Palensijā Spānijā ražotais francūzis nav tik veikls stūrēšanā kā Golf Mk7, Opel Astra, Ford Focus vai Seat Leon. Tam ir plūdeni, mierīgi noregulēts stūres pastiprinātājs, taču žirgts un elastīgs 1,6 l 130 ZS jaunās paaudzes dīzeļmotors.
Otra lieta – tas nav tik lēts kā Hyundai i30 vai Kia Ceed, kaut izgatavots uz tās pašas CMD-CD platformas kā japāņu radinieks Nissan Pulsar. Svarīgākais – Megane tagad ir komfortabls arī aizmugures pasažieriem. Tam ir liels bagāžnieks, un beidzot auto ir vizuāli tīkams gandrīz trešdaļai pretimnācēju. Beidzamajos trijos gados Renault grupa tai piederošajās četrās rūpnīcās Spānijā ieguldījusi 600 miljonus eiro.
Kopš atvēršanās 1978. gadā Palensijas rūpnīcā saražoti vairāk nekā seši miljoni transportlīdzekļu, no tiem četri miljoni Megane kopš modeļa ieviešanas 1995. gadā, kad tā nomainīja priekšteci Renault 19. Jaunumu prezentēja rudenī Frankfurtes izstādē. Sākumā daudzus pārsteidza tas, ka auto priekšgals gandrīz pilnībā atkārto Laguna aizstājēju Talisman, taču tagad vienotais korporatīvais stils kļuvis par rombu auto vizītkarti.
Citi lasa
Dizains
Mašīna salīdzinājumā ar priekšteci kļuvusi par 64 mm garāka, par 25 mm zemāka, turklāt tai ir platāka priekšējā un aizmugurējā šķērsbāze (platākā segmentā): priekšā +47 mm, aizmugurē +39 mm. Automobilim ir pamatīgākā garenbāze – 2669 mm (+28 mm salīdzinājumā ar Megane III) – un īsa aizmugurējā pārkare –771 mm (-21 mm nekā vecai Megane). Modernā vāģa proporcijas kļuvušas harmoniskākas, jo auto siluets ir plūstošāks, vizuāli stabilāks un spēcīgāks. Izteiksmīgie sāni pauž jutekliskumu – tā ir viena no Renault zīmola iezīmēm.
Virsbūves apakšdaļu un motora pārsegu rotā precīzas valcētas līnijas, spilgtinot tā dinamisko veidolu. Pārstrādāta priekšējās piekares ģeometrija, un lielākā leņķī uzstādītie amortizatori ļāvuši samazināt atstarpi starp riteņiem un riteņu arkām par aptuveni 25–30 mm. Priekšējie C formas lukturi veidoti ar LED trīsdimensiju efekta gaismas līnijām. Pieejamas versijas ar pilnas LED gaismas lukturiem un automātiskajām gaismām (LED Pure Vision tehnoloģija). Pastāvīgi degošās Edge Light tehnoloģijas aizmugurējās LED bloklampas veido horizontālu veidolu.
Interjers
Jau strādājot pie Megane III, Renault konstruktori atteicās no franču šarma par labu tipiski vāciskajām īpašībām –pedantismam darba kvalitātē un pragmatiski izvēlētiem augstas raudzes materiāliem. Ceturtā Megane nav izņēmums, jo interjerā auto ir lietišķi mierīgs. Gaumes jautājums ir, vai kādam patīk viduskonsoles noformējums vai ne. Instrumentu bloks ir labi pārskatāms, gandrīz identisks ar Talisman un Espace.
Ja patika tur, patiks arī šeit. Vadītājam un pasažieriem ieskaujošas formas sēdekļi nodrošina atzīstamu komfortu, pateicoties divkārša blīvuma putām atzveltnēs. Identiski sēdekļu rāmji atrodami arī jaunajos Espace un Talisman. Priekšējie sēdekļi aprīkoti ar apsildi un masāžu, kā arī elektriski pielāgojamu jostas vietas balstu – gluži kā galvenajos konkurentos.
Renault tehnika
Pirmo reizi Megane GT versijā piedāvā arī 4Control sistēmu, kas Renault Sport projektēto piekari izmanto dinamiskai braukšanai un precīzai stūrēšanai. Auto veiklo vadāmību papildina plašs motoru klāsts ar jaudu 90–205 ZS. Megane IV seko jaunajai korporatīvajai dizaina valodai, kura ieraugāma gan Clio IV un Captur, gan Espace V un Talisman. Renault modernākajai Megane piedāvā trīs jaunus turbo motorus.
1,2 TCE tiešās iesmidzināšanas turbo izklausās niecīgi mazs, taču īstenībā attīsta par 5 ZS vairāk nekā vecais 1,6 l motors, kuru jaunais agregāts aizstāja, turklāt jaunums ir par 25% ekonomiskāks. Zīmola ilgdzīvotājs 1,5 l dCi tika atjaunināts, tam pārprogrammēts vadības bloks, tādēļ motors kļuvis par 15% ekonomiskāks.
Nozīmīgākais jaunums dzinēju gammā ir 1,6 l dīzelis ar 130 ZS un pietiekami labu griezes momentu, lai pietuvotos visiem labi zināmā 2,0 l TDI Golf motora spējām. Megane ietilpst funkciju klāsts, ar kādu līdz šim dižojās vien premium segmenta modeļi. Identisku funkciju paketi Renault ieviesis arī abos jaunās Megane līdzgaitniekos – Espace un Talisman.
Tehnoloģiju piedāvājums ietver krāsainu Heads-Up displeju, konfigurējamu septiņcollu TFT displeju un divus R-Link 2 multimediju sistēmas ekrāna formātus (7 collu horizontālais vai 8,7 collu vertikālais displejs), kā arī Multi-Sense tehnoloģiju un 4Control sistēmu. R-Link 2 ir vadības centrs, kas pārvalda daudzas transportlīdzekļa funkcijas: multimedijus, navigāciju, tālruni, radio, Multi-Sense tehnoloģiju, autovadītāja palīgrīkus (ADAS), 4Control sistēmu u. c. Renault, tāpat kā konkurenti, ir palielinājis komforta elementu un sīkrīku skaitu.
Brauciens
Šasija konstruktīvi esot nemainīga, taču Megane vadīšanas sajūtas atšķiras no vecā. Brauciens kļuvis komfortablāks, un salonā tagad ir krietni klusāk nekā iepriekš. Viss izveidots, lai sekmētos komfortabla braukšana ātrumos, kas iedvesmo ticību automobilim. Protams, sajūta nav, kā vadot sporta vāģi. Taču Megane stūres iekārta joprojām lutina vadītājus ar precizitāti un uzticību.
Varbūt tādā veidā šajā automobilī izpaužas Renaultsport gēni. Multi-Sense poga centrālā paneļa R-Link 2 ekrānā nodrošina tiešu pieeju pieciem iepriekš definētajiem braukšanas režīmiem: neitrālajam, sporta, komforta, personalizētajam un eko. Ar Multi-Sense palīdzību vadītājam iespējams pielāgot arī dzinēja skaņas līmeni, izvēloties starp trim variantiem: neitrāls, komforta vai sporta. Nav pretenziju arī pret 6MT transmisiju, kura, iespējams, nav tik precīza kā VW Golf, taču neatpaliek no Ford Focus vai Opel Astra lietotajām.
Iespaids
Jaunais dizains un tehnoloģijas noteikti noturēs franču zīmola fanus, savukārt auto kvalitāte ir spējīga pārvilināt dažu labu konkurentu klientu. Eh, ja vēl cena būtu zemāka!
Rezumējums
Harmoniskākā un tehnoloģiski pilnvērtīgākā Megane, kas beidzot līdzvērtīgi atkal varēs cīnīties ar vācu, japāņu un korejiešu konkurentiem.
Testa auto Renault Megane Bose dCi 130: 24 800 eiro