VW Golf 4 tirdzniecībā nonāca pirms jau pagājušajā gadsimtā, tas ir 1997. gada rudenī, savukārt ceturtās paaudzes universāls (Variant) debitēja 1999. gadā. Attiecīgi arī ražošanas cikls Variant versijai bija ilgāks un to ražoja līdz pat 2006. gadam, tādējādi pagarinot Golf 4 universālu dzīves ciklu. Šie eksemplāri ir ne tikai jaunāki un ar mazāku nobraukumu, bet arī dārgāki. Šo eksemplāru cenas sasniedz 2500 – 3000 eiro robežu, kamēr lētākie Golf 4 pieejami jau zem 1000 eiro sliekšņa.
Jau 90. gadu beigās VW sevi sāka pozicionēt augstāk par līdzvērtīgiem ražotājiem un centās vairāk tuvināties Premium klases spēkratiem. Ceturtās paaudzes kompaktās klases bestsellers bija viens no pirmajiem modeļiem, kas tika prezentēts kā klases etalons apdares materiālu ziņā. Vizuāli salonā viss bija līmenī, tomēr ar laiku šis virspusējais skaistums sāka grabēt un klabēt. Jebkuram citam lietotam auto tā būtu normāla parādība, tomēr ne golfam, kas tika cildināts kā kvalitatīvākais klasē. Šīm problēmām sekoja arī vairums citu, tomēr par to «Tas mūs sanikno» sadaļā.
Pie pozitīvajām Golf IV Variant īpašībām var izcelt patīkamo vadāmību, kas veikli balansē uz stabilitātes un komforta robežas, lielo bagāžas nodalījumu un, protams, nelielo TDI dīzeļdzinēju degvielas patēriņu.
Tāpat jāuzsver modeļa popularitāte, tā nodrošina gan plašu jaunu un lietotu rezerves daļu klāstu, gan arī labas tālākpārdošanas izredzes. Lietoto Golf IV piedāvājums ir teju bezgalīgs, tāpēc jāprot orientēties starp daudzajām dzinēja, pārnesumkārbu un aprīkojuma izvēlēm. Tirgū pieejamas četras dažādas Golf IV virsbūves versijas: trīsdurvju hečbeks, piecdurvju hečbeks, universāls un kabriolets. Mūs, protams, interesē universāls Variant, tāpēc apskatīsim šo modeļu piedāvājumu.
Golf dzinēji
Dzinēju gammu veido astoņi benzīna agregāti, no kuriem katram dzinējam ir dažādas jaudas versijas. To amplitūda sniedzas no 1,4 litru versijas ar 75 ZS līdz 204 zirgspēkus attīstošajam 2,8 litru V6. Dīzeļdzinēju versiju skaits ir tikpat plašs, tomēr visus vieno 1,9 litru tilpums. Bāzes dīzelis ir bez turbīnas un iztiek ar 68 ZS, savukārt 1,9 TDI GTI modelis lepojas ar 150 ZS. Vēl pircējs var izvēlēties starp manuālo un automātisko pārnesumkārbu, kā arī starp priekšējo piedziņu un 4motion pilnpiedziņas sistēmu.
Vispopulārākais tandēms ir kāds no 1,9 TDI ar 90–115 zirgspēkiem ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Ja nav plānots ikdienā veikt lielus attālumus, tad ieteicams 1,6 benzīna dzinējs, kas ir lētāks gan iegādē, gan apkopē.
Testa brauciens
- Mūsu testa auto
Tas ir gaumīgs zelta krāsas eksemplārs, kas apveltīts ar 16 collu vieglmetāla diskiem. Aprīkojums nav dižs, tomēr ikdienai pietiekams – ABS, ESP un četri gaisa spilveni drošībai, bet par labsajūtu gādā četri elektriskie logi un spoguļi, kondicionētājs un sēdekļu apsilde. Ārpusē īpaši redzamu defektu nav, tomēr salonā sastopamies ar apbružātu apdari.
- Mūsu testa brauciens
Brauciens izvēršas divējāds. Auto vadīt patīkami, ir pietiekami dinamisks un patērē maz degvielas, tomēr ir jāsastopas ar grabošu balstiekārtu, ar logu tīrītājiem, kas nedarbojas, kā arī nestrādā sēdekļu apsilde. Tāpat drīzumā nomainīt vajadzēs priekšējos bremžu diskus un uzlikas.
- Mūsu spriedums
Nepilnības un defekti lietotai automašīnai ir normāla parādība, tomēr tam ir jābūt par attiecīgu cenu.
Tas sanikno
Ceturtās paaudzes Golf tehniski ir kļuvis izturīgāks par savu priekšgājēju, arī rūsa vairs nav aktuāla. Tomēr bez problēmām neiztikt. Visvairāk raizes sagādā elektronika un citi ar to saistītie mezgli: mēdz nestrādāt elektriskie logu pacēlāji un centrālā atslēga, arī borta dators var atteikties darboties. Nepatīkami pārsteidz arī it kā augstvērtīgā apdare, kas var klabēt, grabēt un čīkstēt.
Rezumējums
Ne velti VW Golf IV ir pārdotākais kompaktās klases spēkrats tā dzimtenē Vācijā. Tam ir komfortabla gaita, dinamiski un ekonomiski dīzeļdzinēji un ar Variant virsbūvē arī ietilpīgs bagāžas nodalījums. Lietoto auto tirgū ceturtās paaudzes Golf cena ir augsta, tāpēc rūpīgi jāizvērtē katrs piedāvājums un cenas adekvātums.