Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Audi Q3 pirmais testa brauciens

    Auto testi
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    7. aprīlis, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Audi uzkrājis ievērojamu pieredzi nebeidzamu popularitāti gūstošajā krosoveru segmentā. Jau vairākās modeļu paaudzēs tas ļauj labot priekšteču kļūdas, lai nonāktu līdz nevainojamam rezultātam. Vai otrās paaudzes Q3 to būs paveicis?

    Atšķirībā no Q2, kas ieguvis ievērojami atšķirīgu vizuālo identitāti, Q3 ir līdzīgāks saviem lielajiem Q brāļiem. Jaunas formas LED lukturi iekļauti pamataprīkojumā, astoņstūra radiatora režģis līdzinās jaunajam Q8, bet masīvas ieplūdes atveres vairāk pilda dekoratīvu funkciju.

    Izmantojot MQB platformu, kas ir arī Volkswagen Tiguan un Škoda Karoq pamatā, jaunais Q3 kļuvis lielāks. Salīdzinot ar pirmās paaudzes Q3, šis modelis kļuvis par 10cm garāks, pastiepjot riteņu bāzi par 78 mm. Tieši šī izmaiņa ļāvusi paplašināt krosovera salonu, vairāk distancējoties no izmēros mazākā Q2.

    Kopš pirmās paaudzes Q3, kompakto krosoveru segments kļuvis sīvāks nekā jebkad agrāk. BMW X1, Jaguar E-Pace, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Range Rover Evoque, Volvo XC40 un citu konkurentu veikumi tīko uz pircēju uzmanību.

    Neraugoties uz kopīgo platformu ar Tiguan, Q3 ieviesis atšķirīgus balstiekārtas risinājums. Apvienojumā ar zemāku klīrensu, Q3 uz ceļa jūtas pārliecinoši un komfortabli, viegli slīdot pāri arī uz ceļa izvietotajiem minī guļošajiem policistiem, kas brīdina par tuvojošos krustojumu. Īpaši viegli būs pārvietoties pilsētā – stūres rats stāvvietā griežas teju bez pretestības. Ja priekšroku dodat stingrākam satvērienam, var aktivizēt sportisko Dynamic režīmu, kustības ar stūri padarot konkrētākas un mazāk brīvas.

    Q3 interjers

    Kamēr Meksikā ražotajam Q5 (mūsu tests lasāms šeit) apdares elementos atradām dažas nepilnības, Q3 atbilst visām premium prasībām. Mūsu testa auto ieguvis īpašus zamša ielaidumus ne tikai panelī, bet arī uz sēdekļi pamatnes un atzveltnēm.

    Jaunā Q3 interjerā redzama fizisko slēdžu un modernu digitālo ekrānu kombinācija. Visi Q3 ieguvuši Virtual Cockpit digitālo instrumentu paneli – 12,3 collu ekrānā (standarta izpildījumā šeit būs 10,25 collas displejs) redzami ne vien svarīgākie braukšanas dati, bet arī augstas izšķirtspējas navigācijas karte. Ērti un moderni – labāk nekā esam raduši redzēt kompakto SUV klasē! Tiem, kas brauciena laikā aktīvi izmanto viedierīces, patiks Wi-Fi hotspot funkcija.

    Arī 10,1 collas centrālais displejs mirdz augstā izšķirtspējā, nesagādājot grūtības to viegli lietot gan spilgtā saulē, gan naktī. Tiesa, visas darbības ar ekrānu notiek ar pirkstu. Tātad, ja nebūsiet apradis ar opciju izvietojumu, brauciena laikā navigēšana daudzajās izvēlnēs būs apgrūtinoša, cenšoties trāpīt īstajā vietā.

    Tai pat laikā klimata kontroles vadība uzticēta ierastajiem slēdžiem, atvieglojot intuitīvu lietošanu neatraujot acis no ceļa. Un viens patīkams sīkums – paneļa labajā pusē redzamais Audi logotips naktī spīd!

    Trūkumi? Multimediju sistēmas skaļuma kontroles slēdzis atrodas blakussēdētāja pusē, līdz ar to vadītājam nākas visai tālu pēc tā sniegties. Ja apaļo slēdzi varētu pietuvināt vadītāja pozīcijai vai novietot uz viduskonsoles, šī būtu vienīgā izmaiņa, ko mēs vēlētos ieviest visādi citādi noslīpetajā Q3 salonā.

    Audi Q3 mērķauditorija ir gados jauni pircēji un jaunās ģimenes. Ņemot vērā, ka gados jauni un maksātspējīgi pircēji mums ir mazāk nekā vairumā citu Eiropas valstu, Q3 vairāk būs piemērots situētām mazām ģimenēm. Aizmugurē ir vairāk vietas nekā iepriekš. Krosoveru otrajā rindā allaž vislabāk jutas bērni, taču šeit arī divi vidēja auguma pasažieri varēs doties tālākā ceļojumā – aizmugures sēdekļus iespējams pabīdīt 15cm amplitūdā, palielinot salona telpu vai bagāžas nodalījumu. Vidū sēdošajam kāju vietu nozog visai liela izmēra kūkums grīdas vidū, tomēr kopumā vietas šeit ir vairāk nekā vienā otrā sāncensī.

    To pašu var attiecināt arī uz 530 litru bagāžas nodalījumu ar vairāku līmeņu grīdu. Ja litru skaits neko jums neizsaka, tad varam paskaidrot, ka tas ir vairāk nekā BMW X1 un Mercedes-Benz GLA – ikdienas mantām un dažiem koferiem vietas pietiks. Maksimālais tilpums sasniedz 1525 litrus.

    Krosovera aprīkojums

    Audi nekad nav skopojušies ar plašu aprīkojuma klāstu, kas pieejams par papildus maksu. Arī šoreiz mūsu rokās nonācis reklāmas buklets, kurā vairāk nekā 10 lappušu garumā varat atķeksēt sev vēlamās ekstras, testa auto cenu sadārdzinot virs 50 000 eiro atzīmes. Mūsu ieteikums šajā papildus ekstru jūklī – panorāmas lūka (1464 eiro), aizmugures sēdekļu apsilde (134 eiro), 12,3 collu instrumentu panelis (469 eiro), 360 grādu kamera (894 eiro), Matrix LED priekšējie lukturi (1777 eiro). Drošības pakotnē – jo vairāk, jo labāk.

    Ja izvēlaties ko niknāku par 1,5 TFSI, tad ir vērts izvēlēties regulējamos amortizatorus (1319 eiro) un Audi drive select sistēmu (223 eiro). Tas ļaus pielāgot auto balstiekārtu un citus uzstādījumus jūsu braukšanas noskaņojumam un ceļa apstākļiem, izvēloties kādu no sešiem režīmiem – auto, comfort, dynamic, offroad, efficiency vai individual.

    Pamatfunkcijas būs iekļautas jau standartaprīkojumā – elektriski regulējami un apsildāmi spoguļi, multistūre un MMI radio ar USB uzlādes funkciju un Bluetooth savienojumu. Visiem Q3 būs arī braukšanas joslu maiņas sistēma, atkārtotās sadursmes bremžu asistents, vadītāja noguruma detektors un Audi pre sense basic/front sistēmas, kas centīsies paglābt no sadursmes.

    Audi dzinēji

    Jaunā Audi motoru nomenklatūra turpina mulsināt garāmgājējus arī pusotru gadu pēc tās ieviešanas. Auto aizmugurē redzamais “35 TFSI” uzraksts dažiem liek noprast, ka šis ir civilizētā tērpā maskēts SQ3, kas ieguvis uguni spļaujošu 3,5 litru benzīna motoru. Patiesībā zem Q3 motora pārsega slēpjas ikdienai piemērots 1,5 litru TFSI benzīna motors. Ņemot vērā to, ka vien retais ir izpratis jauno apzīmējumu nozīmi, atgādināsim, ka tagad motoru versijas tiek apzīmētas pēc to jaudas kilovatos. Šo špikerīti varat saglabāt, lai orientētos jaunāko Audi modeļu specifikācijās:

    • 30 uzraksts modeļiem ar jaudu no 81 līdz 96kW
    • 35 uzraksts modeļiem ar jaudu no 110 līdz 120kW
    • 40 uzraksts modeļiem ar jaudu no 125 līdz 150kW
    • 45 uzraksts modeļiem ar jaudu no 169 līdz 185kW
    • 50 uzraksts modeļiem ar jaudu no 210 līdz 230kW
    • 60 uzraksts modeļiem ar jaudu no 320 līdz 340kW
    • 70 uzraksts modeļiem ar vairāk nekā 400kW jaudu

    Mūsu “35” četrcilindru motors attīsta 110 kW jeb 150 ZS un 250 Nm griezes momentu. Gan jaudas rādītāji, gan paātrinājums (0–100 km/h 9,2 sekundēs) norāda uz to, ka šādā kombinācijā Q3 būs paredzēts braucējiem ar mierīgu ikdienas ritmu. Tas gan netraucēs veikt apdzīšanu uz šosejas, taču galvenie akcenti tiek likti uz ekonomiju – A3 Sportback un Golf modeļos šis motors būs piemērotāks. Savienojumā ar S tronic automātisko transmisiju, ātruma uzņemšana no nelielā dzinēja prasa visai lielu apņēmību, nedaudz vilcinoties ar paātrinājumu. Iespējams, ka to var izskaidrot ar jauno WLTP ciklu, kurā labāku ekonomisko rādītāju sasniegšanai nācies atteikties no straujākas auto dabas.

    Tiklīdz braucam mierīgā režīmā vai atlaižam gāzes pedāli, tiek ieslēgta cilindru deaktivizācija. Brīdi, kad uzņemam ātrumu, visi cilindri tiek pieslēgti atkārtoti un šī pāreja ir nemanāma.

    Ražotāja noteiktais degvielas patēriņš ir 5,7 – 5,9 l/100km. Mūsu 900 km brauciens galvenokārt noritēja uz šosejas un noslēdzās ar 7,1 litra rādījumu. Sekojot emisiju standartiem un prasībām, benzīna motori aprīkoti ar partikulāro filtru. Starp citu, šī ir vienīgā modifikācija, kurā nav pieejama quattro pilnpiedziņa.

    Ja vēlaties asākas emocijas, alternatīva ir 2,0 l TFSI ar 190 vai 230 ZS. Sagaidāms, ka vēlāk ieraudzīsim arī pavisam atraktīvām ģimenēm piemēroto SQ3 un RS Q3 modeli. Tiek sagaidīts, ka spēcīgākais no tiem attīstīs vairāk nekā 400 ZS.

    Ja pilnpiedziņa krosoveros nav primārā, tad dīzeļdzinējus daļa no mūsu pircējiem vēl joprojām ir iecienījuši arī jaunos auto. 2,0 TDI agregāti pieejami 150 un 190 zirgspēku versijās. Transmisiju izvēlē – sešpakāpju mehānika vai septiņpakāpju S tronic automāts. Tas nozīmē, ka ik katram izdosies atrast sev piemērotu versiju.

    Plusi

    • Salona ekrānu kvalitāte
    • Komforts apvienots ar pārliecinošu gaitu
    • Plašas dzinēju, transmisiju un piedziņas kombinācijas

    Mīnusi

    • Papildaprīkojums ātri sadārdzina auto cenu
    • S tronic pārnesumkārba liek paātrināties ar nelielu aizturi

    Rezumējums

    Ņemot vērā tehnoloģiju pārbagātību, salona un bagāžas nodalījumu ietilpību, kā arī Q3 sabalansēto gaitu, kompaktajam krosoveram ir visas iespējas sagādāt grūtus laikus ne vien sāncenšiem, bet arī pārvilināt dažus Q5 fanus.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē