Yeti bija individuālists ar savu izteiksmīgo neandertālieša ģīmi un aprisēm. Eskimosa bultas dizainu par ekspresīvu nekādi nevarētu nosaukt, auto īsti neatgādina arī bultu. Tas ir 16 cm garāks par upuri, bet atšķirt no 31,5 cm garākā, 4,1 cm platāka un 7,3 cm garāka Kodiaq to var vienīgi tad, ja abus noparko līdzās. Čehs ir nieka 2 cm īsāks par Seat Ateca, taču pārējie izmēri ir identiski spānim. Par VW Tiguan tas ir īsāks par 10 cm, toties bagāžas nodalījums par 6 l ietilpīgāks nekā vācietim.
Škoda Karoq tehnika
No Octavia zināmais trīscilindru litrīgais motors ir par 4 kW un 25 Nm stiprāks par Yeti 1,2 TSI. Priekšpiedziņas versijas (izņemot 1,5 l) ir pieejamas gan ar 6MT, gan septiņpakāpju DSG – agrāk problemātisko, bet šobrīd uzlaboto DQ200 modeli ar sauso sajūgu, kura darbības diapazons ir līdz 250 Nm griezes momentam.
Citi lasa
1,5 l TSI motors strādā pēc Millera cikla, ko 1950. gadu beigās patentēja amerikāņu inženieris Ralfs Millers, ieviešot divpakāpju ieplūdes virzuļa gājienu (tā būtībā radot piekto takti) un ieplūdes vārstu turot atvērtu ilgāk nekā tradicionālajiem dzinējiem.
Apvienojumā ar augstāku kompresijas pakāpi tas palielina jaudu pie zemiem dzinēja apgriezieniem, un rezultāts ir pilnīgāka sadegšanas fāze. Tiesa tas var radīt nekomfortablu skaņu mazos apgriezienos, jo, braucot mierīgā pilsētas režīmā, tam pat atslēdzas divi cilindri. Priekšējai asij izmantota tērauda McPherson piekare ar trijstūra apakšējām saitēm un vērpes stabilizatoru. Aizmugurējai – daudzsviru piekare ar vērpes stabilizatoru.
Jāatzīmē, ka kopējās VW grupas ražotajā Tiguan šādā piekarē tiek izmantots alumīnijs. Par Karoq automātisko transmisiju izvēlēts 7 pakāpju DSG, kas 2,0 TDI gadījumā var transformēt līdz pat 400 Nm lielu griezes momentu.
Čehu dizains
Miglas lukturi ir pacelti virs bampera – tā tie netiks apdraudēti no lidojošiem vai garāmslīdošiem svešķermeņiem. Aizmugures lukturi atšķirībā no Kodiaq blokveida lampām ir veidoti bumeranga formā – to var uzskatīt par pamanāmāko atšķirību starp abiem modeļiem. Virsbūves apakšu rotā nekrāsotas plastmasas moldingi. Lietoti arī tādi paši melni bamperi kā aicinājums mežā.
Jauno Škoda interjeristu sniegumu atzīstami novērtēs minimālisma un funkcionālisma piekritēji. Šeit viss ir gandrīz ideāli un pat ergonomiskāk nekā fāterlandes vai donkihotu zemes analogos, izņemot masīvo DSG pārslēdzi. Tas nu šķiet aizmirsts no kāda paveca VW modeļa. Toties salonā sagaidāmi dažādi patīkami sīkumi – pudeles fiksators elkoņbalstā, miskaste ar maisiņu.
Otrās rindas pasažieriem 220V, USB un piepīpētājs. Aizmugurē pieejami standarta divdaļīgs dīvāns vai Varioflex – trīsdaļīgs bīdāms un pat izņemams (380 eiro). Bagāžnieks ir par 199–435 l mazāks nekā Kodiaq. Pieejams nodalījuma pārklājs līdzīgi kā Mazda CX-5, kurš pievienots bagāžnieka durvīm un nav katrreiz jācilā, kad ievietojat bagāžu. Turpat atrodami mantu organizētāji: dažādos leņķos stiprināma klucīšu ķēde, lukturītis un Simply Clever sīkumi – āķīši, tīkliņkabatas.
Nolaižot sēdekļus, veidojas pakāpiens, taču sēdekļus var bīdīt, locīt, izņemt un iegūt pat 1810 l nodalījumu. Priekšpiedziņas versijā zem bagāžnieka grīdas var ievietot pilnizmēra rezerves riteni. Iesakām ne tik skaistos, bet praktiskos 16 collu diskus. Sēdekļi ir izcili ērti, tiesa, mehāniski regulējami, toties apsildes funkcija tos uzreiz padara patīkamus.
Krosovera gaita
Auto nav agresīvs. Komfortablāks par Tiguan, taču, ja iebrauksiet dziļi mežā un ātri gribēsiet tikt ārā, nelīdzenumos jutīsiet amortizatoru atsitienus. Pilnpiedziņa un 4 mm augstāka virsbūve ir patīkama ekstra, taču tā pieejama tikai 1,5 TSI un spēcīgākā 2,0 TDI gadījumā. Pilnpiedziņa Karoq gadījumā nāks kopā ar DSG automātisko transmisiju, kas visai būtiski sadārdzinās auto cenu. Pilnpiedziņa piedāvā gan vienmērīgo 25% sadalījumu, gan ekstrēmo 85% slodzi uz vienu riteni.
Uz normāla seguma tā ir priekšpiedziņa ar 4% spēku aizmugurei. Ja lielajam brālim varētu pārmest lielu apgriešanās diametru 11,6 m, tad bulta spēj apmesties 10,8 m platumā.
Pa līdzenu šoseju priekšpiedziņas auto pārvietojas tuvu ideālam, taču, tiklīdz ir ielāpi un līkumi ar nepareizu ceļa virsmas leņķi, auto nedaudz zaudē kontaktu ar pamatni un sāk nemanāmi peldēt, bet to var glābt jūsu maciņš, ja pasūtāt 4×4, kas ziemā pasaudzētu jūsu līdzbraucēju nervu šūnas.
Uzrādīto degvielas patēriņu 5,4 l neizdevās sasniegt. Mūsu rezultāts bija 8,3 l/100 km, braucot ne pārāk azartiski. Varbūt Eko režīmā spēsit noņemt litru, divus. Adaptīvā kruīza kontrole darbojas nevainojami, toties piestūrētājam gan vēl ir jāpatrenējas.
Motoru klāsts
Kodiaq un Karoq? Priekšpiedziņa vai pilnpiedziņa? Automāts vai mehānika? Karoq sākumcena paslīdējusi zem 20 000 eiro sliekšņa, taču par Elegance aprīkojuma versiju būs jāmaksā vismaz 26 000 eiro. Pilnpiedziņas un automāta izpildījumā tie būs jau vismaz 28 300 eiro. Kodiaq turpretīm pieejams no 23 000 eiro, pilnpiedziņas versijās sniedzoties tuvāk 35 000 slieksnim. Viss atkarīgs no vēlmēm un finansiālām iespējām.
Ja vēlaties iekļauties 25 000 eiro un atķeksēt dažas papildaprīkojuma opcijas, Karoq var komplektēt ar litrīgo TSI dzinēju un septiņpakāpju DSG vai 1,6 TDI. Izvēlēties ādas salonu (1440 eiro), adaptīvo kruīza kontroli (270– 580 eiro), parkošanās sensorus ar ārkārtas bremzēšanas sistēmu (330 eiro), visu četru sēdekļu apsildi (160 eiro) vai atpakaļskata kameru par 260 eiro.
Tāpat pieejamas arī Sportline un Scout pakotnes. Pirmā no tām ieguvusi sportiskus dizaina elementus – sporta bamperus, 18 collu diskus, sporta sēdekļus ar īpašu izšuvumu un citus akcentus (sākumcena 24 510 eiro).
Scout versija otra paredzēta brikšņu pievārēšanai (sākumcena 29 700 eiro). Šeit visiem Karoq būs pilnpiedziņa, plastmasas virsbūves aizsargi un atšķirīga dizaina interjers.
Parketnieku izvēle kļūst arvien plašāka. Kas labāks – neprognozējama un ekstravaganta vai pieticīga un uzticama draudzene? Gaumes ir dažādas. Eiropas lielākā autožurnāla lasītāji un eksperti diezgan vienbalsīgi Karoq ir aplaimojuši Karoq prestižajā ZELTA STŪRES konkursā. Kas vēl? Četru gadu garantija ar 120 000 km nobraukuma ierobežojumu.
Tehniskie dati
|
1.0 TSI |
1.5 TSI |
1.6 TDI |
2.0 TDI |
---|---|---|---|---|
Darba tilpums: |
999 cm3 |
1498 cm3 |
1598 cm3 |
1968 cm3 |
Jauda: |
85 kW (115 ZS) pie 5000–5500 apgr./min |
110 kW (150 ZS) pie 5000–6000 apgr./min |
85/115 kW (115/150 ZS) pie 3250–4000 apgr./min |
110/140) kW (150/190 ZS) 3500–4000 apgr./min |
Griezes moments: |
200 Nm pie 2000–3500 apgr./min |
250 Nm pie 1500–3500 apgr./min |
250 Nm pie 1500–3500 apgr./min |
340/400) Nm pie 1750–3000 apgr./min |
Pašmasa: |
1340 kg |
1361 kg |
1426/1441 kg |
1591 kg |
Piedziņa: |
priekšējā |
priekšējā |
priekšējā |
pilnpiedziņa |
Ātrumkārba: |
6MT/7AT |
7AT |
6MT/7AT |
7AT |
Klīrenss: |
172 mm |
172 mm |
172 mm |
176 mm |
Maksimālais ātrums: |
187/186 km/h |
203 km/h |
188 km/h |
195 km/h |
Paātrinājums 0–100 km/h: |
10,6/10,7 s |
8,6 s |
10,7 s/10,9 s |
9,3 s |
Degvielas patēriņš: |
5,2 l/5,1 l |
5,4 l |
4,5/4,2 l |
5,2 l |
CO2 emisija: |
117/116 g/km |
122 g/km |
118/112 g/km |
137 g/km |
Cena eiro: |
no 19 100 |
no 22 500 |
no 21 700 |
no 24 500 |
Testa auto
- Garums/platums/augstums: 4382/1841/1603 mm
- Riteņu bāze: 2638 mm
- Bagāžas ietilpība: 521–1630 l
- Bākas tilpums: 50 l
- Riepas: 215/55 R18
- Testa auto 1.5 TSI Elegance cena: 30 340 eiro
Iespaids
Ērts un praktisks kompaktais krosovers par aptuveni tādu pašu cenu kā lielākais Kodiaq.
Rezumējums
Piestāvēs pragmatiskām jaunietēm un jauniešiem. Ekstravaganci negaidiet, to aizstājis praktiskums un uzticamība.