Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • BMW X5 pirmais testa brauciens

    SUV
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    19. februāris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Kopš pirmās paaudzes X5 modeļa aizritējuši jau 20 gadi. Katrs ceturtais no jaunajiem BMW, kas tiek pārdots Latvijā, ir tieši X5. Nu kārta ceturtajai paaudzei.

    Jaunais BMW X5 (G05) ir pilnībā no jauna radīts modelis, kas veidots uz CLAR platformas. Tas kļuvis lielāks visos virzienos, īpaši pastiepjoties platumā (+66 mm). Par zīmīgākajām pārmaiņām eksterjerā jāpateicas BMW nu jau ikoniskajam dizaina elementam – radiatora režģim. Atgādinot vareni ieplestas nāsis, cenšoties tvert pēc svaiga gaisa malka, sešstūra režģis nepārprotami norāda, ka jums pretim brauc otrpus okeānam ražots Bavārijā izstrādāts produkts.

    Muskuļotāks un masīvāks profils caurstrāvo X5 virsbūvi, dižojoties ar plašām gaisa atverēm un LED lāzera gaismām, turpretim aizmugures LED lukturu forma kļuvusi horizontālāka nekā iepriekš. Sajaukt šo X5 ar tā priekšteci būs grūti, tomēr lielākās pārmaiņas redzamas tieši tā salonā.

    Ekstras

    M5 pircējiem būtu vēlams iziet drošas braukšanas kursu, taču X5 īpašniekiem nenāks par skādi izglītība IT jomā vai vismaz īsais kurss gadžetu lietošanā. Papildus uzlabotajiem salona apdares materiāliem X5 vairāk nekā jebkad agrāk pievērsies elektroniskajām sistēmām. Multimediju pārvaldīšanu uzņēmusies jaunā iDrive7 infosistēma ar 12,3 collu ekrānu, kurš vizuāli ticis gandrīz saplūdināts ar tikpat liela izmēra digitālo instrumentu paneļa displeju. BMW veicis drosmīgu soli, pilnībā pārveidojot vadītāja acu priekšā esošo mērskalu ainavu.

    Braukšanas ātruma un motora apgriezienu skalas izvietotas divos pusapļos, turklāt tahometra skala griežas pretēji ierastajam virzienam, gluži kā jaunajiem Peugeot. Atskaitot funkcijas, kuras diez vai jebkad izmantosiet, piemēram, G-spēka mērskalu, displeju var personalizēt pēc sirds patikas. Navigācijas karti gan nebūs iespējams uzlūkot visā ekrāna platumā, kā tas ir Audi Q7.

    Vietās, kur redzat spožus elementus, tas būs īsts metāls. Digitālā instrumentu paneļa augšpusē atrodas sensors, kas uzrauga vadītāja modrību.

    Lai gan ir elektronikas pārbagātība un konkurentu modeļos valdošās tendences, pārejot uz vairākiem ekrāniem, X5 nav atteicies no fiziskiem un skārienjutīgiem slēdžiem. Daļu no tiem var izmantot kā īsceļus dažādām funkcijām, aiztaupot laiku, tās meklējot displeja izvēļņu jūklī. Ar milzīgajām radiatora nāsīm var aprast, taču Swarovski kristāls, kas iestrādāts ātrumpārslēgā un iDrive vadības svirā, kādam var šķist izpatikšana auditorijas gaumei.

    Pārsteigumi? Tagad X5 iespējams atslēgt un iedarbināt bez atslēgas. Tā vietā var izmantot viedtālruni. Pagaidām gan šī funkcija darbojas tikai ar ierobežotu skaitu tālruņu modeļiem. Automašīnas sistēmai programmatūras atjauninājumus var veikt attālināti, neapmeklējot dīleri, gluži kā Tesla. X5 jau šobrīd iestrādāta trešā līmeņa autonomā sistēma, protot patstāvīgi mainīt joslas un nelielā ātrumā pilnībā aizstāt vadītāju. Pagaidām gan likumdošana neļauj izmantot šo sistēmu potenciālu.

    Pasažieru komforts

    Viss ieturēts labākajās BMW tradīcijās. Sēdekļu regulācijas iespējas un sānu atbalsts nodrošina lielisku sēdpozīciju priekšā sēdošajiem, ļaujot ērti justies dažāda garuma braucējiem. X5 riteņu bāzes garums sasniedz nepilnus trīs metrus – aizmugurē sēdošajiem otrajā sēdekļu rindā brīva vieta kājām un galvai netrūkst. Vidū sēdošajam nelielais transmisijas tunelis nebūs traucēklis, tomēr, neraugoties uz iespaidīgo virsbūves platumu, šeit ērtāk jutīsies divi pieaugušie.

    Ja nepieciešama arī trešā sēdekļu rinda, par to būs jāpiemaksā atsevišķi. Priekšējo sēdekļu atzveltnes padarītas ļoti praktiskas – tajās iestrādāti montāžas punkti drēbju pakaramajam, viedierīču turētājiem vai pat BMW oriģinālajiem izklaides sistēmas ekrāniem. Turpat līdzās sēdekļu aizmugurē izvietotas arī USB-C uzlādes ligzdas.

    X5 praktiskums

    Līdzīgi kā iepriekš, bagāžas nodalījuma vāks ir dalīts, taču tagad abas daļas var atvērt un aizvērt elektriski. Ērta mantu iekraušana, praktiski āķīši iepirkumu maisiem un dažādi papildu nodalījumi. Kopējā novietnes ietilpība sniedzas 650–1860 l, šajā ziņā atpaliekot no konkurentiem.

    Audi Q7 ar nolaistu trešo sēdekļu rindu bagāžnieka ietilpība ir 770–1955 l, bet Volvo XC90 no 967 līdz 1951 l. Mantu novietnes netrūkst arī salonā. Starp priekšējiem sēdekļiem atrodas apjomīgas ietilpības mantu nodalījums, ko papildina dažādas sīklietu glabātuves.

    SUV daudzpusība

    Atpakaļ braukšanas palīgs ir iedresēts, kad vairs neprotat izstūrēt piecmetrīgo SUV ārā no stāvvietas. Ja braucat ar nelielu ātrumu, auto ielāgos jūsu veikto maršrutu 50 metru garumā un pratīs patstāvīgi šo pašu ceļu veikt pretējā virzienā. Drošības sistēmu šeit netrūkst, piemēram, šis ir pirmais BMW, kas ieguvis vadītāja uzraudzības sistēmu. Ja ilgi novērsīsities no ceļa, auto jūs draudzīgi pabrīdinās par šādu izlaidību.

    Bāzes versijā X5 apgādāts ar pneimatisko piekari ar maināmu klīrensu, taču M50d iegūs adaptīvo M piekari ar metāla atsperēm. BMW vairs neuzspiež izvēlēties run-flat riepas, kas palīdz uzlabot gaitas līganumu. Stūres izsvarojums un precizitāte atbilst klases augstākajiem standartiem. Ja paredzat, ka ātrgaitas šosejas un šauras lielpilsētu stāvvietas būs jūsu X5 ikdiena, tad opciju klāstā var izvēlēties četru riteņu stūrēšanas sistēmu.

    Teiksiet, kurš gan X5 izmanto bezceļos? Esam droši, ka tikai retais, tomēr BMW allaž savu apvidus auto produktu līniju pozicionējusi kā SAV (sportisko aktivitāšu auto), nevis SUV. Tagad papildus elegantajai xLine un sportiskajai M Sport pakotnei būs pieejama arī bezceļu versija, kas ietver ne tikai dažādus virsbūves sānu un apakšas aizsardzības paneļus, bet arī no kalna nobraukšanas asistentu, elektrisku bloķējošo diferenciāli, kā arī pielāgotus motora un transmisijas iestatījumus. Turklāt no rūpnīcas pieejamas bezceļu riepas, kuru protektors atbilst kārtīgam darba pikapam, nevis premium SUV.

    Viduskonsolē X5 var pielāgot smilts, grants, akmeņu un sniega segumam. Atkarībā no režīma tiek pielāgots klīrenss un akseleratora pedāļa reakcija. Pateicoties uzstādītajām kamerām, ērti varēs pārskatīt auto tuvumā esošos akmeņus, bedres un citus šķēršļus. Un tas viss apskaužami augstā izšķirtspējā.

    BMW dzinēji

    Sākotnēji X5 ir pieejams trīs modifikācijās un visām pamatā ir 3,0 l motori, kas aizgūti no iepriekšējās paaudzes un tikuši uzlaboti. Benzīna klāstu pārstāv 40i versija, kas attīsta 340 ZS. Populārākā un lētākā izvēle vienlaikus būs 30d dīzeļdzinējs ar 265 ZS un 620 Nm griezes momentu. Paātrinājums no vietas tiek iesākts ar nelielu aizturi, bet gaitā 30d dinamiku pilnībā pietiks arī aktīvākiem braucējiem.

    X5 dinamikas virsotnē atrodas M50d, kura pamatā ir 3,0 l motors, taču nevis ar diviem vai trim, bet gan četriem turbokompresoriem un ierobežotas slīdes diferenciāli. Šāda spēkstacija attīsta 400 ZS un 760 Nm griezes momentu, kas pieejams jau no zema apgriezienu diapazona. Dobja izplūdes toņa pavadījumā šī X5 versija 0–100 km/h ieskrienas 5,2 s. Tas ir aptuveni tikpat, cik BMW M3 pirms 10 gadiem, tikai patēriņš divas līdz trīs reizes mazāks – ap 8 l/100 km.

    Offroad pakotnē tiek piedāvāta virsbūves apakšdaļas aizsargpanna

    Lai arī kuru no X5 versijām izvēlētos, visas sasaistītas ar precīzu 8AT un xDrive pilnpiedziņu. Vēlāk klāstam pievienosies arī mazjaudīgāks 25d (231 ZS) dīzelis un 45e iPerformance hibrīda versija, kas attīstīs 395 ZS.

    Bāzes versijas cena ir no 70 300 eiro, tomēr, lai pilnībā izbaudītu X5 priekšrocības, būs jāpiemaksā vairāk. Augstvērtīgā Bowers&Wilkins audiosistēma, lāzergaismas un citas komforta un drošības ekstras maksās vairākus tūkstošus eiro. Tas nozīmē, ka tuvošanās sešciparu skaitlim ir neizbēgama, nemaz nerunājot par M50d versiju.

    Motoru veidi

     

    40i

    30d

    M50d

    Darba tilpums:

    2998 cm3

    2993 cm3

    2993 cm3

    Jauda:

    250 kW (340 ZS) pie 5500–6500 apgriez./min

    195 kW (265 ZS) pie 4000 apgriez./min

    294 kW (400 ZS) pie 4400 apgriez./min

    Griezes moments:

    450 Nm pie 1500–5200 apgriez./min

    620 Nm pie 2000–2500 apgriez./min

    760 Nm pie 2000–3000 apgriez./min

    Pašmasa:

    2135 kg

    2185 kg

    2275 kg

    Maksimālais ātrums:

    243 km/h

    230 km/h

    250 km/h

    Paātrinājums 0–100km/h:

    5,5 s

    6,5 s

    5,2 s

    Vidējais degvielas patēriņš:

    8,5–8,8 l/100 km

    6,0–6,8 l/100 km

    6,8–7,2 l/100 km

    CO2 emisija:

    193–200 g/km

    158–179 g/km

    179–190 g/km

    Cena eiro:

    no 71 800

    no 70 300

    no 96 900

    Testa auto

    • Garums/platums/augstums: 4922/2004/1745 mm
    • Riteņu bāze: 2974 mm
    • Klīrenss: 208 mm
    • Ātrumkārba: 8AT
    • Bākas tilpums: 80 l
    • Riepas: 275/45 R20
    • Piedziņa: pilnpiedziņa
    • Testa auto cena: 102 000 eiro

    Iespaids

    BMW pārdevis vairāk nekā 2,2 miljonus X5. Šī paaudze būtiski palīdzēs statistikas rādītājiem.

    Rezumējums

    Jaunais modelis ieguvis visaptverošu īpašību kombināciju, vienlaikus nezaudējot tās vērtības, kas liek pircējiem izvēlēties X5 konkurentu vietā.

     

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē