Pirmais mūsdienu Volvo kabriolets dienasgaismu ieraudzīja 1999. gada pavasarī. Tas tehniski un arī vizuāli ir identisks 1997. gadā iznākušajai C70 kupejai, kurai, tāpat kā kabrioletam, tehnisko platformu veido pirmās paaudzes S70/V70 modeļi. Līdz ar to tiem kopīgas gan labās, gan sliktās īpašības. Pie labajām var pieskaitīt komfortablo gaitu un izcilo pretrūsas apstrādi.
Jāizceļ arī plašais salons – C70 ir viens no retajiem četrvietīgajiem kabrioletiem, kurā ērti var justies arī aizmugurē sēdošie. Jāuzteic arī vēja un skaņas izolācija – ar nolaistu jumtu, bet paceltiem sānu logiem, braucot arī ar ātrumu 100 km/h, abu rindu pasažieri var mierīgi sarunāties, nepaceļot balsi.
Citi lasa
C70 dzinēju gammu veido dažāda tilpuma piecu cilindru benzīna dzinēji. Vairums no tiem aprīkoti ar turbīnu, kas jaudīgākajā T5 versijā attīsta līdz pat 245 zirgspēkiem.
Jo jaudīgāka versija, jo lielākas apkopes izmaksas un potenciālās problēmas, tādēļ tiem, kam skriešana nav prātā, ieteicama ir divu litru turboversija ar 163 ZS.
Pēdējos trijos ražošanas gados C70 kabriolets piedzīvoja vairākas atjaunināšanas, kuru rezultātā tas tika pie svaigāka izskata lukturiem, citādas restes un nelieliem tehniskiem uzlabojumiem. Atšķirība manāma arī cenās: apšaubāmi pirmo gadu eksemplāri pieejami jau no 1500 eiro, bet par koptiem modeļiem jāmaksā aptuveni 3500 eiro. Latvijā C70 kabrioletu piedāvājums ir minimāls, tādēļ šādu kabrioletu labāk meklēt Rietumeiropā vai Skandināvijā.
Mūsu testa auto
Mūsu testa auto
No rūpnīcas tas izbraucis 2001. gadā, bet Latvijā ieradies no Vācijas. Aprīkojums tam ir labs: automātiskā ātrumkārba, kopts ādas salons, klimata un kruīza kontrole un, protams, elektroniskais jumts. Tomēr ir jūtams un redzams, ka auto jau ir desmit gadu, – nolietotas pogas un slēdži, tāpat šur tur redzami skrāpējumi.
Mūsu testa brauciens
Kabriolets uzvedas patīkami komfortabli. 2,0 litru turbo dzinējs domāts mierīgai braukšanai, tomēr tā vidējais patēriņš liek vilties – 12,5 litri uz 100 km. Tāpat jāsamierinās ar kabrioletiem raksturīgo klaboņu un graboņu.
Mūsu spriedums
Vizuālās nolietojuma pazīmes un lielo patēriņu atsver dāsnais aprīkojums un plašais salons. Un, protams, kabrioleta sniegtā neatkārtojamā brīvības izjūta
Tas sanikno
Galvenais rūpju bērns Volvo S70/V70/C70 platformai ir balstiekārta un stūres brīvkustība. Raksturīgākais defekts balstiekārtā – stūres pagrieziena rādiusa ierobežotāji jeb atdures. Ja tās laikus nemaina, servisa rēķinam jāpieskaita arī jauni priekšējie plaukti. Tikai kabrioletam izteikts defekts – stūres krustiņa ierūsēšana, stāvot pa ziemu garāžā. Dzinējiem raksturīgu defektu nav. Tomēr jārēķinās, ka pie 200 000 km nobraukuma būs jāmaina elektroniskais droseļvārsts, kas maksā ap 300 eiro.
Rezumējums
Volvo C70 kabriolets mūsu platuma grādos ir nepamatoti piemirsts. Tas uzskatāms par vienu no praktiskākajiem kabrioletiem, jo ir tehniski uzticams, apveltīts ar plašu salonu un pieejams par salīdzinoši zemu cenu. Jārēķinās gan ar augstām rezerves daļu cenām un lielo degvielas patēriņu.