Karstās i30 modifikācijas esam izmēģinājuši dažādās pasaules trasēs. Pērn ar i30 N hečbeku iepazināmies “333” trasē Ropažos, bet šī gada sākumā mums bija iespēja doties uz Kanāriju salām, lai kalnu serpentīnos un īpašā trasē izmēģinātu i30 N Fastback modifikāciju. Ņemot vērā brango pieredzi pie i30 N Fastback stūres, šoreiz varējām novērtēt ne tikai auto, bet arī ziemeļu kaimiņu trasi.
Hyundai i30 N Fastback
Pēc gados jaunu un profesionālu sacīkšu braucēju instruktāžas par trases īpatnībām, devāmies uz boksu celiņu. Trasē pieejamie i30 N Fastback bija ātrākajā komplektācijā – Performance Pack ar 275 ZS un 378 Nm griezes momentu. Sekojot instruktora auto, ar katru apli palielinājām tempu un mēģinājām noķert ieteiktās trajektorijas.
Atšķirībā no trases okeāna krastā Kanāriju salās, Pērnavas trasē taisnes ir īsākas, savukārt līkumu vairāk. Tas nozīmēja, ka šis spēļu laukums bija vēl vairāk piemērots 2,0 l T-GDI motoram un sportiskajai balstiekārtai. Lielākā trases daļa tiek uzticēta otrajam, trešajam un ceturtajam pārnesumam, ļaujot maksimāli izmantot katru zirgspēku un ņūtonu no četrcilindru motora. Pateicoties rev matching funkcijai, kas latviski varētu tikt tulkota kā motora apgriezienu pieskaņošana, pārslēgšanās nav saraustīta. Apgriezieni automātiski tiek pieskaņoti izvēlētajam pārnesumam, ļaujot pat nepieredzējušiem braucējiem uzvilkt sacīkšu uzplečus.
Pēc šī skrējiena beigām devāmies vilkt ķiveres un sēdāmies stūrmaņa krēslā, lai izbaudītu tā saucamo Taxi apli. Būtiskākā atšķirība mūsu un profesionāļu braucienos bija izteikti manāma trases pirmajā līkumā, kas seko pēc finiša taisnes. Garš labais līkums ar sekojošiem 90 grādu kreisajiem pagriezieniem. Lai nezaudētu laiku, labais līkums jāizbrauc vienlaikus veicot bremzēšanu, tādejādi ievērojami sasvārstot mašīnu.
Šī nebūt nebija pirmā reize, kad, cenšoties saglabāt mieru, uz sānslīdes robežas kontrolējam lidojošu auto, tomēr līkuma iekšmalā esošā betona siena lika atcerēties par pašrisku un vēlmi ar auto nokļūt vienā gabalā līdz boksu celiņam. Atrodoties pie stūres, līdz pelēkajai sienai ievērojām pietiekami drošu distanci, aptuveni mašīnas platumā. Diemžēl līdz ar plašākas trajektorijas izvēli tika zaudēts laiks. Pieredzējis sacīkšu braucējs šo vietu nogrieza kā ar nazi, atstatumu samazinot vien līdz aptuveni pusmetram.
Braucējiem sadaloties vairākās grupās, Hyundai Performance Track Day kopumā noritēja divas dienas un šajā laikā tika nobraukti teju 400 apļi, nodedzinot ne tikai 875 litrus degvielas, bet arī 30 riepas. Karsti!
N Line
Ārpus trases bija aplūkojams Hyundai jaunievedums – modeļi ar N Line aprīkojumu. Tas sniedz iespēju standarta modifikācijām piešķirt sportiskus akcentus gan eksterjerā, gan interjerā. Šobrīd N Line būs pieejams trim modeļiem – i30 hečbeka un Fastback versijai (cena no 23 990 eiro), kā arī Tucson apvidniekam (cena no 32 990).
N Line pakotnē iekļauti sportiska dizaina bamperi, sēdekļi ar N simbola izšuvumu, sportiska perforētās ādas stūre, tonēti aizmugures stikli, LED lukturi, metāla pedāļi, melnie griesti, kā arī N simbolika uz pārnesumu pārslēga.
Starp modeļiem būs arī nelielas aprīkojuma atšķirības un dažādas tehniskās specifikācijas. i30 modelis iegūs 18 collu diskus un 140 ZS jaudīgu 1,4 litru T-GDI benzīna motoru. Tucson N Line izpildījumā būs apgādāts ar 19 collu diskiem un 1,6 litru 177 ZS T-GDI agregātu ar pilnpiedziņu. Atšķirībā no N modeļiem, kas pieejamas tikai ar sešpakāpju mehānisko transmisiju, N Line versijas būs aprīkotas ar 7DCT automātisko pārnesumkārbu. Modeļi ar N line pakotni Latvijā nopērkami kopš maija mēneša.
Kas attiecas uz dinamiskajiem modeļiem, jaunais Hyundai i30 N hečbeks pieejams no 25 990 eiro, bet Performance Pack versijā no 28 990 eiro. Fastback modeļa modifikācijas būs par 1000 eiro dārgākas, respektīvi 26 990 un 29 990 eiro.
Aktivitātes
Paralēli azartiskai braukšanai auto24ring trases līkumu kaskādēs, Hyundai bija parūpējies arī par citām aktivitātēm. Viena no tām – veiklības brauciens ar Hyundai i10. Jā, slaloms no konusiem izveidotā trasē tika uzticēts tieši lēnākajam auto visa Dienvidkorejas zīmola klāstā, taču tas tika darīts ar nolūku. Konusu labirints tika izveidots pietiekami sarežģīts, liekot vairāk sasprindzināt atmiņu, lai izbrauktu maršrutu pareizi. Miniatūriskais mazauto ar automātisko transmisiju un 67 ZS dzinēju bija tieši laikā! Pirmajā mēģinājumā nedaudz pamanījāmies sajaukt konusu vārtu secību, par ko nesaņēmām rezultātu. Otrs brauciens veiklības ziņā izdevās raitāks, finišējot bez aizrādījumiem. Līdz ātrākajam laikam šoreiz gan pietrūka, atdodot titulu lietuviešiem.
Lai arī auto24ring trases braucienos apļa laiki netika uzņemti, par ātrākā braucēja titulu varēja cīnīties virtuāli. Sacīkšu sēdeklis, sporta stūre un virtuālās realitātes brilles. Arī šeit savas mājas trases priekšrocības igauņiem neizdevās izmantot, uzvaru atdodot dienvidu kaimiņiem.
Trešā aktivitāte – offroad brauciens, kurā bija iespēja doties ļoti stāvā slīpumā. Metāla rampa, kas pēc stāvuma līdzinās “333” trasē novietotajam paaugstinājumam, bija jāpārvar ar lielāko Hyundai ģimenes pārstāvi Santa Fe. 4,8 metrus garais SUV šo uzdevumu spēj paveikt ļoti apņēmīgi, taču kaimiņvalstu žurnālisti mums iemācīja svarīgu atziņu – ne uz brīdi nedrīkst atlaist akseleratora pedāli. Pēc diviem neveiksmīgiem mēģinājumiem ārvalstu kolēģu izpildījumā, kurā Santa Fe straujā tempā atmuguriski nomuka no rampas, tālākie centieni vainagojās panākumiem. Vienmērīgas darbības ar gāzes pedāli un septiņvietīgais apvidus auto jau gozējās saulē rampas virsotnē.
Trases dienai noslēdzoties, bijām guvuši jaunus iespaidus auto24ring trasē, kārtējo reizi pārliecinoties, ka Hyundai i30 N ir viens no spēcīgākajiem sava segmenta pārstāvjiem, vērtējot hečbeka un Fastback versijas cenas/veiktspējas attiecību. Tiem, kuriem ikdienā šāda jauda nav nepieciešama, bet ir tīkama N filozofija, būs piemērotas N Line aprīkojuma iespējas.