• Volkswagen Arteon pirmais testa brauciens

    Volkswagen
    Arnis Martinelli
    Arnis Martinelli
    1. jūnijs, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Ja Volkswagen Passat ir par garlaicīgu, tad tieši jums ir domāts CC reinkarnācija ar diezgan pretenciozu nosaukumu Arteon.

    Auto pirmo reizi sabiedrībai tika prezentēts starptautiskajā Ženēvas autoizstādē šā gada martā, pamatā tam ir pirms pāris gadiem turpat redzētais VW Sport Coupe GTE konceptauto. Sērijveida Arteon izdevies diezgan līdzīgs, tiesa, bez iedziļinātajiem rokturiem kā Tesla vai Range Rover Velar un samazinātu aizmugures spoileru. Kupejiskā virsbūve, durvju stikli bez rāmjiem, liftbeks jeb sedans ar hečbeka aizmugures vāku – tāds ir šis mākslinieks.

    Par 92 mm garāks, 51 mm platāks, 20 mm augstāks par Passat. 127 mm garāka bāze, līdz ar to bagāžas ietilpība ir lielāka par gandrīz 500 l. Taisna riteņu arku apdare kā Audi TT, bet priekšējos spārnos un durvīs integrētās dekoratīvās gaisa atveres nedaudz atgādina Jaguar.

    Arteon salons

     

     Salons gandrīz identisks klasiskajam Passat. Šeit inženieriem nav izdevies ieviest konceptauto novatorismu.

    Iekšpuse gan nav tik pretencioza. Konceptauto tā bija nesalīdzināmi novatoriskāka, pat ar atšķirīgu DSG kloķi, bet te redzam jau sen aptaustīto. Arī salona horizontālajā līnijā iestrādātās ventilācijas atveres neatšķiras no citkārt redzētā. Ar žestiem vadāmais 9,2 collu displejs ieguvis nedaudz atšķirīgu apdari, spiežampogas tam ir tikai kreisajā pusē. Grozāmpogas diemžēl ir pazudušas, audiosistēmas skaļums jāregulē ar plus/mīnus, kas braucot nav ērti, bet sēdekļu regulācija, lai gan ir elektrisks atzveltnes slīpuma regulators, ir diezgan aizvēsturiska.

    Stūre, kas ir patapināta no Golf R, ir ļoti ergonomiska.

    Vadītāja displejs kā parastajam pasātam ar visiem tā trūkumiem – ne pārāk augsta izšķirtspēja, km/h atzīmes ar dažādiem 20–60 km/h intervāliem – sākumā viena mazā iedaļa ir 5 km/h, vidū 10 km/h, beigās jau 15 km/h. Head-up displejs nav pieejams tiešā projekcijā uz vējstikla, bet uz atsevišķa stikla gabaliņa. Tālrunim paredzētā novietne domāta maza izmēra telefoniem. Sēdekļi ir ērti, varbūt pārāk mīksti, bez ventilācijas funkcijas. Labās rokas balstu var regulēt divās augstuma pozīcijās, taču abās tas nedaudz atšķiras no durvīs iemontētā slīpā atbalsta. Pateicoties garajai riteņu garenbāzei, pasažieriem aizmugurējos sēdekļos ir ievērojami vairāk vietas.

    Drošības tehnoloģijas

     Vai ziemā, atverot durvis, neizlauzīsiet smalko bezrāmju stiklu, vēl neesam pārbaudījuši.

    Adaptīvā kruīzkontrole saistībā ar navigācijas sistēmu pirms līkumiem nepieciešamības gadījumā palēnina gaitu, bet naktī gudrie gaismekļi jau priekšlaikus izgaismos pagriezienu. Papildaprīkojumā ir pieejamas četras nozīmīgas palīgsistēmas, kas apvienotas ar otrās paaudzes Emergency Assist (papildu 567 eiro).

    Tiklīdz Arteon sensori konstatē, ka vadītājs ir kļuvis neaktīvs vai sliktākajā gadījumā zaudējis samaņu, tad sistēma var pārņemt automašīnas vadību. Tajā ir apvienota ACC (adaptīvā kruīza kontrole), Side Assist, Lane Assist un Park Assist, kuras iespēju robežās brīdina citus ceļu satiksmes dalībniekus un automātiski vada automašīnu malējā joslā, kur tā tiek apturēta.

    Komplektācija

     Četrdurvju kupejas siluets atstāj majestātiska limuzīna iespaidu.

    Standartaprīkojumā pieejamas gandrīz visas drošības sistēmas, to skaitā vadītāja noguruma detektors, braukšanas joslu uzturēšanas asistents, sadursmes novēršanas brīdinājuma sistēma, gājēju uzraudzības sistēma un dažas ekstras – elektroniskā stāvbremze, apsildāmi un nolokāmi ārējie atpakaļskata spoguļi, automātiskās gaismas, parkošanās sensori, riepu spiediena indikācija, triju zonu kondicionētājs, adaptīvā kruīzkontrole un diezgan lēnīgs lietus sensors. R-line iegūst dažas dizaina īpatnības, dinamiskos pagrieziena rādītājus, lāpstiņas pie stūres un ziemas paketi ar apsildāmiem aizmugures sēdekļiem un logu apmazgātājiem.

    Bet būtiskākais ir adaptīvā piekare ar 15 pakāpju regulāciju!

    R-line iespējams aprīkot ar 176 kW (240 ZS) 2,0 TDI SCR biturbo dzinēju, ar kuru standarta komplektācijā ir iekļauta 4MOTION četru riteņu piedziņa, XDS elektroniskais diferenciāļa bloķētājs un DCC adaptīvā piekares kontrole. Tas pats aprīkojums raksturo arī Arteon benzīna dzinēju 2,0 TSI, kas lepojas ar iespaidīgu 206 kW (280 ZS) jaudu. Dīzelim jau pārbaudītā septiņpakāpju DSG ar kodu DQ500, benzīnniekam – jauna, taču ne tik precīza DQ381.

    Joslas maiņas asistents pieejams par 540 eiro, bez vadiem apsildāms karstumaizturošs vējstikls maksās 363 eiro, bezatslēgas Easy Open pakete 1062 eiro, Park Assist – 259 eiro, atpakaļskata kamera 380 eiro. Ja klāt vēlaties 360 grādu kameras, kopā būs jāpiemaksā 829 eiro. Braucam!

    Brauciens

     Ja mēģināsit veikt strauju apgriešanās manevru, atpakaļskata kamera zem logotipa nespēs tik ātri atvērties.

    Auto ir dizainēts ar skaistiem R20 diskiem (947 eiro), kurus gan Latvijas apstākļos neiesakām. Atstājiet R17 (rezerves ritenis 265 eiro) – nebūs tik skaisti, toties zobi būs vietā. Arteon ir piemērots labiem ceļiem, ir atzīstami dinamisks. 4Motion sistēma ar vadošo priekšējo asi darbojas nevainojami.

    Auto ir garāks par Passat, līdz ar to stūrējas labāk, ar patīkami izteiktu nulles punktu, sevišķi Sport režīmā. Rodas pat kārdinājums to salīdzināt ar aizmugures piedziņas klasiķiem.

    Ja brauksit ārpus Tēvzemes, tad, pārsniedzot 150 km/h ātrumu, sānu vēju un citu faktoru iedarbībā auto sāk meklēt ceļu – tā ka turiet rokas uz stūres! Ja šis tiktu pozicionēts kā sportisks auto, pilotam būtu jāsēž zemāk, sevišķi problemātiski tas ir raženas miesasbūves vadītājam. Adaptīvā kruīzkontrole spēj neatslēgties pat apļveida krustojumos, taču, ja priekšējais auto uzdod pa bremzēm, sagaidīsit spalgu uzaicinājumu darīt to pašu.

    Auditorija

    Kam tas domāts? Lai brauktu ar mapīti un datoru uz biroju, tik liels bagāžnieks nebūs nepieciešams. Ģimenes izbraukumiem pa šoseju komforta būs pietiekami. Sievietēm? Vairāk šis būs domāts kungiem kā kompromiss starp uzvalku un lina šortiem. Vai jūs par šo kompromisu piemaksāsit 10 000 eiro salīdzinājumā ar Passat, izvēle ir jūsu ziņā.

    Motoru veidi

      2,0 TDI SCR 2,0 TDI SCR 4Motion 2,0 TSI 4Motion
    Darba tilpums 1968 cm3 1968 cm3 1984 cm3
    Jauda 110 kW (150 ZS) pie 3500 – 4000 apgr./min 176 kW (240 ZS) pie 4000 apgr./min 206 kW (280 ZS) pie 5100 – 6500 apgr./min
    Griezes moments 340 Nm pie 1750–3000 apgr./min 500 Nm pie 1750–2500 apgr./min 350 Nm pie 1750–5600 apgr./min
    Pašmasa 2170 kg 2360 kg 2240 kg
    Piedziņa priekšējā pilnpiedziņa pilnpiedziņa
    Maksimālais ātrums 220 km/h 245 km/h 250 km/h
    Paātrinājums 0–100 km/h 9,1 s 6,5 s 5,6 s
    Degvielas patēriņš 4,5 l 5,9 l 7,3 l
    CO2 emisija 116 g/km 152 g/km 164 g/km

     

    Iespaids

    Lai arī dizainiski Arteon ir krietni pārāks par Passat, tas paliek biroja darbinieks, tiesa, ar mākslinieciskām brīvā laika pavadīšanas nosliecēm.

    Rezumējums

    Izskatīgs, harmonisks iebrauktu ceļu gājējs vai pārbaudītu vērtību manifestētājs – VW Lielais tūrists.

    Testa auto TSI 2,0 R-line 4M cena: 56 220 €

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē