Lācis ir pamodināts no ziemas miega uz prezentācijas brīdi, taču pēc tam varēs droši snaust līdz pavasarim (Latvijā līdz aprīlim), kad tam būs jādodas uz dīleru saloniem.
Radinieki un konkurenti
Kodiaq tiks montēts gan Kvasini (turpat, kur Yeti, Superb un svaigā Seat Ateca), gan Novgorodā (Krievijas tirgum) uz MQB platformas, ko izmanto gan Ateca, gan Tiguan. Tiesa, čehs vizuāli šķiet izstiepies gandrīz līdz Touareg izmēram (–10 cm). Taisnās virsbūves līnijas to padara monumentālu un lakonisku, varētu pat teikt, respektablu. Iespaids nav mānīgs – Kodiaq ir 21,1 cm garāks, 4 cm platāks, bet tikpat augsts kā Tiguan. Tas ir 33,4 cm garāks par spāni, 4 cm garāks par pašu Octavia, taču 15,9 cm īsāks par Superb Combi.
Vīrišķības gēnu trūkumu lāčauto būtu grūti pārmest. Jozefa Kabana dizainēto Bohēmijas kristāla iedvesmoto šķautņaino septiņvietīgo vidējās klases SUV varam dēvēt par Škoda jauno tendenču iemiesojumu: «Vairāk auto par to pašu naudu.» Parasti jauni modeļi ienāk ar agresīvu un pārspīlēti atraktīvu dizainu – šis nav tas gadījums. Kadjaks ir mierīgs un nosvērts, pat konservatīvs.
Lakonisks dizains
Salona noformējumu raksturo tīras, klasiskas līnijas. Ja mēģinām atrast ko līdzīgu, tad, ja Škoda mērķētu uz premium, tā censtos iekļūt pa vidu starp Range Rover lakonismu un Porsche kičīgumu. Brauciena laikā tajā ir pietiekami klusi. Spogulīši ir lieliski dizainēti, taču šķiet nedaudz par maziem. Toties ir ļoti asprātīgi un ērti bīdāms bagāžas noslēpšanas pārvalks. Sēdekļi ir visai plati, tāpēc apmierinās praktisku lietotāju ar stingrību un ērtu regulāciju.
Aizmugurējie atsevišķie krēsli ir bīdāmi 18 cm diapazonā ar maināmu atzveltnes leņķi. Tos nolokot, var ievietoties pat 1,90 m garš guļava. Ja gribēsit izguldīt Porziņģi, būs jānoloka priekšējā sēdekļa atzveltne (maksimāli 2,90 m). Piecvietīgajai versijai ir lielākā bagāžas ietilpība klasē – 2065 l (X-Trail 1982 l). Septiņvietīgā versija piedāvā 270/630/2005 l nodalījumu, svars palielinās par 43 kg, bet ieskrējiens pasliktinās par 0,2 s/100 km.
Škoda salons
Kokpits ir ar analogajiem mēraparātiem, vēlāk būšot arī digitālais. Ērta centrālā konsole ar klimata regulāciju un vajadzīgākajiem niekiem, lai nebūtu tie jāmeklē 6,5 collu ekrānā. Tam abās pusēs mediju sistēmas pamatfunkcijas ar īstām pogām. No 180 grādu kamerām varat apskatīt auto dažādos rakursos – no augšas, ieliektas panorāmas vai pat sānu skata: tas palīdzēs netraumēt kādu mazāku un neattapīgāku dzīvnieku. Braukšanas režīmu poga atrodas pie jaunā dubultā sajūga septiņpakāpju DSG selektora, taču vēlamo varat izvēlēties, pēc tam iebakstot ekrānā.
Pilnpiedziņas versija ikdienā būs kā priekšpiedziņas auto (96:4). Īslaicīgi 90% priekšējās ass spēks var tikt aizsūtīts uz aizmugurējo, bet slidenā laikā sistēma dod vienādu spēku uz visiem riteņiem. Ekstrēmā situācijā auto spēj novirzīt 85% jaudas uz vienu riteni. Manevrēšana vai kalnu serpentīnu izbaudīšana lācīgajam auto īsti nepatiks, to pastiprina arī nedaudz grīļīgā augstā virsbūve.
Tiešais konkurents X-Trail ir 57 mm īsāks, tā bāze ir 85 mm īsāka un 30 cm mazāks rādiuss. Līdz ar to Kodiaq prioritāte būs lēzeni ceļi. Toties līšana pa sniegotiem mežiem būs tīri piemērota, kaut gan X-Trail ar 210 mm izbridīs dziļākas takas. Bezceļu režīms darbojas līdz 30 km/h. Šādam auto piestāv arī piekabe līdz 2,5 tonnām ar treilera parkošanas asistentu, ko vada ar āra spogulīšu regulatoru.
Kodiaq tehnika
Kadjaks jūs saprot –izvēlne ir latviski, bet balss komandas un navigācija ir angliski. Škoda Connect App no jūsu tālruņa ļauj kontrolēt liellāča gaitas, ja tas devies neceļos vai pārkāpj pieklājības normas. Tāpat viegli varat to sameklēt lielveikala stāvvietā. Virs spogulīša uzstādītā SOS poga darbojas ar Čehijas operatora iemontētu SIM karti, taču servisa izsaukšana jūs savienos ar vietējo LAMB. Jācer, ka līdz tam nenokļūsit, jo auto brauc diezgan pārliecinoši.
Benzīna modifikācija šķiet nedaudz labāk izsvarota, taču sportiskā solī lācis izdzers visus 12,5 l, tāpēc dīzelis ar 8,5 l/100 km būs praktiskāks.
Lai sasniegtu uzrādītos 5,7 l (benzīnam 7,4 l), būs krietni jāpiecieš pārvietošanās neelastīgajā Eko režīmā, kas nesola braukšanas baudu. 4×4 versijām ir mūsu platuma grādiem lietderīgie Snow un Offroad režīmi. No šī auto nav jāgaida ne izcila pielipšana asfaltam vai sportiska manevrēšana. Sport režīms piedāvā to adekvāti formātam. Pie galvenajiem plusiem varam minēt plašo salonu, pārliecinošo dizainu un praktiskumu. Lācis paliek lācis, toties liels un skaists!
Iespaids
Īsts eiropietis – ērts, praktisks un ar labas gaumes iezīmēm.
Rezumējums
Labs risinājums, kā iegūt liela auto ilūziju par mazāka auto cenu.