulācija nebūs tik ātra, kā ierasts.

    Vadītāja acu priekšā redzam 12,3 collu digitālo instrumentu paneli, kas vizuāli saplūst ar centrālo ekrānu. Interjers rada patīkamu pirmo iespaidu – labāku, nekā gaidījām. Tiesa, ilgākā laika posmā sākam pamanīt, ka virzienrādītāja un vējstikla slotiņu slēdži šķiet aizgūti no sešreiz lētākā Polo un viduskonsoles sānos izmantotie materiāli neatbilst 90 000 eiro slieksnim.

    Papildaprīkojuma ergoComfort sēdekļi liek mums ieķeksēt 5 no 5 zvaigznēm komforta sadaļā. Ērtas sēdpozīcijas atrašanu atvieglos 14 regulējami elementi, sākot ar kāju pozīciju līdz galvas balstam. Par papildu maksu sēdekļus var aprīkot ar astoņām masāžas programmām. Aiz bīdāmajiem otrās rindas sēdekļiem atrodas 810 l bagāžnieks (līdz šim 697 l), kuru var palielināt līdz 1800 l. Trešās rindas sēdvietas netiek piedāvātas.

    Touareg aprīkojums

    Nakts redzamība gluži kā Porsche Cayenne

    Atceroties, ka Touareg izmanto Urus platformu, kāds tur brīnums, ka jaunizveidotā SUV cena var sasniegt sešciparu eiro slieksni! Bāzes cenas lieti noderēs, lai Touareg iekļautos uzņēmumu saimnieciskajos izdevumos, tomēr iegādāties jaunu auto bez inovatīvajām ekstrām nešķiet prātīgi. Tiklīdz paspēlējamies ar papildaprīkojuma sarakstu, tā cena aug straujiem soļiem.

    Balta perlamutra krāsa – 1830 eiro, R21 diski ar riepām 2789 eiro, nakts redzamība 1666 eiro, R-line eksterjers un interjers 3078 eiro, adaptīvā piekare un aizmugures ass stūrēšana 2606 eiro, komforta sēdekļi ar paaugstinātas drošības galvas balstiem 4289 eiro, Dynaudio skaņas sistēma 1456 eiro, multimediju sistēma ar 15 collu ekrānu 3202 eiro. Un tā šis saraksts var turpināties ilgi.

    Lai gan tikai daļa no šīm un citām ekstrām ir mūsu Touareg, tas maksā 92 960 eiro. Šie ir ūdeņi, kuros peld arī tādas haizivis kā Audi Q7, Porsche Cayenne S un Mercedes-Benz GLE.

    Touareg ir viens no tiem auto, kura testa braucienu pilnīgi noteikti ir vērts veikt arī naktī. Salonā noskaņu burtiskā nozīmē paspilgtina 30 toņkrāsu interjera apgaismojums, horizontāli plūstot visapkārt salonam. Gaišs ir arī ārpusē. Inteliģentie LED Matrix lukturi pieejami par 1710 eiro, apvienojot 128 LED gaismiņas un 11 apgaismes funkcijas. Brauciena laikā gaismas pielāgosies situācijai.

    Pretim un priekšā braucošie redzēs vien jūsu tuvo gaismu staru, bet pārējā apkārtne tiks izgaismota ar tālo staru. Turklāt, sistēmai atpazīstot ceļazīmi, gaisma uz to tiks vērsta mazāk, lai atstarojošā virsma neapžilbinātu vadītāju.

    Spiegu filmās izmantotā nakts redzamība nonākusi arī Touareg aprīkojuma lapā. Infrasarkanā acs lūkojas 300 m rādiusā, uzmeklējot ķermeņu radītu siltumus. Tiklīdz tuvojamies gājējam, melnbaltajā ekrānā iespīdas oranža krāsa. Tiklīdz sistēma jūt avārijas draudus, vadītājam par to tiek signalizēts, bet gājējs tiek vairākkārt apžilbināts ar viņa virzienā vērstu vertikālu tālo gaismu staru. Pietiek ar vienu situāciju, kurā šī sistēma jūs izglābs no neredzamā gājēja, lai papildu opcija jau būtu atmaksājusies.

    Touareg prot atpazīt situācijas, kad neesat pamanījis pa galveno ceļu braucošas mašīnas. Nav gluži tā, ka SUV ir apguvis ceļu satiksmes noteikumus, taču krustojumu asistents pratīs mūs izglābt no nepatikšanām sliktas pārredzamības vietās. Ja esam apstājušies un uzsākam kustību, bet no sāniem tuvojas cits transportlīdzeklis, auto mūs brīdinās vai aktivizēs avārijas bremzēšanu.

    Volkswagen dzinēji

    Bentayga W12 dzinējus šeit neredzēsim, taču nav iemesla bēdāties. Ja vien neesat Volvo XC90 īpašnieks…

    Jā, dārgie XC90 vadītāji, šeit ir sešcilindru dīzeļdzinēji!

    Sākotnēji Touareg būs pieejams divās 3,0 l V6 TDI dīzeļdzinēja modifikācijās – 230 ZS un 500 Nm vai 286 ZS un 600 Nm salikumā. Abām versijām ir 8AT un 4Motion.

    Mēs izmēģinājām jaudīgāko no tām, un visdrīzāk tā arī būs populārākā pircēju izvēle. Pie 8AT darbības gan būs nedaudz jāpierod, jo auto paātrināšanās notiek ar nelielu aizturi. Asāk nospiežot gāzes pedāli, tiek ieturēta aptuveni sekundes pauze, un jau pēc mirkļa Touareg gluži kā bulta no loka aizšaujas uz priekšu.

    100 km/h tas sasniedz 6,1 s, ne brīdi nekļūdams traucējoši skaļš, bet, būdams gaitā, V6 izklausās patīkamāk, nekā stāvot pie sarkanās gaismas. Jahtu un treileru vilcējus iepriecinās 3500 kg vilktspēja.

    Vēlāk sortimentu papildinās arī 3,0 l V6 TFSI benzīna motors ar 340 ZS un 450 Nm, kā arī 4,0 l V8 TDI agregāts, attīstot 420 ZS un iespaidīgu 900 Nm griezes momentu. Tāpat iespējama arī hibrīda versijas pievienošanās.

    Mūsu testa auto

    • Garums/platums/augstums: 4878/1984/1702 mm
    • Riteņu bāze: 2904 mm
    • Klīrenss: 200 mm
    • Riepas: 285/45 R20
    • Bākas tilpums: 90 l
    • Bagāžas ietilpība: 810–1800 l
    • Piedziņa: pilnpiedziņa
    • Cena – 92 960 eiro

    Tehniskie dati

    Motoru veidi

    3,0 TDI

    3,0 TDI

    Darba tilpums:

    2967 cm3

    2967 cm3

    Jauda:

    210 kW (286 ZS) pie 3500 apgriez./min

    170 kW (231 ZS) pie 3500 apgriez./min

    Griezes moments:

    600 Nm pie 2250–3250 apgriez./min

    500 Nm pie 1750–3000 apgriez./min

    Ātrumkārba:

    8AT

    8AT

    Pašmasa:

    2070 kg

    2070 kg

    Maksimālais ātrums:

    235 km/h

    235 km/h

    Paātrinājums 0–100km/h:

    6,1 s

    7,5 s

    Vidējais degvielas patēriņš:

    6,9 l/100 km

    6,6 l/100km

    CO2 emisija:

    182 g/km

    173 g/km

    Cena eiro:

    No 64 076

    No 59 059

    Iespaids

    Touareg šobrīd ir viens no tehnloģiski attīstītākajiem SUV segmenta pārstāvjiem.

    Rezumējums

    Touareg flagmanis iepeldējis premium klases līcī, kur komfortablā gaita un tehnoloģiju attīstība ļauj tam turēties virs ūdens.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē