• Lietots auto: Peugeot 308 (13–19) – ekspertu atsauksmes

    Ekonomisks hečbeks
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    15. marts, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Pirms Peugeot atklāja zelta dzīslu 3008. modeļa veidolā, franču zīmols izcēlās ar plašu hečbeku klāstu. Ekonomiski dzinēji un konkurētspējīga cena ir gan jauna, gan lietota Peugeot 308 ēsma, kas pievilinājusi plašajā klāstā dreifējošos pircējus.

    Pirmās paaudzes Peugeot 308 tika prezentēts 2007. gadā, kļūstot par 307. modeļa aizstājēju. Atšķirībā no sava priekšteča jaunajam modelim tika dota iespēja sevi pierādīt vēl vienā paaudzē, un 2013. gadā dīleru salonos nonāca otrās paaudzes Peugeot 308, kuru var iegādāties vēl joprojām. Elegants dizains, plašs dzinēju klāsts un vairākas virsbūves versijas. Šie bija pamati, kas ļāva tam 2014. gadā kļūt par Eiropas Gada auto.

    Hečbeka attīstība

    Šajā segmentā valdošā konkurence kļūdas nepieļauj un jaunajam 308 bija jābūt vairāki soļi priekšā iepriekšējam modelim. Ar šo uzdevumu Peugeot tika galā teicami. Salona apdares materiāli kļuva mīkstāki, spējot pat plastmasīgās daļas padarīt acīm tīkamākas. Vienlaikus tika padomāts arī par montāžas kvalitāti, samazinot vai pilnībā izslēdzot kaitinošos trokšņus no paneļu savienojumiem. Par būtiskāko transformāciju parūpējās dizaina departaments.

    Sekojot 208. modeļa paraugam, 308. hečbeks jau tolaik ieguva futūristisko i-cockpit interjeru. Zemu novietota stūre, augstu novietots instrumentu panelis un tahometra bultiņa, kas griežas pretēji ierastajam virzienam. Tiem, kuri raduši nobīdīt stūri maksimāli zemu, franču piedāvātais risinājums būs ļoti ērts. Citā pozīcijā stūres augšējā mala var aizsegt spidometru, liekot pielāgoties nedaudz neērtai sēdpozīcijai. Salonā slēdžu vai pogu praktiski nav. Visu aizstāj centrālais displejs, un tā funkciju klāstā ir viegli orientēties.

    Jāatzīst gan, ka fizisku pogu trūkums rada nelielu tukšuma sajūtu.

    Nevajadzētu censties definēt, vai Peugeot interjera risinājums ir veiksmīgāks nekā, piemēram, VW Golf. Tas ir alternatīvs un drosmīgs ceļš, kā piesaistīt pircēju uzmanību, kas francūzim ir izdevies.

    Salona ietilpība

    Klimata kontroles vadība no displeja. CD lasītāja imitācija ir nedaudz mulsinoša.

    Priekšā sēdošajiem vietas netrūkst, bet garāka auguma pasažieriem atrašanās aizmugurē varētu būt izaicinājums. It īpaši, ja ražens ir arī vadītājs. Ņemot vērā atlikušo vietu kājām aiz priekšējiem sēdekļiem, garākā ceļojumā šeit ērti jutīsies bērni vai pieaugušie ar labu veselību un humora izjūtu. Telpas galvai arī nav īpaši daudz, un tā vēl vairāk samazināsies, izvēloties auto ar panorāmas jumtu.

    Nelielā saspiestība izveidojusies uz iespaidīgā bagāžnieka rēķina. Tā ietilpībā ir 470 l, kas ir par 90 l vairāk nekā klases līdera tronī sēdošajam VW Golf, itin viegli pārspējot arī Ford Focus. Nolaižot aizmugures sēdekļus, kravas telpa tiek palielināta līdz 1309 l, ēnā atstājot arī Seat Leon un Mazda3. Atkarībā no konkrētā auto versijas zem bagāžnieka grīdas atrodas rezerves ritenis vai mantu nodalījumi.

    Gaitas īpašības

    Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli šis lauvēns samazinājis svaru par 140 kg. Tas manāmi atspoguļojas auto uzvedībā uz ceļa, kļūstot veiklākam un elastīgākam. Mazā stūre pieprasa tikai nelielu roku kustību, lai auto pagrieztos vēlamajā virzienā. Gaitas īpašību ziņa šis nav klases etalons, taču tiek nodrošināts patīkams kompromiss starp komfortu un stingru stāju līkumos.

    Vienīgais aizrādījums ir par vieglo aizmugures balstiekārtu, kas braucienu uz grants ceļa vai bedraina asfalta posma padara pavisam tramīgu. Ja vien nebrauksiet ar vairākiem līdzbraucējiem vai mantām piekrautu bagāžnieku, ar šo īpatnību būs jāsamierinās.

    Peugeot dzinēji

    Lietoto 308. hečbeku tirgū vairāk ir dīzeļdzinēju, no kuriem populārākais ir 1,6 l motors, kas pieejams 92, 115 un 120 ZS versijā. Mūsu testa automašīnai ir mazjaudīgākā sortimenta versija, taču franči pratuši izmantot katru dzinēja zirgspēku un ņūtonmetru lietderīgi. Uzsākot braukt, vienmērīgo paātrinājumu pavada skaļa motora rūkoņa.

    Turpretim, atrodoties kustībā, četrcilindru dzinējs kļūst mierīgāks un neminstinoties uzņem ātrumu, kas īpaši svarīgi ir apdzīšanas laikā.

    Būtiski, ka ražotājs šiem dzinējiem norādījis vidējo degvielas pa tēriņu 3,2 – 3,7 l/100 km. Tas nozīmē, ka ikdienā itin viegli varēs iekļauties piecu litru robežā.

    Ja vien auto nekļūs par uzņēmuma autoparka sastāvdaļu, mēs tomēr ieteiktu izvēlēties ņipro 120 ZS versiju.

    Retāk pārstāvēts ir 2,0 l dīzelis ar 150 ZS un 180 ZS, taču šīs modifikācijas ir labāk aprīkotas, bieži vien ietverot ādas salona apdari, LED lukturus, adaptīvo kruīza kontroli, navigācijas sistēmu un citas ekstras. Turklāt 370 Nm griezes moments ļaus bez grūtībām vest kravu un pilnu salonu ar pasažieriem, ja ikdienā ir tāda nepieciešamība.

    Ja izdosies atrast lietotu Peugeot 308 ar benzīnmotoru, visdrīzāk tas būs 1,2 l agregāts. Atmosfēriskais 1,2 l VTi ar 82 ZS bija pieejams tikai agrīnajos modeļos un nav uzskatāms par veiksmīgu izvēli. Tā vietā labāk lūkot pēc turbopūtes THP motora ar 110 vai 130 ZS. Trīscilindru dzinēju resurss gan nav ilgmūžīgs, tāpēc kā alternatīvu var izskatīt 1,6 THP dzinējus ar 125, 155 un 205 ZS jaudu. Ja tas šķiet par īsu, karstais GTi ļaus izbaudīt līdz pat 270 ZS klātbūtni un sešu sekunžu paātrinājumu līdz 100 km/h.

    Transmisiju klāstā 5–6MT pārnesumkārbas, bet katra dzinēja jaudīgākā versija nopērkama arī ar 6AT.

    Facelift

    2017. gadā modelis tika atjaunināts. Dzinēju gammā populāro 1,6 l dīzeļdzinēju aizstāja 1,5 litru Blue HDI. Tiem, kas var atļauties atjaunināto versiju, iesakām izvēlēties iepriekšminēto motoru vai 2,0 l agregātu ar 180 ZS, kas ieguva jaunu 8AT. Papildus dizaina izmaiņām tika uzlabota arī skārienjutīgā ekrāna atsaucība.

    Cena

    Pirmie Peugeot 308 no rūpnīcas konveijera noripoja pirms pieciem gadiem. Tas nozīmē, ka šobrīd franču hečbeku iespējams iegādāties, veltot pirkumam saprātīgu budžetu. Latvijā lietota 308. modeļa cena ir no 7500 eiro, Igaunijā sākumcena ir 6500 eiro, bet Lietuvā apšaubāmas izcelsmes eksemplāri pieejami jau no 5000 eiro. Lai iegādātos modeli ar pārskatāmu servisa vēsturi, dīzeļdzinēju un aprīkojuma sarakstā būtu vismaz skārienjutīgais displejs, miglas lukturi un distances sensori, būs nepieciešami vismaz 8000.

    GTi iegādei būs jāatlicina vismaz 19 000 eiro. Tā vietā var izvēlēties starpposmā esošo GT Line. Tas ietver sportiskus vizuālos akcentus, 18 collu vieglmetāla diskus, LED miglas lukturus un atpakaļskata kameru. Tā cena Vācijā – aptuveni 13 000 – 16 000 eiro.

    Tas mūs nokaitināja

    Tehniskā izturība un uzticamība bija viens no franču autoražotāju klupšanas akmeņiem, mazinot šo zīmolu pievilcību to pircēju vidū, kas raduši izvēlēties vācu produktus. Līdz ar jaunās paaudzes Peugeot modeļiem, kas nākuši klajā šajā gadu desmitā, kvalitāte ir uzlabojusies. Mūsu 308. hečbeks tam ir piemērs. Ārpus standarta apkopēm, auto nav prasījis papildu ieguldījumus.

    Vienīgie remontdarbi saistīti ar detaļu dabisko nolietojumu, piemēram, pie 140 000 km atzīmes nepieciešama sajūga maiņa. Vienīgā īpatnība – numura zīmes apgaismojums izdeg biežāk, nekā gaidīts. Tajā pašā laikā citi 308. modeļa īpašnieki sūdzējušies par dažādām likstām, un tās lielākoties nav saistītas ar elektroniku, kā tas bija raksturīgi vecākiem modeļiem.

    Sākotnējiem eksemplāriem var rasties problēmas ar dzesēšanas sistēmu, pastāvot pārkaršanas riskam vai gluži pretēji – ventilators strādās ar pilnu jaudu brīdī, kad tas nav nepieciešams. Dīzeļdzinējiem problēmas ar DPF filtriem var sākties jau pie 100 000 km atzīmes. Visbiežāk ar šo likstu sastopas auto, kas lielākoties tiek ekspluatēti pilsētvidē, dzinējam nesasniedzot pietiekami augstus apgriezienus.

    Tiklīdz filtrs ir aizkvēpis, auto nav iespējams iedarbināt. Tas pats ir gadījumā, ja Euro 6 motoriem 10 l AdBlue tvertne ir tukša.

    Dzinēja startam nepieciešami vismaz 3,8 l šķidruma. Peugeot norāda, ka uzpilde nepieciešama ik pēc 20 000 km, taču atkarībā no braukšanas stila un apstākļiem uzpilde var būt nepieciešama jau pēc 10 000 km. Sākotnējiem modeļiem nebija pieejams atsevišķs uzpildes trauks, tāpēc šo darbību varēja veikt tikai dīleris.

    Jo jaunāku auto iegādāsities, jo labāk. Vecākiem modeļiem atsaukumu sarakstā iekļautas problēmas ar starteri, priekšējo balstiekārtu, stūres sistēmu, eļļas un degvielas noplūdēm, apgrūtinātu pārnesumu maiņu mehāniskajām pārnesumkārbām un centrālo atslēgu. No šīm lietām nevajadzētu baidīties. Lielākā daļa novērstas jau garantijas periodā, Peugeot laikus identificējot potenciālās kaites. Par veiktajiem atsaukumiem nepieciešams interesēties dīleru centrā pirms auto iegādes.

    Mūsu testa auto

    Mūsu Peugeot 308 jauns iegādāts Latvijā. Kopš pirmās reģistrācijas 2014. gada aprīlī mēroti aptuveni 160 000 km. Aprīkojuma klāstā viss ikdienai nepieciešamais – lietus sensors, multistūre, kondicionētājs, kruīza kontrole, skārienjutīgais ekrāns un Bluetooth.

    Mūsu iespaidi par braucienu

    Priecē, ka mazais zirgspēku skaits neatstāj iespaidu uz apdzīšanas manevru. Atliek pārslēgties zemākā pārnesumā, un uzņemtais kurss tiek noturēt, kā tas iecerēts. Garākos šosejas braucienos pietrūkst 6. pārnesuma, kurš īpaši būs jūtams ātrgaitas šosejās ārpus Latvijas. Atliek izvēlēties 120 ZS versiju.

    Mūsu viedoklis

    Par aptuveni 7000 – 8000 eiro iespējams iegūt auto ar vidējo patēriņu mazāku par 5 l/100 km un dizainu, kas vēl nav izgājis no modes. Gluži otrādi – uz šī interjera dizaina pamata veidoti arī jaunie Peugeot modeļi, neļaujot priekštečiem novecot pāragri. Vērtējot no praktiskā viedokļa, 308. būs piemērots atraktīvai ģimenei, sniedzot iespēju ceļojumā līdzi ņemamās mantas pārlieku nešķirot. Turklāt NCAP testos tas saņēmis 5 zvaigznes.

    Tehniskie dati

    Dzinējs 4 cilindru dīzeļdzinējs, šķērsvirzienā
    Vārsti/sadales vārpstas 2 uz cilindru/1
    Motora darba tilpums 1560 cm3
    kW (ZS) pie apgr./min 68 (92)/4000
    Nm pie apgr./min 230 / 1750
    Maksimālais ātrums 183 km/h
    0–100 km/h 11,5 s
    Pārnesumkārba/piedziņa 5MT/priekšpiedziņa
    Degvielas tvertnes tilpums/degvielas veids 53 l/dīzeļdegviela
    Bagāžas nodalījuma tilpums 470 l
    Pašmasa 1165 kg

    Rezumējums

    Ekonomiska un vizuāli pievilcīga alternatīva tradicionālajam Astra, Focus un Golf. Šoreiz dizaineru risks atmaksājas.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē