Īsteni Saab fanāti zviedru markas beigu sākumu datē ar 1989. gadu, kad amerikāņu autobūves milzis General Motors iegādājās pusi no Saab akcijām. Līdz ar to visi modeļi, kas izstrādāti 90. gados, t. sk. 9–3, dala platformu ar kādu Opel modeli. Otrās paaudzes Saab 9–3 ir vienota platforma ar Opel Vectra C (2002.–2008.).
Šim faktam ir zināmas priekšrocības, piemēram, lētākas rezerves daļu cenas. Par Opel markas kopējo kvalitāti var vīpsnāt, tomēr šīs paaudzes Vectra sevi pierādījusi kā uzticamu spēkratu. 9–3 paaudze tirdzniecībā nonāca 2002. gadā un 2008. gadā piedzīvoja plašu atjaunināšanu. Virsbūvju piedāvājums aptver sedanu, universālu un kabrioletu.
Saab 9–3 dzinēji
Dzinēju klāstu veido trīs benzīna un divi dīzeļa dzinēji. Tiem kopskaitā gadu gaitā izveidotas 14 dažādas versijas, kas pamatā atšķiras ar jaudu. Mūsu testa auto bija aprīkots ar 1,9 litru dīzeļdzinēju (150 ZS), kuru kopīgi izstrādājuši Fiat un General Motors. Tas pieejams ar 120 vai 150 zirgspēkiem, no kuriem ieteicamāka ir jaudīgākā versija. Ja par 2,2 litru dīzeļa agregātu, kuru 9–3 modelī uzstādīja līdz 2004. gadam, bija dažādas sūdzības, tad saistībā ar 1,9 litru TiD nekādu problēmu nav.
Par to, kas piesaista. Protams, vizuālais noformējums gan ārpusē, gan salonā. Tas ir saglabājis klasiskos Saab elementus, kā raksturīgo radiatora režģi vai priekšējo paneli, kas atgādina par zviedru ražotāja aviācijas saknēm. No pirmā acu skatiena apdare šķiet kvalitatīva, tomēr auto tirgotāji atzīst – Latvijas ceļu dēļ pēc kāda laika 9–3 automobiļiem sāk grabēt salons.
Testa brauciens
- Mūsu testa auto
Tas tikko atceļojis no Vācijas, ražots 2007. gadā. Stāvoklis: ārpuse ideāla, ja neskaita izbalējušu spoguļa plastmasu un nelielus krāsas defektus kapota priekšpusē. Salons tīrs un bez nolietojuma pēdām. Aprīkojums: viss, ko sirds kāro – klimata kontrole, kruīza kontrole, sēdekļu apsilde un spožie ksenona lukturi.
- Mūsu testa brauciens
9–3 izceļas ar jaunas automašīnas sajūtu. Balstiekārta ir stingra, nekas negrab, arī dzinējs strādā klusi un vienmērīgi. Nedaudz gan pārsteidza automātiskās pārnesumkārbas darbība, kas, mūsuprāt, šķita pārāk nervoza.
- Mūsu spriedums
Efektīvā sarkanā krāsa apvienojumā ar bagātīgo aprīkojumu un ekonomisko dīzeļdzinēju uzskatāma par lielisku kombināciju.
Tas sanikno
Saab 9–3 tehnisko platformu dala ar Opel Vectra C paaudzi, līdz ar to trūkumi ir līdzīgi. Par problēmām pārsvarā gādā balstiekārta, kas netiek galā ar mūsu šaubīgajiem ceļiem. Pirmās no ierindas iziet aizmugurējās šķērssviras lodveida bukses. Pēc nomaiņas tie parasti kalpo 20–30 tūkstošus kilometru. Turbo benzīna dzinēji nereti tiek pakļauti modifikācijām, kas samazina to kalpošanas ilgumu un rada problēmas ar izturību.
Rezumējums
Otrās paaudzes Saab 9–3 pārliecina ne vien vizuāli, bet arī tehniski. Tā līdzība ar Opel nav trūkums, jo Vectra C, ar kuru 9–3 dala tehnisko platformu, iemantojusi salīdzinoši kvalitatīva automobiļa statusu. Pirmo gadu modeļiem problēmu ir vairāk, tāpēc labāk izvēlēties eksemplāru, kas ražots pēc 2004. gada.