Mazda attīstība
Krītoties kopējam Mazda modeļu pārdošanas apjomam, 2000. gadā uzņēmuma vadība nolēma pārtraukt vairāk nekā 20 gadus ilgušo Mazda 626 modeļa ražošanu, tā vietā pircējiem piedāvājot jaunu modeļu līniju. Paralēli kompaktajam Mazda2 un sportiskajam Mazda RX-8 ģimenes auto segments tika papildināts ar Mazda6. Spējot izcelties konkurentu vidū ar elegantu dizainu un vairākām dzinēja un virsbūvju variācijām, jaunais modelis atgrieza Mazda pārdošanas apjomus tādos augstumos, kādi tie bija 90. gadu vidū, kad Eiropā pārdeva vairāk nekā 260 000 eksemplāru, no kuriem trešdaļa bija tieši 6. sērijas modeļi.
Lietots Mazda6
Pirmās paaudzes Mazda6 pārdošanas apjoma rādītājus nav izdevies pārsniegt ne otrajai, ne trešajai paaudzei. Šobrīd lietoto auto tirgū tas pieejams no 1500 eiro un trijās virsbūvju versijās – sedans, hečbeks un universālis. Par šādu cenu pircējam iespējams iegūt auto ar apsildāmiem sēdekļiem, multistūri, ksenona lukturiem, kruīzkontroli, nedaudz dārgāki eksemplāri ietvers arī ādas salona apdari. Pievilcīgo cenas un aprīkojuma attiecību papildina zemas ekspluatācijas izmaksas. Gan balstiekārta, gan arī dzinējs, ievērojot apkopju intervālus, Mazda6 īpašniekiem nesagādā nepatīkamus pārsteigumus, savukārt remontu izmaksas būs samērīgas.
Dzinēju klāsts sastāv no četriem benzīna dzinējiem (3,0 V6 ir pieejams tikai ASV tirgum), no kuriem populārākais ir 2 l agregāts.
Tas demonstrē labu degvielas ekonomijas un dinamikas apvienojumu, savukārt dzinēja ķēdes piedziņa ļaus ietaupīt uz zobsiksnas komplekta izmaksām. 1,8 l motors masīvajam auto ir pārāk mazs, bet 2,3 l versija bez gāzes iekārtas nav ekonomiski pamatots pirkums, un to nevar nosaukt par izturīgu. Vienīgais dīzeļdzinējs ir 2,0 CD ar 120 vai 136 ZS, taču tas pieejams tikai ar 5MT, un remontu izmaksu ziņā šis dīzeļdzinējs pēc vairāk nekā 10 gadu strādāšanas vairs nebūs labākaisizturības piemērs.
Benzīna versijas tika aprīkotas arī ar 4AT, taču tās sniegums uz šosejas apvienojumā ar augstajiem motora apgriezieniem nav pārliecinošs. Ja šo dzinēju jauda jūs neapmierina, būs jāmeklē sportiskā MPS versija, kas ir atbilde Subaru ilgstošajai turbomotoru dominantei šajā lauciņā. 2,3 l turbo benzīna dzinēju ar 260 ZS un 380 Nm un sportisko ārieni papildina pilnpiedziņa un uzlabota balst-iekārta, tiesa, tas viss pieejams tikai sedana modifikācijā. 2005. gadā modelis tika atjaunināts, mazinot korozijas risku un uzlabojot skaņas izolāciju. Tas ieguva gan 5AT, gan 6MT transmisija.
Papildus tika atsvaidzināts eksterjers ar jauna dizaina bamperiem un optiku, bet interjerā tika pārveidots instrumentu panelis un viduskonsole. Arī aprīkojums kļuva bagātāks – papildus gaisa drošības spilveni, bet bāzes versija ieguva 16 un 17 collu vieglmetāla diskus. Jāatzīmē, ka Mazda6 bijuši vairāki atsaukumi saistībā ar degvielas noplūdi, gaisa drošības spilveniem un citām likstām, tāpēc laikus pārbaudiet pie dīlera, vai šīs nepilnības novērstas.
Testa brauciens
- Mūsu testa auto
Latvijā tas ievests 2014. gada beigās. Ekstru klāsts šādas vērtības auto ir visai iespaidīgs – ādas salona apdare, Bose audiosistēma, klimatkontrole, multi-stūre. Atskaitot dažus vizuālos skrāpējumus un akmeņu apskādētu dzinēja pārsegu, korozija šim eksemplāram gājusi secen, tomēr salonā redzams ne mazums skrāpējumu uz plastmasas apdares.
- Mūsu iespaidi par braucienu
Mazda6 plašajā salonā bez problēmām varēs sasēsties gara auguma pasažieri, un bagāžas nodalījumā ir pietiekami daudz vietas ceļojuma somām. Balstiekārta ir piemērota Latvijas ceļiem, interjera apdare gan iespaidu nedaudz sabojā.
- Mūsu viedoklis
Mazda6 cena nosaka, ka uz dažām nepilnībām var pievērt acis. Tas ir ietilpīgs auto, kura balstiekārta balansē starp komfortu un sportisku stingrumu. Būtiski, ka japāņu auto uzticamība un tehniskā kvalitāte ir redzama arī šeit, ļaujot tam būt ilgtspējīgam segmenta pārstāvim arī turpmāk. Ja vien inženieri būtu veltījuši vairāk laika virsbūves pretkorozijas apstrādei un skaņas izolācijas kvalitātei, tad šis auto noteikti šobrīd būtu bestsellers, līdzīgi kā jaunībā.
Tas mūs nokaitināja
Mazda6 Ahilleja papēdis ir korozija aizmugures riteņu arkās un sānu sliekšņos, kas izveidojās jau neilgi pēc garantijas laika beigām. Feislifta modeļiem šī problēma ir samazināta, tomēr pirms auto iegādes rūpīgi pārbaudiet to gan no ārpuses, gan apakšas. Iesakām uzreiz to apstrādāt ar pretrūsas materiāliem, lai šādu stāvokli saglabātu pēc iespējas ilgāk. Augstāku auto īpašniekiem būs grūti pierast pie zemā klīrensa, tāpēc priekšējais bamperis bieži cieš no augstām apmalēm, sniega kupenām un citiem šķēršļiem.
Problēmas mēdz gadīties ar ksenona lukturiem, kurus nepieciešams ieslēgt vairākkārt, līdz tie sāk strādāt. Ilgstoši tam atkārtojoties, vajadzēs meklēt citu ksenona bloku. Balstiekārtā lielāko uzmanību prasīs riteņu gultņi un bremžu sistēma, kas var čīkstēt vai strādāt neefektīvi – problēmas ar bremžu suportiem. Dīzeļdzinējiem šajā vecumā būs jau nokalpojušas sprauslas, kurām vēl var pievienot arī dzinēja neefektīvo eļļošanas sistēmu. Salona plastmasas apdares materiāli pēc 100 000 km atzīmes savienojuma vietās sāk grabēt.
Savienojumu nepilnības var arī novērtēt braucot tumsā, kad no cimdu nodalījuma salonā spīd gaisma - šo gan ātri vajadzētu novērst, lai netiktu iztukšots akumulators. Arī skaņas izolācija ir vājā līmenī, liekot klausīties dzinēja dūkoņā, vēja skaņās un citos trokšņos.
Rezumējums
Zemā cena, ietilpīgais salons un pateicīgais 2 l dīzeļmotors pievilina pircējus, taču virsbūves korozija un vājā skaņas izolācija ir nopietni mīnusi. Noteikti jāizvēlas modelis pēc 2005. gada atjauninājuma.
Vērtējums - 3,5 / 5 zvaigznes