Franču dizains
Franču auto cienītāji Citroen zīmolu ir sapratuši vienmēr, tomēr jaunajam C5 Aircross ir izdevies panākt to, lai šī gaume kļūtu saprotamāka arī pārējiem. Būvēts uz vienas platformas ar Peugeot 3008/4008/5008, Opel Grandland X un DS 7 Crossback, tas aizguvis dažādus tehniskos risinājumus no citiem auto, tomēr dizains saglabāts individuāls.
Ja Kloda Monē gleznas no citu mākslinieku darbiem pratīs atšķirt vien mākslas pazinēji, tad Citroen atpazīšana uz savu platformas brālīšu fona vai kopējā auto plūsmā būs pa spēkam ikvienam. Priekšējā tēlā tas saglabājis šauros lukturus un horizontālo radiatora režģi, kas, pildot dekoratīvu funkciju, saplūst ar franču zīmola emblēmu.
Priekšējā bamperī iestrādātas masīvas gaisa atveru imitācijas, bet, aplūkojot auto no sāniem, virsbūves apakšpusē un uz riteņu arkām būs redzamas ar kopējo eksterjeru saskaņotas aizsargplastmasas. Jā, Citroen pamanījies saskaņot pat plastmasu dizainu, izmantojot daudzveidīgu krāsu gammu – pircējs var izvēlēties daudzskaitlīgas krāsu kombinācijas.
Citi lasa
Interjers
Salons nav tik Citroenīgs kā C4 Cactus, tomēr tas nepārprotami palicis pie savām pamatvērtībām. Katrs sēdeklis ir kā dīvāns, durvju apdarē iestrādātas īpašas iedobes, bet uz paneļa un citviet salonā interjera apdares elementi iekrāsoti vienotā tonī. Ja izvēlēsities versiju ar automātisko transmisiju, AT pārslēgs būs ne vien elegants dizaina elements, bet arī kā ērts pamats plaukstai.
Kas attiecas uz materiālu kvalitāti, šeit būs redzamas kā ļoti patīkamas un mīkstas virsmas, tā arī cieta plastmasa, taču nekas tāds, kas mūs spētu nokaitināt. Atskaitot brīžus, kad apdzīšanas laikā likām dzinējam strādāt augstos apgriezienos, citkārt traucējošus ārējos trokšņus nedzirdējām, tātad skaņas izolācija izdevusies pietiekami laba.
Sākot ar Feel aprīkojuma līmeni, ierastā instrumentu paneļa vietā atradīsies 12,3 collu ekrāns, kurā būs redzama svarīgākā brauciena informācija, navigācijas karte, kā arī modernā veidā tiks attēlota distance starp priekšā braucošo auto. Tāpat visi C5 Aircross aprīkoti ar 8 collu skārienjūtīgo ekrānu. Multimediju sistēmā izvēlņu un opciju ir pietiekami daudz, tomēr sistēma strādā lēnāk nekā konkurentiem.
Navigācijas uzstādīšana aizņems ilgu laiku, savukārt ekrānā iestrādātā klimata kontroles vadība nebūs ērta, jo vispirms būs jāatrod skārienjūtīgā poga zem ekrāna un tikai tad varēsiet displejā censties trāpīt uz nepieciešamās temperatūras. Kas attiecas uz siltumu, uzstādot 21 grādu, salonā šķita par aukstu, bet 23 grādi jau par karstu. Neatkarīgi no tā, kādam klimatam labāk spējat adaptēties, spožā saules gaismā ekrānā notiekošo nebūs iespējams saskatīt. Vērtējot automašīnu kopumā, multimediju sistēma bija vienīgā, kurā turpmāk mēs vēlētos redzēt lielāku izaugsmi.
Krosovera ietilpība
Tiklīdz ņemam rokās mērlenti, franču SUV saviem konkurentiem atstāj maz cerību. C5 Aircross ir patiesi ietilpīgs visos tā aspektos. Salonā netrūkst apjomīgu mantu un sīklietu nodalījumu. Zem roku balsta izveidots ietilpīgs tunelis, bet viedtālruņa uzlādes platforma veidota ar ievērojamu rezervi – lai pietiek arī nākotnes telefoniem, kas, pēc autoražotāja domām, varētu izaugt milzīgi!
Aizmugures sēdekļos varēs draudzīgi sasēsties trīs pieaugušie vai pavisam brīvi trīs bērni. Tāpat var izmantot salikumu, kas izpildāms pavisam retos gadījumos – divi bērnu sēdeklīši + pasažieris.
Katru no aizmugures sēdekļiem var bīdīt un sagāzt atsevišķi, pielāgojot brīvo platību katram braucējam individuāli.
Interesanti, ka šis ir viens no retajiem auto, kurā vidējam pasažierim būs visērtāk. Pateicoties tam, ka grīda ir līdzena, kāju vieta netiek ierobežota, turklāt vietas galvai būs vairāk nekā ārējās malās sēdošiem – tur brīvo vietu galvai sāk ierobežot jumta apdare (it īpaši, ja izvēlēsities vienu no mūsu skatījumā labākajām šī auto ekstrām – panorāmas lūku).
Priekšzīmīga ir arī bagāžas nodalījuma ietilpība – 720 litri. Tas ir vairāk nekā Volkswagen Tiguan vai Peugeot 3008. Bagāžnieka dziļumu var koriģēt ar dubultās grīdas palīdzību, bet platumā šeit varēs salikt četras R18 225/40 riepas, divus lielus čemodānus vai ievietot bērnu ratiņus.
C5 Aicross gaita
Ar Citroen C5 Aircross sākotnēji iepazināmies visai skarbos apstākļos, kādos nonāks vien retais šī auto īpašnieks. Mūsu bezceļu tests lasāms šeit. Toreiz par ģimeniskā SUV īpašībām bezceļos noskaidrojām divas svarīgas atziņas. Pirmkārt, nevienai no C5 Aircross modifikācijām netiek piedāvāta pilnpiedziņa. Otrkārt, nevienam C5 Aircross pilnpiedziņa nemaz nav nepieciešama. Tā 230 mm klīrenss ļāva bez rūpēm izbraukt visur, kur acis rādīja. Tik tālu par bezceļiem.
Citroen labi spējis izsecināt, kāds auto nepieciešams pircējam, īpaši koncentrējoties uz vienu mērķi – komfortu. Pasteidzoties notikumiem pa priekšu, varam teikt, ka šajā mērķī C5 Aircross trāpījis precīzāk nekā jebkurš cits konkurents. Ja Peugeot 3008 demonstrēja balansu starp komfortu un sportiskumu, C5 Aircross uzsvaru licis uz maksimāli mīkstu pārvietošanos. Sākot jau no C4 Cactus pirmizrādes, franču autoražotājs īpaši slavē jauno amortizatoru sistēmu, kas tiek saukta par “lidojošo paklāju”.
Kamēr standarta piekares sistēmas izmanto amortizatorus un atsperes, sistēma ar progresīvajiem hidrauliskajiem spilveniem ir aprīkota ar diviem papildu hidrauliskajiem amortizatoriem, no kuriem viens ir paredzēts kompresijai, bet otrs dekompresijai. Šie amortizatori pakāpeniski palēnina kustību, izvairoties no pēkšņiem satricinājumiem. Iespējams, tas izklausās sarežģīti, taču patiesībā šis amortizators pēc tā uzbūves vairāk līdzinās standarta risinājumam nevis raķešzinātnei, turklāt apkopē neizmaksās tik dārgi kā pneimatiskajai piekarei. Kā apgalvo Citroen, gudrais amortizatora elements maksājot vien 8 eiro! Tas ir liels pretstats dārgajām pneimopiekarēm.
Tā vien šķiet, ka katram autobraucējam līdzās vadītāja apliecībai vajadzētu izsniegt vienu C5 Aircross – sūdzības par ceļu bedrēm gluži vienkārši nebūtu.
Lai arī tas ir nedaudz pārspīlēts apgalvojums, hidraulisko amortizatoru darbība maksimāli samazina bedru radīto diskomfortu. Turklāt amortizatoriem šeit ir ļoti būtisks palīgs – Citroen sēdekļi. Ja bedres redzam ar acīm un jūtam uz stūres, tad līdz mūsu mugurkaulam nenonāk itin nekāds sitiens. Visus ceļa kritumus un caurumus, ko nav spējuši apturēt amortizatori, sēdekļi uzsūks pavisam nemanāmi.
Imunitāte pret bedrēm par 30 000 eiro? Izklausās labi, jo padomājot par līdzvērtīgām nelīdzenumu absorbēšanas spējām mums nāk prātā četrreiz dārgāki Mercedes-Benz modeļi ar Airmatic pneimopiekari. Iebraucot līkumā, nākas saprast, ka esam salīdzinājuši vīnogas ar tomātiem. Tiklīdz veicam straujākus manevrus ar stūri, C5 Aircross manāmi sašūpojas, liekot vadītājam pārdomāt savu braukšanas manieri. Arī vieglā stūre, kas ir labs palīgs pilsētas ielās, uz šosejas labāk grib turēties taisnvirziena kustībā.
Starp citu, līdzās ātrumpārslēgam atrodas arī sporta režīma poga, taču tā ne vien šeit nav nepieciešama, bet arī nespēj dod pietiekamu asumu visādi citādi komfortablajam auto. Atrodoties pie šī auto stūres, ne brīdi neienāk prātā doma – kaut tas būtu azartiskāks. Tāds tas vienkārši nav nekad bijis paredzēts.
Komfortablajā un plūstošajā C5 Aircross gaitā ir tikai viens aspekts, kas to spēj satricināt – bremzes. Mums pagāja visai ilgs laiks, līdz pietiekami maigi iemanījāmies apieties ar bremžu pedāli. Ja stājoties pie krustojuma par daudz nospiedīsiet pedāli, tiks radīts ūdens gultas efekts, mīkstajai piekarei ievērojami paceļot pakaļgalu gaisā un uzreiz to nolaižot atpakaļ. Jūtīgākajiem bērniem tas var atgādināt par jūras slimību.
Citroen tehnika
Būdami mākslinieki, franči nepievērš tik lielu uzmanību skaitļiem citi eiropieši. Nu, piemēram, motora darba tilpums. Ja vien neieskatīsieties tehnisko datu tabulā, citviet motora kubatūra nebūs nemaz tik viegli atrodama. Tā vietā uzreiz tiek norādīts svarīgākais – zirgspēki. Mūsu BlueHDi 130 dīzeļdzinēja versija apzīmē 1,5 litru turbomotoru.
Kamēr Berlingo šis ir piemērots agregāts, ģimenes SUV ar šiem 130 ZS uz šosejas būs nedaudz par īsu, it īpaši zemā motora apgriezienu diapazonā. Lai arī ražotājs uzrādījis neticami optimistisku vidējo degvielas patēriņa rādītāju – 4,0 l/100km – mums izdevās testa braucienu pabeigt ar 6,1 l/100km. Respektabls rādījums šādam ģimenes auto!
Ja neesat mieramika un apdzīšanas manevrus uzskatāt par izklaidi nevis nepieciešamību, var lūkoties BlueHDi 180 virzienā. Šī ir 2,0 litru dīzeļdzinēja versija, kas līdz 100 km/h aizvedīs 8,6 sekundēs. Tiesa, tas būs par vairākiem tūkstošiem dārgāks un ēdīs par kādu litru vairāk. Un, vai šādam auto tas maz piestāv, ņemot vērā tā izklaidīgo virsbūves šūpošanos asākos līkumos? Mēs tomēr paliktu pie mūsu BlueHDi 130.
Benzīnmotoru klāstā divas izvēles – PureTech 130 un PureTech 180. Pirmais no tiem ir trīscilindru 1,2 l turbo motors, bet otrs 1,6 l agregāts, kas pēc dinamikas datiem būs pat par sprīdi ātrāks nekā BlueHDi 180 dīzelis.
Plusi
- Priekšzīmīgs komforts
- Salona ietilpība
- Klīrenss ļaus iebraukt arī sarežģītākās vietās
Mīnusi
- Multimediju sistēma varēja būt atsaucīgāka
- Asās bremzes un mīkstā gaita var ātri vien sašūpot virsbūvi
Rezumējums
Ja meklējat ietilpīgu ģimenes SUV un komfortu vērtējat augstāk par visu pārējo, iespējams, tālāk nemaz nav nepieciešams meklēt.