Tehnika
Vēl viena moderno spēkratu iezīme – pat būdams liels, tam var būt mazs dzinējs. Sekojot tā sauktajai downsizing tendencei, arī Juke ieguvis mazlitrāžas benzīna turbomotorīti. No Micra hečbeka aizgūtais 1,0 litra trīscilindru agregāts sparīgi un rotaļīgi mūs vizina augšup un lejup pa Baleāru jūras piekrastes serpentīniem. Arī paaugstinātā virsbūve visai paklausīgi cenšas noturēt stabilu kursu, paklausīgi sekojot mūsu roku kustībām ar stūri. Pašapziņas celšanai iespējams aktivizēt arī sporta režīmu un manuāli pārslēgt ātrumus ar aiz stūres novietotajām lāpstiņām, taču dzinēja tehniskie parametri visai skaidri liek mums nolaisties uz zemes – ikdienai, ne sportam.
Nelielais trīscilindru agregāts šobrīd pieejams vienā jaudas versijā, attīstot 117 ZS un 200 Nm griezes momentu. Atkarībā no pircēja vēlmēm, motoru var sajūgt ar sešpakāpju mehānisko vai jauno septiņpakāpju automātisko transmisiju. Pretēji iepriekšējās paaudzes Juke, kuram mehāniskā kārba šķita prātīgāka izvēle nekā CVT, šeit mēs priekšroku devām divsajūga automātam, kas atvieglos ikdienas braucienu, viegli un plūdeni un, pats būtiskākais, laicīgi pārslēdzoties. Nissan paredz, ka 80% pircēju savus Juke aprīkos tieši ar automātisko kārbu un mēs piebalsojam vairākumam.
Citi lasa
Runājot skaitļos, jaunā agregātu kombinācija ļauj Juke būt ne tikai par 15% ātrākam, bet arī par 30% ekoloģiskākam.
Kāds prieciņš arī Grētai Tunbergai.
Nissan skaidri norādījis, ka dīzeļdzinēju ēras pēdējā nodaļa tika uzrakstīta jau aizejošajā modelī, tāpēc jaunais Juke ar šo degvielas tipu vairs nebūs pieejams, vienlaikus norādot par iespējamo hibrīddzinēja un elektriskās versijas pievienošanos. Arī mazais pieprasījums pēc pilnpiedziņas modeļiem licis ražotājam saglabāt tikai priekšpiedziņas modifikācijas. Būsim godīgi – ar divu riteņu piedziņu mazajam Džūkijam pilnībā pietiek, lai no šosejas tiktu līdz piknika vietai.
Testa turpinājums: