Jauna modeļa izstrāde maksā dārgi, it īpaši, ja mēs runājam par tik nerentablu segmentu kā sporta auto. Viens no Supra būtiskākajiem rakstura elementiem allaž bijis benzīna motors ar sešiem rindā izkārtotiem cilindriem, taču tagad japāņi šādus rindiniekus vairs neražo. Ņemot vērā to, ka Toyota šobrīd galveno uzsvaru liek uz ekonomisku hibrīddzinēju un CVT izstrādi, jaudīga turbomotora radīšana šī brīža situācijā nebūtu racionāls solis.
Meklējot ekonomiskākos ražošanas risinājumus, Toyota jau iepriekš veikusi sadarbību ar Peugeot 108 un Citroen C1, izveidojot vienu no mazajiem musketieriem – Toyota Aygo. Vēlāk sekoja kopīgs darbs pie aizmugures piedziņas Subaru BRZ un Toyota GT86 izstrādes.
Lai turpinātu leģendārā Supra modeļa stāstu, japāņu autoražotājam bija nepieciešams kāds, kuram jau ir izstrādāts aizmugures piedziņas sporta auto ar sešcilindru motoru, bet tā cena nebūtu mērāma sešciparu skaitlī. BMW Z4 kandidatūra vienlaikus bija, iespējams, ne tikai vienīgā, bet arī piemērotākā.
Supra tehnika un gaita
Abi dvīnīši tiek ražoti Austrijas pilsētā Grācā, kas nosaka, ka zem Supra virsbūves atrodas BMW inženierija – motors, balstiekārta un transmisija. Paceļot motora pārsegu, daudzviet redzami Bavārijas motorbūves logotipi, taču tas nav mulsinoši – galu galā arī zem Porsche slēpjas Audi/Volkswagen zīmītes.
Atsevišķos tirgos Supra pieejams ar 2,0 litru turbomotoru 197 un 258 ZS versijās, tomēr Eiropā dominēs BMW izstrādātais sešcilindru 3,0 litru (B58) agregāts, kas attīsta 340 ZS. Tieši jaudīgākais no agregātu trio uzskatāms par īsto izvēli tiem, kuri vēlas no Supra saņemt pēc iespējas vairāk.
Kvēlākie Supra fani sirdī iemīļojuši iepriekšējās paaudzes Supra ar 2JZ dzinēju, taču arī B58 veikums nesarūgtinās. Tieši otrādi. Ieskrējiens līdz 100 km/h veicams 4,3 sekundēs. Motors savienots ar astoņpakāpju automātisko transmisiju, ko iespējams pārslēgt arī mehāniski – ar lāpstiņām aiz stūres. Aprodot ar auto, pirmos apļus veicām automātiskajā režīmā, vēlāk veicot pārslēgšanos pašu spēkiem. Ātrās un nemanāmās pārslēgšanās teju pilnībā izslēdz vajadzību pēc mehāniskās transmisijas. Tieši šī iemesla dēļ Supra pieejams vien ar AT8.
Supra virsbūve ir stingrāka nekā 700 000 eiro vērtajam Lexus LFA, riteņu bāze mazāka nekā šķietami kompaktākajam Toyota GT86, savukārt svars ir vien 1495 kg, kas ir par 115 kg mazāk nekā Z4 M40i
. Apvienojumā ar BMW raksturīgo 50:50 izsvarojumu, auto spēj sagādāt emocijas! Precīzs, veikls un atsaucīgs, prasmīgiem braucējiem dodot iespēju ne tikai ātri iebraukt, bet arī izbraukt no līkuma. Pat ar ieslēgtu pretslīdes kontroli līkumos iespējams nedaudz izprovocēt uz nelielu sānslīdi. Ko gan citu varējām sagaidīt, ja par gaitu atbildīgie elementi aizgūti no BMW. Perfekts trases auto? Šāda titula piešķiršana būtu pārsteidzīga.
Supra pēc savas dabas nav tikai spurtu skrienošs atlēts, kas neprot doties lēnā pastaigā. Ar to itin mierīgi var doties ielas satiksmē un esam pārliecināti, ka guļošie policisti un citi šķēršļi neradīs pārlieku lielas grūtības. Karstasinīgākie Track day braucēji varētu vēlēties, lai pāreja no ielas režīma uz trases apstākļiem būtu radikālāka, padarot stūri vēl stingrāku, balstiekārtu cietāku un izplūdes dūkoņu skaļāku. BMW Z4 M40i pieejami vairāki braukšanas režīmi, kas visai būtiski spēj izmainīt auto uzvedību uz ceļa. Supra šādi režīmi ir vien divi (Normal un Sport), tomēr mēs esam pārliecināti, ka visus iepriekšminētos uzstādījumus varētu pielāgot ar vēl niknāku režīmu, piemēram, Supra+.
Lai arī cik pieredzējis braucējs jūs būtu, Supra ir ļoti draudzīgs sporta auto, kas neradīs negaidītus pārsteigumus. Tas stūrēs tur, kur vēlaties un paātrināsies tā, kā noteiks jūsu labā kāja, bez īpašas piepūles sagādājot patīkamas emocijas. Supra noteikti var piešķirt Grand Tourer titulu, līdzīgi kā Porsche 911 Carrera, Lexus LC500 vai Maserati GranTurismo MC. Šīs ir automašīnas, kas paredzētas garu distanču veikšanai lielā ātrumā – iekāpiet salonā un droši dodieties uz Berlīni. Ne ar kuru katru sporta auto būs tik viegli sadzīvot kā ar Supra.
Supra izskats
Kamēr virs tehniskā departamenta durvīm spīd BMW uzraksts, virsbūves dizaina nodaļas darbība tika pilnībā uzticēta Toyota. Gan viens, gan otrs solis sekmējies ar pozitīvu rezultātu. Japāņu kimono košums uz punktuālās un sabalansētās Bavārijas tehnikas der kā uzliets. Atliek tikai bažīgi iedomāties, kāds būtu rezultāts, ja ražotāji būtu mainītās lomās.
Jaunais dizains ir evolūcijas rezultāts no FT-1 Concept, kas pirms pieciem gadiem tika prezentēts Detroitas motoršovā. Līdzīgi kā iepriekšējās paaudzes modelī, arī šeit Japānas nacionālais kostīms izceļ ne tik daudz automašīnas ārieni kā tās raksturu. Supra vienlaikus spēj būt gan azartisks sporta auto, gan komfortabls lielceļu kreiseris un tas atspoguļojas eksterjerā. Nomierinošas plūdlīnijas mijās ar masīvām gaisa atverēm. Jāatzīst gan, ka vairumā gadījumu šīs atveres ir vien plastmasas imitācija, tomēr vizuāli tas piešķir automašīnai asumu.
Interjers
Iesēžoties Supra salonā, daudziem šeit varētu šķist kas pazīstams. Stūre, ātrumpārslēgs, durvju rokturi, klimata kontrole, multimediju sistēma… Jā, tas viss ir aizgūts no BMW Z4! Kopā ar motoru un transmisiju komplektā nāk arī liela daļa interjera elementu, jo pēc būtības to var uztvert kā kopīgi strādājošu mehānismu.
Lai arī kāds varētu vēlēties lielāku pienesumu no Toyota puses, Supra šeit ir ieguvējs.
Tas tāpēc, ka pašreizējās japāņu multimediju sistēmas vēl joprojām attīstības ziņā netiek līdzi vāciešu veikumam. Jebkuru funkciju pārvaldība ir ērta un apdares kvalitāte ir augstā līmenī, atskaitot dažus plastmasīgākus elementus salona apakšdaļā.
Tāpat kā Bavārijas radiniekam, arī šeit ir divas sēdvietas, bet aiz sēdekļu atzveltnēm uzreiz pieejams 290 litru bagāžas nodalījums. Abas telpas netiek atdalītas – visdrīzāk svara samazināšanas nolūkos, vienlaikus ļaujot pārvadāt vairākus riepu pārus. Trasē tie noderēs.
Aprīkojums
Supra pieejams divos aprīkojuma līmeņos – Sport un Premium. Kā vēsta nosaukumi, divdurvju kupeju iespējams pielāgot pircēja vēlmēm. Sportiskajai modifikācijai būs par dažām komforta ekstrām mazāk, koncentrējoties tieši uz braukšanas baudīšanu nevis spīdīgiem gadžetiem. Turpretim Premium vērsts uz komfortu – par izplūdes trokšņa slāpēšanu rūpēsies JBL audiosistēma ar 12 skaļruņiem (standartā 10 skaļruņi), cimdu nodalījumā un sānskata spoguļos būs iebūvēts apgaismojums, vadītāja priekšā atradīsies vējstikla displejs, bet uz sēdekļiem alkantaru aizstās ādas materiāls. Ja no šīm dažām komforta ekstrām varat atteikties, ietaupīsiet 3000 eiro. Sport versija maksā 64 400 eiro, bet Premium 67 450 eiro.
Lai arī kuru no modifikācijām izvēlētos, visi Supra aprīkoti ar 19 collu kaltajiem vieglmetāla diskiem, Bi-LED priekšējiem lukturiem, 8,8 collu skārienjūtīgo displeju un Toyota Safety Sense drošības pakotni, kas ietver aklo zonu monitoru, ceļa zīmju atpazinēju, sadursmes novēršanas sistēmu un citas funkcijas.
Atšķirībā no vairuma jauno auto, kur papildaprīkojums var sastādīt vēl viena auto vērtību, šeit viss ir vienkāršāk. Vienīgās papildus ekstras ir sarkans virsbūves tonis (370 eiro) un metālisks krāsojums (900 eiro).
Plusi
- Japāņu dizaina un vācu tehnikas apvienojums
- Uzvedība trasē
- Vieglā lietojamība arī ikdienā
Mīnusi
- Režīmu izvēli varētu papildināt vēl niknāki trases iestatījumi
Rezumējums
Finansiāli šis ir ļoti pareizs un pārdomāts solis no Toyota puses. Arī emociju ziņā tā krāšņais dizains un vācu tehnoloģiju kopums rada vēlmi izmēģināt šo auto atkārtoti. Līdzīgi kā Alpine A110, jaunā Supra ir harizmātiska kupeja ar leģendām apvītu dzīvesstāstu. Grūti teikt, vai Supra spēs aizvilināt potenciālos Porsche Cayman un BMW Z4 M40i pircējus, taču, ja garu distanču veikšana apvienojumā ar sportisku braukšanas garu ir jūsu iepirkumu sarakstā, japāņu kandidatūra noteikti jāizskata.