Daudziem Toyota vārds saistās ar gluži vai hibrīdauto vēstneša statusu un ļoti labiem panākumiem kopējos pārdošanas rādītājos Latvijas tirgū. Masveidīga auto ražošana ir uzņēmuma maizes darbs, taču Toyota vienmēr turējusi roku uz pulsa arī nišas žanros. Gan JDM kultūras laikos, kad dominēja Supra, AE86, MR2, gan pēdējos gados, kad sadarbībā ar Subaru un BMW tikai laistas klajā GT86 un Supra kupejas, Toyota spītīgi centies neaizmirst aizraujoša sporta auto koncepciju.
Nevarētu teikt, ka Toyota vārds rallija sakarā izskanējis nejauši. Tieši otrādi. Toyota Supra un Celica modeļi paspēja piedalīties A grupas neprātā, bet jau modernajā WRC ērā Karloss Sainss pasaulei parādīja, uz ko ir spējīgs Corolla WRC. Tagad čempiona kauss jau divus gadus pēc kārtas izcīnīts ar Yaris WRC.
Ja Toyota neizlemtu atgriezties WRC apritē, šo modeli mēs diez vai jebkad ieraudzītu. Tieši tāpat, kā mēs nekad neredzētu leģendāro Audi Sport Quattro S1. GR Yaris ir pirmais Toyota WRC homologācijas modelis kopš Celica GT-FOUR ražošanas beigām 1999. gadā. Homologācijas princips ir pavisam vienkāršs – lai ražotājs varētu piedalīties sacensībās, tam uz ielas auto bāzes ir jāveido sporta auto. Tieši tāpēc WRC redzam Polo, Fiesta un citus ikdienišķus modeļus, nevis unikālus projektus. Kādreiz saražoto auto skaits homologācijai bija mērāms vien dažos simtos, taču tagad nepieciešami vairāki tūkstoši. Un šeit nu mēs esam – ar homologācijas GR Yaris aizdedzes atslēgām rokās.
Apskata turpinājums: