Katrs desmitais pasaulē pārdotais Volkswagen ir kompaktais Polo hečbeks, kopš 1957. gada sasniedzot jau 14 miljonus pārdotu eksemplāru. Vai jaunais Polo būs tikpat populārs kā priekšteči? Līdz ar jaunā T-Roc piedzimšanu daļa no līdzšinējiem Golf pircējiem varētu raudzīties jaunā krosovera virzienā. Atlikušās daļas uzmanību pievērsīs sestās paaudzes Polo, kas pēc tā izmēriem vairs nav nekāds mazais brālītis.
Jaunais Polo
Jaunais Polo veidots uz MQB platformas, kura tiek izmantota ne vien Golf, bet arī Arteon un pat Škoda Kodiaq. Šādi ciltsraksti nodrošina ne vien lieliskus tehniskos risinājumus, bet arī bagātīgu aprīkojumu klāstu, kas ļauj paspīdēt uz konkurentu fona. Polo pieejams tikai piecdurvju versijā, atstājot mazāk praktisko trīsdurvju modifikāciju pagātnē. Līdz ar pieaugošo durvju skaitu audzis arī tā izmērs.
Kļūstot par 81 mm garāks un 69 mm platāks par priekšteci, Polo virsbūves dimensijas pārspējušas ceturto golfiņu. Par 92 mm pagarinātā riteņu bāze palielinājusi vietu salonā sēdošajiem, ko īpaši izjutīs aizmugures pasažieri. Bagāžas ietilpība pieaugusi par 71 l, sasniedzot 351 l. Tas nozīmē, ka Polo aizmugurē var pārvadāt vairāk mantas nekā Fiesta vai pat Focus, tikai no Golf nedaudz atpaliekot. Bagāžnieka vāks gan veras diezgan smagnēji, un bez roku nosmērēšanas neiztikt.
Vācu dizains
Vizuāli iespējams saskatīt dažas līdzības ar aizgājušo modeli, taču kopējā dizaina transformācija ir iespaidīga. Dekoratīvais radiatora režģis saplūst ar priekšējiem lukturiem, savukārt virsbūvei ir neskaitāmas šķautnes un izteiktas sānu līnijas. Akcentu šeit netrūkst. Moderno stilu noslēdz aizmugures LED lukturi. Interjera dizains ir ļoti pārdomāts un ērti lietojams, vēršot galvenos mērinstrumentus un ierīces pret vadītāju.
Centrālais ekrāns novietots augstāk nekā Golf, bet klimata kontrole atrodas uzreiz zem ventilācijas lūkām. Standarta aprīkojumā ietilpst 16,5 cm skārienjutīgais ekrāns, bet par papildu maksu var iegūt arī 20,5 cm displeju. Mīksta paneļa apdare un taustei patīkamie slēdži liek justies kā klasi augstākā modelī. Pārāk augstu virs zemes gan VW nevēlas lidot – elektriskās rokasbremzes vietā Polo ieguvis mehānisko sviru. Tas mūs tikai priecē.
Izraujoties no konservatīvisma važām, Polo turpmāk būs pieejamas dažādas krāsu izvēles gan virsbūvei, gan arī interjeram. Dzīvespriecīgie toņi apdares paneļiem un komfortablajiem sēdekļiem varētu Polo padarīt vēl pievilcīgāku jauniešu auditorijai. Jaunais Polo pieejams Trendline, Comfortline un Highline aprīkojuma līmenī, ko papildina arī sportiskais R-Line. Neatkarīgi no izvēlētās versijas bāzes modifikācijā ietilpst dāsns drošības aprīkojums – gājēju uzraudzības sistēma, avārijas bremzēšana pilsētā, kalnā uzsākšanas palīgsistēma un citi asistenti.
Volkswagen dzinēji
Dzinēju klāstā mazākais un visplašāk pārstāvētais ir trīscilindru 1,0 l benzīna motors, kas pieejams atmosfēriskajā, TSI turbopūtes un TGI benzīns/dabasgāze izpildījumā. Pēdējais no tiem gan vairāk paredzēts dienvidu tirgum, jo Latvijā atrast strādājošas dabasgāzes uzpildes stacijas ir vēl grūtāk nekā brīvus elektroauto uzlādes punktus.
Polo vislabāk piestāv viena litra TSI ar 95 vai – vēl labāk – 115 ZS izpildījumā.
Jaudas atšķirība nav izšķiroša, tomēr mazam auto katra zirgspēka pieaugums būs jūtams. Lai arī kāda būs jūsu izvēle, miniatūriskais dzinējs apbrīnojami labi paātrina auto gan pie pilsētas krustojumiem, gan šosejas apdzīšanas manevros. Ražotāja norādīto vidējo degvielas patēriņu 4,6 l/100 km gan būs grūti sasniegt. Reālos satiksmes apstākļos tas būs tuvāks aptuveni sešiem litriem.
Polo iegūs arī 1,5 l TSI četrcilindru motoru, kuram pieejama divu cilindru deaktivizācija. Vienīgais dīzeļdzinējs ir 1,6 l TDI 80 un 95 ZS izpildījumā. Ņemot vērā, ka līdzvērtīgi aprīkotiem Polo ar TDI un TSI dzinējiem būs 2000–2700 eiro cenas starpība, grūti atrast argumentus par labu dīzelim. Vidējā patēriņa atšķirība būs aptuveni litrs uz 100 km, tāpēc par ilgtermiņa ekonomiju nevajadzētu sapņot.
Tā vietā par pirkuma brīdī ietaupīto naudu Polo var aprīkot ar LED gaismām (950 eiro), otrās paaudzes digitālo instrumentu paneli (368 eiro), adaptīvo kruīza kontroli (419 eiro), distances sensoriem (430 eiro) un Beats audiosistēmu (456 eiro). Arī šis paaudzes Polo neiztiks bez karstās GTI versijas, kas iegūs 2,0 l turbodzinēju, attīstot 200 ZS un 320 Nm griezes momentu.
Mazjaudīgajiem dzinējiem jāiztiek ar 5MT, bet dārgākām versijām pienākas arī 6MT un septiņpakāpju DSG automātiskā pārnesumkārba. DSG savienojumā ar mūsu izmēģināto 1,0 TSI strādā pēc labākajiem AT paraugiem, taču arī mehānika mazajiem dzinējiem būs itin labi piemērota.
Polo gaita nebūs tik aizraujošā kā Seat Ibiza, lai arī spānis izmanto to pašu MQB platformu. Braucienu ar Polo drīzāk var raksturot kā sakārtotu un sabalansētu, apvienotu ar vieglu un precīzu vadāmību ar balstiekārtu, kas ceļa nelīdzenumus uzņem bez pretenzijām. Tas pie stūres liek justies droši, un vairākumam pircēju tā šķitīs veiksmīga kombinācija.
Vērtē Aija Vītoliņa (Amber)
Pavisam nejauši gadījies tā, ka beidzamos auto esmu nopirkusi no saviem draugiem. Šobrīd braucu ar 3. sērijas BMW, un mašīnas man ne pārāk patīk mainīt. Esmu klasisko vērtību piekritēja un dodu priekšroku lielajiem zīmoliem. Pie tādiem pieskaitu arī Volkswagen. Sevi uzskatu par mierīgu braucēju. Dažkārt nejauši gadās nepareizi noparkot auto, taču citus noteikumus nemēdzu pārkāpt.
Liels ātrums mani neaizrauj. Esmu uz autobāņa braukusi ar 160 km/h, tomēr ilgāk par 10 minūtēm to neizturēju. Labāk mierīgāk. No izaicinājumiem gan nebaidos. Pirms dažiem gadiem devos ceļojumā uz Alpiem ar motociklu, šķērsojot arī leģendāro kalnu pāreju Stelvio Pass. Man patīk ceļot arī ar auto, un vadītāja iemaņu uzlabošanai gribētu reiz apmeklēt arī drošas braukšanas mācības. Tas noder!
Ja man būtu iespēja, es pirktu lielu un jaudīgu amerikāņu auto, piemēram Cadillac Escalade. Augstāk sēdi un vairāk visu vari redzēt. Tas gan nerada nekādu diskomfortu iesēsties arī mazākā auto, kāds ir šis. Salons ir kompakts, un priekšā vietas ir daudz. Par visu šeit ir padomāt, un tajā pašā laikā salonā nav nekā lieka. Jaunas mašīnas vienmēr ir skaistas, un Polo ir viens no tiem.
Pilsētā auto vadīt ļoti patīkami, un pie tā ir ļoti viegli pierast. Viegla stūre un laba apkārtējā pārskatāmība. Uzreiz gan pamanīju, ka salona atpakaļskata spogulītis ir maziņš! Priekšā vietas ir visai daudz, un arī bagāžnieks ir pietiekama izmēra. Dodoties uzstāties, vienīgais, ko ņemu līdzi, ir koncerta kleita, tāpēc no praktiskā viedokļa man neko vairāk nevajadzētu. Man ļoti patīk mūzika, tomēr mašīnas salonā biežāk valda klusums. Savus ierakstus man ne īpaši patīk analizēt, tā vietā brauciena laikā es dažkārt mācos jaunu repertuāru.
Viena litra dzinējs – tas ir uz pusi mazāks nekā manam BMW! Mazais motors ir žiperīgs, un tā patēriņš ir patīkams salīdzinājumā ar ikdienas auto.
Arī automāts strādā ļoti labi. Man gan nav pretenziju arī pret mehānisku pārslēgšanos. Protams, stāvā slīpumā ir grūtāk uzsākt, taču pārslēgšanās procesā kaut kas aizraujošs ir!
Lietoti auto bieži sagādā dažādas problēmas, tomēr par jauna auto iegādi vēl neesmu domājusi. Kā jau dzīvē tas ierasts – nevaru atļauties tādu, kāds man patīk. Ja šādu auto varētu nopirkt par aptuveni 15 000–16 000 eiro, būtu labi. Pret auto neesmu prasīga. Arī virsbūves krāsa man nebūtu būtisks arguments mašīnas iegādē. Rozā gan laikam neizvēlētos.
Šim auto ir vairākas drošības sistēma, un pie tām ļoti ātri var pierast. Atceros gadījumu, kad manam auto distances sensori nostrādāja par vēlu un gadījās apskādēt mašīnu, tomēr šīs funkcijas ir ļoti noderīgas. Kas attiecas uz komfortu, būtu forši, ja auto būtu silts salons, pirms esmu iekāpusi.
Secinājums
Kompakts un viegli vadāms auto, kas būs piemērots tiem, kuri no tā nesagaida īpašu statusu, bet gan novērtēs tā praktiskās spējas un vieglo gaitu.
Tehniskie dati
|
1,0 |
1,0 TSI |
1,0 TGI |
1,6 TDI |
||||
Darba tilpums: |
999 cm3 |
999 cm3 |
999 cm3 |
1598 cm3 |
||||
Jauda: |
48–55 kW (65–75 ZS) pie 3000–4300 apgriez./min |
70–85 kW (95–115 ZS) pie 2000–3500 apgriez./min |
66 kW (90 ZS) pie 5000 apgriez./min |
59 – 70 kW (80–95 ZS) pie 1500–2250 apgriez./min |
||||
Griezes moments: |
95 Nm pie 3000–4300 apgriez./min |
175–200 Nm pie 2000–3500 apgriez./min |
160 Nm pie 1800–3800 apgriez./min |
230–250 Nm pie 1500–2500 apgriez./min |
||||
Ātrumkārba: |
5MT/7AT |
5MT/6MT/7AT |
5MT |
5MT/7AT |
||||
Pašmasa: |
1105 kg |
1145–1190 kg |
1185 kg |
1280 kg |
||||
Maksimālais ātrums: |
164–171 km/h |
187–200 km/h |
183 km/h |
175–185 km/h |
||||
Paātrinājums 0–100km/h: |
14,9–15,5 s |
9,5–10,8 s |
11,9 s |
11,2–12,9 s |
||||
Vidējais degvielas patēriņš: |
4,7 l/100 km |
4,4–4,7 l/100 km |
4,8 l/100 km |
3,7 l/100 km |
||||
CO2 emisija: |
108 g/km |
101–107 g/km |
110 g/km |
97 g/km |
||||
Cena eiro: |
no 13 907 |
no 15 414 |
no 17 331 |
no 16 944 |
Testa auto
- Garums/platums/augstums: 4054/1750/1461 mm
- Riteņu bāze: 2548 mm
- Klīrenss: 15 cm
- Riepas: 185/65 R15
- Bagāžnieka ietilpība: 351– 1125 l
- Bākas tilpums: 40 l
- Piedziņa: priekšpiedziņa
Testa VW Polo 1,0 TSI Highline cena: 20 834 €