Pasaules čempiona Petera Solberga dēls šajās sacensībās aizvadīja saspringtu cīņu ar Nikolaju Grjazinu (Škoda Fabia R5), bet to atrisināja krievu pilota kļūda, viņam iebraucot kupenā un pazaudējot gandrīz divas minūtes. Līdz šai kļūmei Grjazins bija rallija vadībā ar 41 sekundes pārsvaru.
Olivers Solbergs ar britu stūrmani Āronu Džonstonu šo ralliju aizvadīja pārliecinoši, otrās vietas īpašnieku, igauņus Georgu Grosu/Raigo Molderu (Ford Fiesta WRC) finišā apsteidzot par minūti un 24 sekundēm.
Līdz sacensību vidum trešajā pozīcijā turējās polis Filips Nivete (Škoda Fabia R5), taču arī viņš netika galā ar sarežģītajiem ceļa apstākļiem un izstājās. Sestdien Gulbenes apkārtnē valdīja atkusnis, kas ievērojami apgrūtināja braukšanu, un cerētā ledus un sasaluma vietā ekipāžas cīnījās ar sniega putru un iebrauktām risēm jau pakusušajos grants ceļos.
Citi lasa
Cik smagi un sarežģīti bija sacensību apstākļi šā gada rallijā Sarma, liecina tas, ka tikai reta ekipāža iztika bez skatītāju palīdzības, rokoties ārā no kupenām. Šajās situācijās tika zaudētas vairākas minūtes, piemēram, poļu ekipāža Mikolajs Kempa/Mariušs Martineks (Mitsubishi Lancer Evo IX), kuri braukšanas stila ziņā bija atraktīvi un agresīvi, uzvarētājiem summā zaudēja vairāk nekā stundu. Kopumā ar rallija trasi galā netika 34 ekipāžas, finišu sasniedza 34 mašīnas LRČ ieskaitē, 15 — rallijsprintā un astoņas — vēsturisko mašīnu ieskaitē.
No Latvijas ekipāžām ātrākie otro ralliju pēc kārtas bija Emīls Blūms/Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Rvo IX), kuriem piektā vieta absolūtajā ieskaitē, otrā vieta LRČ2 klasē un uzvara Igaunijas čempionāta posmā EMV4 klasē (rallijs Gulbene 2019 bija arī Igaunijas čempionāta otrais posms — red.).
Labu iesildīšanos pirms debijas pasaules junioru čempionātā (JWRC) Gulbenē aizvadīja Mārtiņš Sesks ar stūrmani Krišjāni Cauni (Ford Fiesta R2), kuri ne tikai pārliecinoši uzvarēja savā LRČ3 klasē, tuvākos sekotājus apsteidzot gandrīz par 45 sekundēm, bet iekļuva labāko desmitniekā absolūtajā vērtējumā.
“Šis bija sarežģīts rallijs – lai gan sniegs un ledus bija visapkārt Gulbenei, gaisa temperatūra virs nulles grādu atzīmes un atkusnis padarīja šo par īstu “darba” ralliju," pēc finiša atzina Mārtiņš. "Protams, ne viss izdevās 100% procenti, bet mēs rūpīgi darījām savu darbu, kas arī nesa rezultātu, un ļoti vērtīgu pieredzi. Arī ar stūrmani Krišjāni Cauni esam atraduši kopīgu valodu un sastrādājušies ļoti labi – tā kā šeit atlaides sev vairs nevaram dot, esam komanda, un tieši tā arī šobrīd jūtamies!”
Jau nākamnedēļ Mārtiņš ar Krišjāni uzsāks cīņu šā gada JWRC čempionātā, startējot seriāla pirmajā posmā, Zviedrijas WRC rallijā.
LRČ1 klases ieskaitē rallijā Gulbene 2019 uzvarēja Ronalds Baldiņš/Māris Kulšs (Mitsubishi Lancer Evo IX), LRČ2 ieskaitē — viesi no Krievijas Deniss Rostilovs/Georgijs Troškins (Mitsubishi Lancer Evo IX), LRČ4 klasē, kurā startēja tikai trīs Igaunijas ekipāžas, — Lembits Soe/Kalle Ahu (Toyota Starlet), LRČ5 ieskaitē — igauņi Karels Tilps/Jans Nilvaks (Honda Civic Type-R).
Vēsturisko automašīnu ieskaitē absolūtajā vērtējumā uzvarēja Ingus Eislers/Mārtiņš Tūters (Subaru Impreza), HIST 2WD klasē pirmie Normunds Otomers/Dāvis Arājs (Opel Ascona), HIST LADA ieskaitē — Viesturs Tilgass/Viesturs Zīle (VAZ 21011).
Rallijs Gulbene 2019 bija ieskaites posms arī Latvijas rallijsprinta čempionātā. Absolūtajā vērtējumā pirmie Mareks Švercs-Švampāns/Armands Lūkins (Subaru Impreza), kuriem uzvara arī 4WD klasē. Klasē 2000 uzvara Reinim Trūpam/Beātei Klipai (MG ZR), 2WD Open ieskaitē ātrākie pēc sešiem ātrumposmiem bija Kārlis Nebars/Gundars Balodis (BMW 330), 4WD Open klasē — Kristaps Sarma/Sandis Druks-Janzemis (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Nākamie divi LRČ posmi risināsies Eiropas rallija čempionāta (ERČ) posma, rallija Liepāja, ietvaros maija beigās.