Salons & ietilpība
Šis ir pilnvērtīgs D segmenta modelis ar visiem no tā izrietošajiem pozitīvajiem aspektiem.
Atverot 4,8 metru garā C5 X bagāžas nodalījumu, pirmā asociācija bija ar Škoda Superb izslavēto ietilpību. Ar paceltiem sēdekļiem vietas mantām ir vairāk nekā gana, ļaujot salikt bērnu ratus un citas līdzi nepieciešamās lietas. Versijām ar benzīna motoru, bagāžas nodalījuma ietilpība ir 545 litri, ko var palielināt līdz 1640 litriem. Hibrīda modeļiem grīda ir nedaudz augstāka, atņemot no iepriekšminētajiem rādītājiem 60 litrus. Telpas forma ir kvadrātveida, atvieglojot priekšmetu ievietošanu un izkārtošanu.
Salīdzinājumam ar ietilpības izcilnieku Superb, C5 X atpaliek tikai par 115 litriem ar paceltiem sēdekļiem un 310 l ar nolaistiem.
Bagāžnieks ir pietiekami liels, lai apmierinātu vairumu ģimeņu vajadzības, tomēr šis nav tikai kravu pārvadātājs. Pateicoties 2785 mm garenbāzei, salonā ir daudz vietas gara auguma braucējiem, padarot C5 X par ērtu sabiedroto garākos ceļojumos.
Ietilpīgs salons apvienojumā ar kvalitatīviem apdares materiāliem ir bieži sastopama kombinācija vien premium lauciņā, tomēr francūži pacentušies, lai pat bagāžas nodalījumā būtu iztapsēti tālākie stūri un visas maliņas. Tas pats attiecas uz salonu, kur dominē mīkstas virsmas.
Vienīgo vilšanos sagādā krāsu gamma. Ja atminamies C3, C4 un C5 Aircross modeļus, kuriem pieejami koši toņi un virsbūvi vienlaikus var iekrāsot pat trīs dažādās krāsā, C5 X kļuvis šajā ziņā pieaugušāks un līdz ar to piezemēti garlaicīgāks.
Dzīvespriecīgās krāsas nomainījuši klasiski nepamanāmie toņi – balts, melns, zils un trīs teju vienādu, bet tomēr dažādu nokrāsu pelēkais tonis. Tas pats attiecas uz interjeru, kurā vairs neredzēsim baltu, oranžu, sarkanu vai citu krāsu spēli. Tā vietā būs melns un pelēks.
Apzinoties otrreizēja tirgus iespējas, cilvēki bieži vien izvēlas neuzkrītošākus toņus, tomēr C5 X diezin vai kļūs par dižpārdokli un automašīnu masām, tāpēc košākas krāsas būtu gaidīts papildinājums, gluži kā tas ir Škoda Enyaq iV Coupe un citu modeļu gadījumos.
Citroen allaž izcēlies ar interesantiem risinājumiem un C5 X nav izņēmums. Šoreiz pat neparastu novietojumu atradis head-up displeja slēdzis. Ja citkārt projekcijas pozīciju var mainīt skārienekrānā, tad šeit šī funkcija pievienota sānu spoguļu “kloķītim” uz durvīm.
Var jau teikt – cik bieži vadītājs mainīs displeja augstumu, lai tam būtu jāvelta atsevišķa pozīcija uz durvīm – tomēr to pašu varam attiecināt arī uz sānu spoguļiem. Turklāt tas ietverts jau esošā slēdzī, kas tur atrastos jebkurā gadījumā. Kāpēc ne?
Kas attiecas uz pašu head-up projekciju, tā ir spilgta un liela, ļaujot viegli sekot navigācijas norādēm, kas pēc mūsu testa brauciena izrādījās ērtāk un intuitīvāk nekā lūkoties centrālajā ekrānā.
Ja kādreiz esat braukuši Barselonā, tad zināt, ka pilsētas centrā apkārtējā skata baudīšanu nomaina centieni nenotriekt kādu no moto vai velobraucējiem, kuri pat pamanās vizināties uz viena rata. Šādos brīžos īpaši svarīga ir viegli saprotama navigācijas karte. Izmantojot oriģinālo navigāciju, sistēmai radās problēmas “pārkalkulēt” maršrutu brīdī, kad bijām palaiduši garām kādu nogriešanās punktu. To var apiet, izmantojot Android Auto vai Apple CarPlay.
Interesanti, ka šis ir pirmais Citroen modelis, kas ticis pie apsildāma stūres rata.
Apskata turpinājums: