• Toyota Corolla pirmais testa brauciens

    Auto testi
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    14. augusts, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Klišejiskajā teicienā – viss jaunais ir labi aizmirsts vecais – ir daļa taisnības. Pēc 12 gadu ilga dzīves cikla, Toyota nolēmis atteikties no Auris, tā vietā atgriežot dīleru skatlogos ilgu laiku neredzēto Corolla, kas pirmo reizi izskanēja jau 1966. gadā. Corolla allaž bijis veiksmīgs produkts ne tikai Toyota kompānijai, bet visā auto industrijā kopumā, lepojoties ar pasaulē visvairāk pārdotā auto titulu.

    Jaunais Corolla nav tikai jaunu identitāti iemantojis Auris. Šis modelis veidots uz TNGA platformas, vēršot uzmanību ne tikai uz acīm tīkamu ārējo dizainu, bet arī uzlabotu stūres sistēmu un pilnveidotu balstiekārtu. Globālā arhitektūra ļāvusi Toyota izstrādāt trīs virsbūves modifikācijās – hečbeku, universāli un sedanu. Salīdzinot ar Auris, jaunais Corolla hečbeks kļuvis par 40 mm garāks, 30 mm platāks un 25 mm īsāks.

    Laikā, kad valda krosoveru bums un sedanu segmentam klājas arvien grūtāk, mēs izvēlējāmies izmēģināt hečbeka un Touring Sports universāla versiju.

    Arhitektu interjers

    Vien retajam auto izdodas atstāt paliekošas atmiņas ar tā interjeru. Eksperimenti ar tā dizainu, ierīču izvietojumu, izmēru un citiem elementiem var izraisīt pretēju efektu vēlamajam, taču kāpēc gan to nedarīt ar interjera krāsu? Piemēram, izvēloties viscaur baltu!

    Salons, kurā pavisam atslābt varētu tikai uzvalkos un cimdos tērpa arhitektu vai jurisprudenci apguvusi ģimene, bija liels pārsteigums. Pēdējo reizi baltās krāsas eksploziju auto salonā redzējām kādā no Zviedrijā ražotajiem auto tuvāk 2010. gadam, tomēr arī toreiz ne visas virsmas bija gaišas. Kosmosa izpētes stacijai līdzīgo ainavu par praktisku nevarētu nosaukt pat lielākās kārtības mīlētājs, taču ne velti tā pieejama tikai lepnākajos aprīkojuma līmeņos (Luxury un Luxury Plus). Līmeņos, kuros būtu jāprot uzvesties.

    Kā alternatīvu gaišajam salonam pircēji var izvēlēties tumšu vai brūnu ādas apdari, kā arī melnu auduma salonu, kas pieejams Standart, Active un Active Plus modifikācijās. Līdzīgi kā Camry, sēdekļu ventilācijas funkcija nav pieejama. Salīdzinot ar pelēcīgo Auris interjeru, Corolla interjers ir gan kvalitatīvāks, gan vizuāli interesantāks. Patīkami!

    Sēdekļi ar viengabala atzveltni, kas šķietami nupat izkāpuši no sportiskāka rakstura modeļa, ir vizuāli pievilcīgi, turklāt paredzēti ilgstošai sēdēšanai. Dodoties uz jaunā Supra modeļa testiem Igaunijā, dienā veicām aptuveni 500 km un nepameta sajūta, ka vajadzības gadījumā šo distanci varētu veikt vēlreiz neizkāpjot no auto. To pašu nevar teikt par aizmuguri.

    Garākiem pasažieriem būs ierobežota telpa galvai – tas attiecas gan uz sānos sēdošajiem, gan pasažieri vidū. Tam par iemeslu ir zemā jumta līnija, ko vēl izteiktāk varēs izjust modeļos ar panorāmas lūku. Turpretim bērni šeit jutīsies ērti.

    Bagāžnieka telpa sniedzas no 361 līdz 598 litriem, kas šajā klasē ir viduvējs rādītājs. Kā izrādās, brīvo telpu ietekmē izvēlētais motors. Lai arī sākotnēji tas var šķist pavisam neierasti, tas izskaidrojams ar hibrīda bateriju. Kamēr 1,8 litru versijai baterija atrodas automašīnas priekšējā daļā, modernā 2,0 litru motora akumulators aizņem lielāku telpu, tāpēc tas novietots aizmugurē. Šāds risinājums visai būtiski ierobežo bagāžnieka apmērus, hečbeka versijā samazinoties par 50 litriem. Ja ikdienā neplānojat piestrādāt par lidostas bagāžas pārvadātāju, šis sarukums raizes nesagadās, it īpaši, ja izvēlēsieties Touring Sports modifikāciju.

    Neatkarīgi no aprīkojuma versijas, visi Corolla eksemplāri aprīkoti ar instrumentu paneli, kas apvieno daudzkrāsainu digitālo displeju (4,2 vai 7 collu) un analogos rādītājus tahometram un degvielas bākas tvertnei. Digitālo izkārtojumu var mainīt ar pogām uz stūres, taču izvēlņu skaits nav tik bagātīgs kā VW Golf

    Multimediju sistēma ar 8 collu ekrānu tiek galā ar visiem ikdienas uzdevumiem. Augstu novietotā displeja sānos izvietotas fiziskas pogas, brauciena laikā atvieglojot darbības ar izvēlnēm. Ekrāna izšķirtspēja (īpaši attiecas uz navigāciju) un atsaucīgums gan vēl joprojām atpaliek no lielākās daļas konkurentu veikuma.

    Apple un Android aplikācijas šeit nav pieejamas, taču mūzikas atskaņošanai var izmantot Bluetooth savienojumu, multimediju sistēmai pieslēdzot viedtālruni. Klausoties mūziku Spotify lietotnē, multimediju ekrānā rādās tikai tās dziesmas nosaukums, kuru atskaņojāt pašu pirmo, neatkarīgi no nākamajām izvēlēm. Ņemot vērā to, ka izmēģinājām ne tikai divu dažādu ražotāju viedtālruņus, bet arī atšķirīgus auto, tad šī nianse visdrīzāk ir bieži sastopama.

    Hibrīds

    Šī brīža F1 sacensības var šķist tikai kā teātris ar 21 cēlienu un ātri izskaitļojamu noslēgumu. Ja vēlaties redzēt īstu konkurenci un spriedzi, atliek paraudzīties uz krosoveru un hečbeku tirgū valdošo situāciju. Pārlūkojot Corolla sāncenšus nākas gan noprast, ka japāņu autoražotājs savu produktu spējis izcelt virs pārējiem. Atbilde ir pavisam vienkārša – efektīvs hibrīddzinējs.

    12 miljoni pārdotu hibrīdu visā pasaulē. Tas ir ievērojams skaitlis, turklāt pieprasījums pēc Toyota hibrīdiem tikai aug. Japāņu zīmols arvien aktīvāk strādā, lai visā modeļu spektrā tiktu piedāvāti hibrīddzinēji un pie jaunajām tehnoloģijām ticis arī Corolla. Kamēr sedans pieejams ar 1,6 litru Valvematic benzīnu (132 ZS) un 1,8 l hibrīdu (122 ZS), hečbeks un Touring Sports piedāvā 1,2 l benzīna turbomotoru (114 ZS), 1,8 l hibrīdu (122 ZS) un jauno 2,0 litru hibrīdmotoru ar 180 ZS.  

    Tieši pēdējie no šī saraksta iemantos lielāko pircēju uzmanību. Ar 1,8 litru hibrīdu braucām jau C-HR testā, tāpēc īpaša interese bija izmēģināt 2,0 litru agregātu, kas ir par aptuveni 2000 eiro dārgāks. Kā apliecināja tests, šī būs noderīga investīcija, kas teju pilnībā izslēdz nepieciešamību pēc dīzeļdzinēja šādas klases auto.

    Dinamiskāks, klusāks un vēl rāmāks dzinējs, kas demonstrē līdzvērtīgu patēriņu kubatūrā mazākajam brālim. Uzlabojumi balstiekārtas un stūres sistēmas departamentā ļāvuši Toyota izlauzties no ierastajām pragmatisma važām, rādot atraktīvāku sniegumu tieši līkumotos ceļu posmos. Tieši dinamiskos apstākļos 1,8 litru motoram bija grūtības strauji uzņemt ātrumu un nodrošināt zemu degvielas patēriņu, taču 2,0 l ar šiem pretstatiem tika galā veiksmīgi.

    Mierīgas braukšanas apstākļos tahometra bultiņa periodiski nokritīs līdz nulles atzīmei, ļaujot braukt bezizmešu režīmā ar ātrumu pat virs 90 km/h, tobrīd netērējot pasaules dārgos naftas resursus. Ja akumulatora baterija ir pietiekami uzlādēta, iespējams pašrocīgi aktivizēt elektrisko jeb EV režīmu, tomēr šī funkcija vairāk būs piemērota brīžiem, kad nemanāmi vēlaties izlavīties no piemājas pagalma.

    Šobrīd hibrīdmotoru lielākā priekšrocība attiecībā pret elektroauto ir to ikdienas lietošanas ērtums. Vēl joprojām ir nepieciešams izmantot ik uz soļa sastopamās DUS stacijas, taču uzpildīties nebūs jābrauc bieži. Izmēģinot braukšanu gan sportiskos apstākļos, gan miermīlīgā ritējumā, abu motoru vidējais degvielas patēriņš bija aptuveni 4,7 – 5,2 l/100km. Pārvietojoties tikai pilsētā, šie skaitļi kļūtu vēl mazāki.

    Jānovērtē arī hibrīda līdzība klasiskajam benzīna agregātam. Patiesībā, daļa ikdienas braucēju nemaz nepamanītu, ka auto ik pa brīdim pārslēdzas no elektrības uz benzīna motoru, bet divsajūgu transmisijas vietā šeit atrodas CVT. Gan motora pāreja no elektrības uz benzīnu, gan variatora darbība ir pavisam nemanāma.

    Toyota saviem hibrīdiem nodrošina 5 gadu garantiju hibrīda detaļām un 10 gadu hibrīda akumulatora garantiju, bet vecākiem modeļiem iespējama atjaunināmā garantija uz vienu gadu vai 15 000 km. Kā teiktu politiķi un baņķieri – nākotne ir drošās rokās.

    Aprīkojums un cena

    Hibrīdzinēju ražošana nav vienīgais aspekts, kurā Toyota sevi pierādījis kā nopietnu spēlētāju. Tas attiecas arī uz drošības sistēmu klāstu. Automātisko tālo gaismu funkcija, ceļa zīmju atpazinējs, sadursmes novēršanas sistēma, joslu asistents, adaptīvā kruīza kontrole un citi palīgi ietverti Toyota Safety Sense pakotnē, kas pieejami jau bāzes versijās.

    Lētākā Corolla hečbeka versija pieejama par 14 900 eiro, kamēr universālis maksās vismaz 15 900. Šādā izpildījumā zem pārsega atradīsies 1,2 litru turbomotors. Ja vēlaties hibrīdu, kas Corolla gadījumā būtu saprātīga izvēle, nāksies šķirties no vismaz 21 750 eiro. Šis piedāvājums būs aktuālāks uzņēmumu autoparkam, taču privātpersonām pievilcīgāka būs Active Plus vai Luxury versija, kas papildus pamataprīkojumam ietver 17 collu vieglmetāla diskus, nolokāmus sānu spoguļus, LED lukturus, ādas salona apdari, gaisa ventilāciju aizmugurē, USB pieslēgvietu, distances sensorus, stāvvietā novietošanas palīgu un citas ekstras.

    Atšķirībā no sedana un universāla, hečbeka modifikācijai pieejams arī divtoņu krāsojums un tieši šāda opcija izvēlēta arī mūsu testa auto. Oxide Bronze jeb oksīda bronzas krāsojums papildus maksās 380 eiro.

    Plusi

    • Mazs degvielas patēriņš
    • Kvalitatīva apdare
    • Aizraujošāks nekā iepriekš

    Mīnusi

    • Aizmugurē varēja būt vairāk vietas
    • Multimediju sistēma atpaliek no konkurentu iespētā

    Rezumējums

    Mūsdienās vairs nepietiek tikai ar faktu, ka auto ir ekonomisks, skaists vai lēts. Labs auto ir kā īpašību kopums, kas pircējam sniedz pēc iespējas vairāk par iztērēto naudu. Esam pārliecināti, ka Corolla šobrīd ir labākais šī segmenta hibrīds, būdams aizraujošāks un kvalitatīvāks nekā jebkad agrāk.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē