Rezumējums
Pircēji šobrīd iecienījuši SUV un Outlander PHEV apvieno daudz tīkamu īpašību. Tā popularitāti izskaidro fakts, ka Mitsubishi šajā spēlē ar savu SUV modeli ieleca kā pirmie. Gausā reakcija no konkurentu puses ļāva šim auto uzkrāt vērā ņemamu pircēju bāzi, ko tagad tik viegli nebūs pārspēt. Kad ieradās vācu konkurenti, tie bija ne tikai lielāki, bet arī dārgāki. Gluži kā laikos, kad Nissan Juke bija teju vienīgais krosovers – sāncenšiem pagāja ilgs laiks, līdz iemācījās to apspēlēt.
Tomēr Latvijā šo auto ir maz. Lai kā mēs uzlūkotu pozitīvās īpašas, iegādes cena ir ļoti svarīgs faktors, lielu lomu spēlējot valsts līdzdalībai vai šajā gadījumā – tā trūkumam. Ja Latvijā šādam auto pircējs varētu saņemt, piemēram, 5000 eiro atlaidi, benzīna un dīzeļdzinēju piekritēji sāktu vērst savus skatus uz plug-in hibrīda pusi. Kamēr citviet pieejamās subsīdijas vēl nevaram apgūt, tikmēr atliek priecāties par Outlander PHEV nelielajiem CO2 izmešiem – 46 g/km. Tas nozīmē, ka ikgadējais automašīnas ekspluatācijas nodoklis Latvijā nebūs jāmaksā.
Plusi
- Lēta lietošana pareizas ekspluatācijas gadījumā
- Ietilpīgs salons
- Brauciens klusumā
Mīnusi
- Nav septiņvietīgās versijas
- Ekonomija būs vien īsās distancēs pilsētā.
- Dārga iegādes cena
- Novecojusi multimediju sistēma
Secinājums
Outlander PHEV ieradās hibrīdu pasaulē pirms šī kustība bija kļuvusi par hītu. Klusumā braucošs SUV bez kaitīgiem izmešiem ir teju unikāla parādība arī šodien. Ne velti tas ir vienīgais šī segmenta pārstāvis savā cenu kategorijā. Apvienojot elektroauto un iekšdedzes dzinēja īpašības, to ir ērti izmantot ikdienā, iztiekot bez kompromisiem. Aktuāls paliek jautājums par cenas un elektriskajā režīmā nobraucamās distances samērību. Kādam tas atbildīs visām dzīvesveida prasībām, bet citi pagaidām turpinās pārvietoties ar standarta iekšdedzes dzinēja modifikāciju.