3. sērijas nozīme BMW vēsturē ir ļoti liela, jo jau pirmā – E21 – paaudze 70. gados iekaroja pārdošanas tabulu virsotnes. Tai sekoja vēl veiksmīgākās E30, E36 un E46 paaudzes. Ja par šo modeļu dinamiskajām un braukšanas prieka īpašībām šaubas nekad nav bijušas, par tehnisko uzticamību gan.
Lielākās problēmas pagājušajām paaudzēm bijušas ar balstiekārtu, kuras līdz ar jaunāko E90 (E91, E92, E93) modeli ir novērstas. Gandrīz novērstas – ja Rietumeiropā nekādu problēmu nav, Latvijā zināmi vairāki gadījumi, kurā eksemplāriem ar nelielu nobraukumu garantijā mainīti gan amortizatori, gan arī stūres zobstienis. Citādi jaunākā 3. sērijas paaudze iztiek bez izteiktiem defektiem.
Pircēji var priecāties par plašo piedāvājumu un izvēles iespējām: pieejamas četras virsbūves, 20 dzinēja versijas, divas piedziņas, trīs pārnesumkārbas un neskaitāmas aprīkojuma iespējas. Dzinēju klāsts benzīnniekiem sniedzas no 318i (129 ZS) līdz 335i (306 ZS), savukārt dīzeļa agregāti pieejami no 318d (122 ZS) līdz 335d (286 ZS). Atsevišķi minama M3 sporta versija, kas aprīkota ar 4,2 litru V8 un attīsta 420 zirgspēkus. M3, tāpat kā kupeju un kabrioletu, ražošanā ieviesa 2007. gadā, bet sedans un universāls tirgū nonāca 2005. gadā.
2008. gadā (sedans/universāls) un 2010. gadā (kupeja/kabriolets) 3. sērija piedzīvoja atjaunināšanu, kas skāra vizuālo noformējumu, salona apdari un tehniskos risinājumus, t. sk. jaunu dzinēju versiju ieviešanu. Lai arī ieguvis papildu centimetrus un kilogramus, aktuālais 3. sērijas BMW neslēpj savas saknes un ir nenoliedzami sportiskākais modelis savā klasē.
Tieša stūre, cieta balstiekārta un benzīna dzinēju tonis ļauj bez problēmām aizstāvēt šo titulu. Vēl pie priekšrocībām pieskaitāma kvalitatīvā salona apdare, jaudīgie, bet ekonomiskie dzinēji un ļoti uzlabotā tehniskā uzticamība. Pirmo gadu eksemplāri sludinājumos Latvijā atrodami jau par 4500 eiro, pēc atjaunināšanas modeļu cenas sākas no aptuveni 7000 eiro.
Testa brauciens
- Mūsu testa auto
Tas ir tikko ievests no Vācijas. Par lielo nobraukumu nedz ārpusē, nedz salonā nekas neliecina: ilgi meklējot, atradām nelielas švīkas aizmugurējā bampera apakšā, salons bez nolietojuma pēdām. Lai arī testa auto aprīkots ar automātisko pārnesumkārbu, BMW Professional audio sistēmu, t. sk. telefona savienojumu, multistūri un Start-Stop pogu, tam uzstādīts vien manuālais kondicionētājs, nevis klimata kontrole.
- Mūsu testa brauciens
BMW 320d Touring atklāj sevi tikai pozitīvi. Braukšanas iespaidi ir tikpat labi kā vizuālie, jo sajūta ir kā jaunā automobilī. Nav sajūtas, it kā brauktu ar auto, kas noripojis teju 200 000 kilometru. Automātiskā pārnesumkārba lieliski papildina sprigano divlitru dīzeļdzinēju, tādējādi veidojot ideālu kombināciju ikdienas lietošanai. 16 collu riteņu dēļ arī balstiekārta nevienā brīdī nešķita par cietu.
- Mūsu spriedums
Tas, ka automašīnai pēc 173 000 kilometru noskrējiena nav nekādas nodiluma pēdas un tas brauca kā jauns, liecina par jaunās 3. sērijas kvalitāti. Ja runa ir par konkrēto modeli, vienīgais būtiskais trūkums – nav klimata kontroles. Šādam auto tai būtu jābūt.
Tas sanikno
Lai arī jaunākās 3. sērijas tehniskā uzticamība ir ievērojami uzlabojusies salīdzinājumā ar pagājušajām paaudzēm, tai, protams, ir savas problēmas. Viena no tām ir Latvijas ceļi, kuri var sabojāt gan stūres zobstieni, gan arī atsevišķus balstiekārtas elementus. Arī par vietām salonā ir padomāts, tomēr tas varētu būt plašāks. Vēl viena tehniska nepilnība, kas raksturīga daudziem jaunajiem auto, ir problēmas ar elektroniku. Tie var būt gan navigācijas traucējumi, gan arī citu elektroiekārtu nepilnības.
Rezumējums
Šī BMW 3. sērijas paaudze ieguvusi atzinību kā auto bez defektiem. Salīdzinājumā ar iepriekšējām paaudzēm ievērojami uzlabota tehniskā uzticamība, uzlabojusies materiālu kvalitāte un domāts par salona vietas daudzumu. Vienīgais trūkums saistās ar balstiekārtas nepiemērotību Latvijas ceļiem. Ieteicams visiem, kas vēlas vidējās premium klases braucamo ar sportisku piesitienu.