• Lietots auto: Ford C-Max (03–10) – ekspertu atsauksmes

    Lietots auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    6. marts, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Ford C-Max izdevies kļūt par kompakto minivenu cilvēkiem, kuri citkārt tā vietā izvēlētos hečbeku. Lūkosim, kā tas ir iespējams.

    Uz Focus hečbeka bāzes veidotais modelis klajā nāca 2003. gadā. Tas ļāva kļūt ne vien par hečbeka alternatīvu, bet deva iespēju paspēkoties arī ar izmēru lielākiem modeļiem, kā Renault Scenic, Citroën C4 Picasso un Honda FR-V.

    C-Max salons

    Interjera dizains gluži kā minivenā. Viena no bagātīgākajām C-Max komplektācijām, kuru iespējams iegādāties

    Atrodoties pie C-Max stūres, uzreiz var just atšķirību no Focus. Par 80 mm augstāka sēdpozīcija, augstu novietots ātrumpārslēgs un centrālā konsole ir iezīmes, kas raksturīgas minivenam. Novērojām, ka priekšējās statnes ar mazajiem lodziņiem apgrūtinās pārskatāmību krustojumos, taču kopumā apkārtējā redzamība ir laba.

    Aizmugurē atrodas trīs atsevišķi sēdekļi. Pusdienu pārtraukumam vai bērnu mākslinieciskās izpausmes mirkļiem paredzēti priekšējo sēdekļu atzveltnēs iestrādātie plastmasas galdiņi. Kāju novietošana garākiem pasažieriem var sagādāt raizes, bet to atrisina dažās modifikācijās pieejamā sēdekļu bīdīšana 10 cm diapazonā.

    Ja garākā braucienā dosieties četri cilvēki, vidējo sēdvietu var izņemt, kas dod iespēju sānu sēdekļus novietot tālāk uz aizmuguri un nedaudz tuvāk vienu otram.

    Kas attiecas uz kravas telpu, tā būtiski neatšķiras no Focus universāļa. Ar sēdekļiem savās pozīcijās kopējā bagāžnieka ietilpība ir lielāka nekā tuvākajam konkurentam Golf Plus, taču minivenu segmentā tas nav spēcīgs rādītājs, būtiski atpaliekot no VW Touran. Ja nepieciešams pārvadāt lielizmēra kravu, aizmugures sēdekļu atzveltnes iespējams nolaist guļus, salocīt un pacelt sēdekli vertikāli vai izņemt pavisam.

    Atšķirībā no Touran un citiem sāncenšiem C-Max netiek piedāvāts septiņu sēdvietu versijā. Arī sīklietu nodalījumi aizmugures durvīs nav pieejami. Varam secināt, ka šis ir ģimenei piemērotāks hečbeks, nevis klasisks minivens.

    Ford motori

    Jau sākotnēji C-Max gaitas īpašības un vadāmība bija viena no labākajām savā klasē. Šo titulu izdevās nosargāt līdz pat otrās paaudzes modelim, kas parādījās 2011. gadā. Tā uzvedība uz ceļa līdzinās Focus hečbekam. Nedaudz cietā balstiekārta labi tiek galā ar ceļa šuvēm un nerada problēmas arī pavasarim raksturīgajos lāpīto bedrīšu posmos.

    No vairāk nekā 100 C-Max eksemplāriem, kas pieejami lietoto auto tirgū, mēs atradām tikai piecus ar benzīna dzinēju.

    Šī kvinteta sastāvā ir 1,6 un 1,8 l dzinēji. Pirmais no tiem pieejams 101 un 116 ZS izpildījumā, bet otram ir 120 ZS. Vēl retāk sastopama ir 145 ZS jaudīgā 2,0 l versija. Ne to dinamika, ne degvielas patēriņš neatbildīs pircēju vēlmēm.

    Latvijā, kas saukta arī par dīzeļu zemi, popularitāti iemantojuši TDCi dīzeļmotori. Iecienītākais no tiem ir 1,6 l motors 90 vai 109 ZS modifikācijā. Tālāk seko 1,8 l agregāts ar 115 ZS, bet niknākais no klāsta ir 2,0 l TDCi ar 136 ZS. Kamēr 1,8 l motors ir Ford ražojums, abi pārējie dīzeļi tapuši sadarbībā ar PSA Peugeot-Citroën.

    Apvienojumā ar 6MT četrcilindru dīzelis ir visai ņiprs arī gadījumos, kad ceļojumā dosies visa ģimene. Līdz 100 km/h tas paātrinās ātrāk par 10 s, tas nozīmē bezrūpīgu pārvietošanos ikdienā, turklāt uzrāda arī iepriecinošu degvielas patēriņu ap 6,5 l/100 km. Trokšņu līmenis ir zemāks nekā VW grupas TDI dzinējiem. Ja ikdienā aizmugures sēdvietas ir brīvas, var izvēlēties 1,6 TDCi, kas ļaus ietaupīt aptuveni litru degvielas uz katriem 100 km. C-Max ar AT ir tikpat reti atrodams kā benzīna versijas.

    Facelift

    2007. gadā tika atjaunināts gan pats auto, gan tā nosaukums. No 2003. līdz 2007. gadam tas pazīstams kā Focus C-Max, feislifta versija saglabāja tikai C-Max. Tas tika darīts, lai paplašinātu minivenu modeļu līniju, kuru 2006. gadā sāka S-Max.

    C-Max ieguva sportiskākas un pievilcīgākas aprises. Pamanāmākās izmaiņas – vertikāli miglas lukturi, paplašināts apakšējais radiatora režģis, jauns bamperu dizains, padziļinātas gaisa atveres, asākas formas priekšējā optika un aizmugures lukturi ar LED grafiku.

    Feislifta modeļa salons veidots no mīkstākiem un kvalitatīvākiem apdares materiāliem, ko papildina oranžas krāsas salona apgaismojums patīkamākai noskaņai. Vienlaikus tika paplašināts aprīkojuma klāsts. Maksimālās komplektācijas ietver Bluetooth, pilnvērtīgu panorāmas stikla jumtu un mūzikas atskaņotāju ar MP3 un sešu disku mainītāju. Dzinēju sortimentā jaunu dalībnieku nav, taču esošie dīzeļdzinēji kļuvuši gan klusāki, gan ekonomiskāki.

    Focus C-Max, kas ir uz izjukšanas robežas, var iegādāties no 1000 eiro, bet par labi pieskatītu eksemplāru būs jāiztērē aptuveni 3000 eiro. Mēs ieteiktu lūkoties atjaunotā modeļa virzienā. Ar dīzeļdzinēju un pievilcīgu aprīkojumu (digitālo klimata kontroli, sēdekļu apsildi, distances sensoriem, multistūri un kruīza kontroli) C-Max cena būs 4000–4500 eiro.

    Tas mūs nokaitināja

    1. Korozija
    2. Ksenona lukturi
    3. Starpdzesētāja caurule
    4. Degvielas atplūde
    5. Pārsega atvēršana

     

    Labās gaitas īpašības aizēno dažās tehniskas likstas. Kamēr vieni īpašnieki slavē C-Max, citi cenšas tikt galā ar problēmu jūgu, liekot šo modeļu īpašniekiem tikties ar servisa meistariem biežāk, nekā varētu vēlēties. Kā ierasts, pēc 200 000 km sliekšņa dīzeļdzinējiem raksturīgas problēmas ar turbīnu (ar maināmo ģeometriju), starteri, sprauslām, augstspiediena sūkni, ar elektrisko vadību, kuru noslēgumā var papildināt arī grabošs spararats.

    Bez īpaša iemesla dzinējs var ieslēgt drošības režīmu, un šo kaiti var izraisīt plašs potenciālo iemeslu loks. Lai iekļautos Euro IV standartos, C-Max par papildu maksu varēja aprīkot ar DPF filtru, sagādājot papildu raizes. Dīzeļiem pēc degvielas filtra nomaiņas, sistēmas atgaisošana var prasīt visai ilgu laiku, līdz motoru izdosies iedarbināt. Pozitīvā iezīme – atšķirībā no dīzeļiem 1,8 un 2,0 l benzīna motoriem zobsiksnas vietā tiek izmantota ķēde, tā samazinot apkopju izmaksas.

    Tiesa, uzturēšanas izmaksas būs atkarīgas no vietas, kur remontējat auto. Dīzeļdzinēja sistēma sastāv no gumijas un plastmasas detaļām, kuras ar laiku sacietē, un rodas dīzeļdegvielas noplūdes.

    Šī sistēma maināma komplektā, operācija izmaksā aptuveni 200 eiro. Meistari ar pieredzi šajā problēmā gumijas elementus pratīs nomainīt atsevišķi, tas maksās dažus eiro.

    Bojāta kondicionēšanas sistēmas caurule Ford izpildījumā maksās 30 eiro, taču to var aizstāt ar cita zīmola teju identisku detaļu, kas maksās piecus eiro.

    Jaudas zudumu un spēcīgu dūmošanu var izraisīt bojāta gaisa caurule, kas savieno turbīnu ar starpdzesētāju. Oriģinālās detaļas cena 150 eiro, bet arī šeit pieejamas krietni lētākas alternatīvas. Dzinēja pārsega atvēršana nav parocīga, turklāt versijām ar Keyless sistēmu pastāv risks aizmirst atslēgu logotipā iestrādātajā slēdzenē.

    Modifikācijas ar ksenona lukturiem ir reti sastopamas, taču labi, ka tā. Ar intervāliem spīdoša vai pavisam nestrādājoša spuldze, grūti noregulējams gaismas stars un citas problēmas nereti atrisina tikai luktura pilnīga nomaiņa. Jauns lukturis maksās 400 eiro. Turklāt arī pati ksenona spuldze nav lēta – aptuveni 60 eiro.

    Spuldžu nomaiņa šaurajā motortelpā var izvērsties par īstu piedzīvojumu, un pat ražotāja rokasgrāmata nebūs nopietns palīgs. Visērtāk būs izņemt visu lukturi.

    Likstu klāstu papildina arī dažādas elektriskās nedienas, piemēram, dzinēja vadības problēmas, nestrādājoši elektriskie logi, pulkstenis vai bagāžnieks, kas atveras pēc saviem ieskatiem. Saraksta beigās jāpievieno arī elektroniskā rokasbremze. Jāatzīmē, ka ne visi meistari pratīs kvalitatīvi diagnosticēt un novērst šīs problēmas. Korozijas parādīšanās uz sliekšņiem skaidrojama ar konstrukcijas nepilnību. Priekšējo riteņu mestie akmeņi atsitās pret sliekšņiem, laika gaitā noberžot krāsu. Čīkstēšanu no automašīnas priekšpuses var izraisīt sausas balstiekārtas bukses.

    Mūsu testa auto

    2016. gada beigās C-Max ievests Latvijā, un mūsu ceļos tas veicis gandrīz 40 000 km. Zem motora pārsega atrodas 2,0 l TDCi dīzeļdzinējs, kas savienots ar 6MT. Ekstru klāsts bagātīgāks, nekā vairumam C-Max – Aux pieslēgums, sēdekļu apsilde, navigācija, jumta lūka, Keyless u. c. komforta aprīkojums.

    Mūsu iespaidi par braucienu

    Mazais 1,6 l dīzeļdzinējs pie palielinātas slodzes varētu izrādīties par švaku, taču ar 2,0 l motora jaudu šādai pašmasai būs pilnībā pietiekami. Turklāt skaņas izolācija saglabājusi savu sākotnējo kvalitāti, absorbējot liekos trokšņus. Neņemot vērā automašīnas augstumu, C-Max vienlīdz labi jūtas līkumos gan pilsētā, gan ārpuses tās.

    Mūsu viedoklis

    C-Max jūtas iederīgāks hečbeku klasē, nevis minivenu saimē. Stabila gaita līkumos un minimālas virsbūves svārstības priecēs tos, kuri necieš kompromisus, izvēloties ietilpīgu ģimenes auto vai auto ar labu vadāmību.

    Tehniskie dati

    Dzinējs 4 cilindru dīzeļdzinējs, šķērsvirzienā
    Vārsti/sadales vārpstas 4 uz cilindru/1
    Motora darba tilpums 1997 cm3
    kW (ZS) pie apgr./min 100 (136)/4000
    Nm pie apgr./min 320/2000
    Maksimālais ātrums 200 km/h
    0–100 km/h 9,6 s
    Pārnesumkārba/piedziņa 6MT/priekšējā
    Degvielas tvertnes tilpums/degvielas veids 55l/dīzeļdegviela
    Garums/platums/augstums 4371/1824/1588
    Pašmasa 1491 kg
    Bagāžas nodalījuma tilpums 473 l

    Rezumējums

    Ford C-Max ir radīts ģimenēm, kurām ar hečbeka ietilpību ir par maz, bet minivens būs par lielu

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē