Audi Q7 debitēja gadu vēlāk nekā paredzēts. Prezentācija tika pārcelta, lai uzlabotu elektronikas arsenālu un nianses, kas otrās paaudzes Q7 ļautu apsteigt gan X5, gan Mercedes-Benz ilgdzīvotāju GL. Maz ticams, ka jaunākais Q7 uz konveijera noturēsies tikpat ilgi kā priekštecis, kas pazīstams kopš 2005. gada. Pirmkārt, to neļauj aktīvie konkurenti, kas visi kā viens mēģina izmantot progresējošo tirgus pieprasījumu pēc SUV. Sākumā šķita, ka konstruktori izspēlējuši neveiklu joku, jauno Q7 ārēji šķietami samazinot. Nav tik ļauni!
Otrās paaudzes krosovers joprojām ir liels un monumentāls, dzīvē tas izskatās daudz proporcionālāk nekā bildēs. Mehānikas likumus nav iespējams apmānīt, tāpēc nav jābrīnās, ka pēc veiksmīgās diētas kūres par 325 kg notievējušais Q7 ripo ar Porsche Cayenne dedzību, pat dīzeļa versijā gandrīz divas tonnas smago rumpi līdz 100 km aizraujot 6,5 sekundēs (3,0 TFSI benzīna 6,1 s).
Citi lasa
SUV dizains
Otrās paaudzes Q7 zaudējis trīs centnerus, gandrīz 5 cm kopējā garuma un 1,5 cm platuma – izskatās kā gaisu izlaidis balons, jo no attāluma auto šķiet neliels un statusam neatbilstošs. Pietuvojoties atklājat, ka joprojām Q7 ir pamatīgs un izaicinoši agresīvs.
Asas līnijas virsbūves plecu daļā un sliekšņos uzmanību pievelk kā magnēti. Gluži tāpat piesaista arī efektīgais, profilu bagātinošais pretskrāpējumu moldings.
Jaunā Audi dizaina valodas daiļrunīgākie produkti ir sešstūraina radiatora reste, moderni biksenona galvenie starmeši vai par papildu samaksu iegūstamie Matrix LED starmeši, kas tagad iekļaujas stūrainos korpusos, kā arī horizontālas, asinssarkanas bloklampas aizmugurē. Visbeidzot – milzīgās riteņu arkas bez pūlēm optiski aprij pat 21 collu riteņus, tā vizuāli samazinot virsbūves izmērus. Viss uzskaitītais Audi krosoveru flagmanim piešķir vizuālu vieglumu.
Tiesa, Q7 vairs nepiemīt pompozās grācijas un respekta, kādu izraisa, piemēram, ziloņa vai nīlzirga izmēri.
Līdz ar rezultatīvo tievēšanas kūri Q7 nomainījis visu būtisko – gan izskatu, kas tagad ir šķautņains kā briljants, gan nesošās virsbūves platformu. Tagad Q7 lieto modulāro MLP2 platformu, ar to aizstājot agrāko VW grupas PL71. Starp citu, uz saīsinātās MLP2 jau drīzumā turpat Bratislavā uzsāks Porsche Cayenne un VW Touareg ražošanu.
Q7 ārpuse ir strīdu ābols un šaubu iemesls, kas dažiem potenciālajiem pircējiem liek pat lūkoties konkurentu virzienā, taču auto iekštelpa atkal ir lepnuma iemesls, kas liek sajūsmināties par Audi darba kvalitāti un atbildību pret niansēm. Viena no modernā Q7 salona iezīmēm ir vienota, monolīta ventilācijas atveru līnija galvenajā panelī. Ko līdzīgu novērosiet gan jaunākās paaudzes VW Passat. Q7 ir vēl viens produkts, kam pircēji kā papildu funkciju var iegūt Audi Virtual Cockpit digitālo 12,3 collu displeju.
Audi tehnika
Pašlaik pircējiem Latvijā atliek izvēlēties 3,0 TDI turbodīzeli. Q7 arsenālā ir tikai viena transmisija – ZF astoņpakāpju AT, kas aizstāj iepriekš populāro S-tronic. Starp citu, atšķirībā no iepriekšējās paaudzes Q7 priekšējās ass piedziņa, gluži kā parastos vieglajos auto, ir integrēta pārnesumkārbas korpusā.
Vēl kāda būtiska nianse – lai uzlabotu izmēros pamatīgā auto veiklību manevros, modernajam Q7 nodrošināta visu riteņu stūrēšana (līdzīgi kā dažos Renault modeļos). Auto, braucot mazā ātrumā, aizmugurējie riteņi par pieciem grādiem stūrējas pretēji priekšējiem, bet, braucot ar lielu ātrumu, pakaļējās ass riteņi par3,5 grādiem pagriežas tajā pašā virzienā kā priekšējie.
Visu riteņu stūrēšanas sistēma salīdzinājumā ar iepriekšējo Q7 jaunajam auto ļāvusi par veselu metru samazināt apgriešanās rādiusu. Radikālās svara izmaiņas, protams, nevar neatstāt iespaidu uz gaitas īpašībām un izskatu. Sākotnēji pat šķiet, ka, lai SUV izskatītos respektablāk, nepieciešams pirms fotosesijas ar Drive Mode taustiņu izvēlēties iespējami augstāko klīrensu.
Par spīti lielajiem 21 collu riteņiem, kas veiksmīgi slēpj auto patieso lielumu, paātrinoties Q7 ir tendence pieplakt zemei līdz 175 mm. Lai auto paceltu par 25 mm vai 60 mm, ar taustiņiem Drive Mode jāizvēlas režīmi Offroad vai Lift, taču efekts ir īslaicīgs. Ja izvēlēsities braukt strauji, izmantojot Dynamic režīmu auto, tas atkal centīsies pieplakt zemei kā putniņus medījošs kaķis.
Kā jau tas ierasts modernajos auto, mainot Drive Mode režīmus, pārregulējas ne tikai klīrenss un piekares cietība, bet arī elektriskā stūres pastiprinātāja un ZF astoņpakāpju AT pārslēgšanās algoritms. Nebrīnieties, ka par oriģinālo elektriski savāžamo Audi sakabes āķi piekabju vai treileru vilkšanai būs jāmaksā četrzīmju skaitlis. Lieta tāda, ka piekabes āķa ābolā iemontēts devējs, kas nolasa piekabes pagrieziena leņķi un ir daļa no Audi Trailer Assist sistēmas.
Šī ir viena no Audi MMI saskarnes papildfunkcijām, kas līdzīgi kā VW Passat ļauj braukt atpakaļgaitā ar piekabi pat tiem, kas to nekad nav darījuši. Audi inženieri lepojas, ka MMI30 komforta palīgsistēmas pārvalda pēdējās paaudzes Nvidia Tegra 30 četrkodolu procesors. Vēl pirms dažiem gadiem par tādas ātrdarbības un jaudas procesoru nevarēja sapņot pat modernākie datori.
Rezumējums
Viens tehnoloģijām bagātākais SUV. Šaubas izraisa vienīgi augstā cena.
Testētā Q7 S-Line 3,0 TDI quattro Tiptronic cena: 98 580 eiro