Lexus esot zirgā! Pagājušajā gadā pārdoto spēkratu skaits Eiropā pieaudzis par 17% un ir jau 74 000 vienību. Kāpēc neparaustīt trīsgalvaino aiz… ūsām, astes vai citas detaļas. Šogad ES valstīs plānots notirgot piecarpus tūkstošus IS.Lai cīnītos ar 3. sērijas BMW, Audi A4 un Mercedes-Benz C klases panākumiem, Lexus 1999. gadā radīja savu klasikās piedziņas sedanu IS (XE10), kas kādreiz bija Japānā pazīstamais Toyota Altezza.
2005. gada nogalē debitēja otrās paaudzes IS (XE20), bet 2013. gadā – trešās (XE30). Trijos gados tas ir jau paguvis iegūt ap desmit nozīmīgu balvu, un nu ar feisliftēto versiju cer nostiprināt savas pozīcijas draudīgajā ielejā, ko sauc par mazo sedanu karaļvalsti.
Lexus jaunumi
Japāņi neguļ uz lauriem. Godalgotajā Taharas ražotnē Japānā būvētais un Takumi meistaru pārraudzītais IS ar jauno piekari ir uzlabojis savas spējas absorbēt ceļu negludumus. Elektriskais stūres pastiprinātājs (EPS) nodrošina precīzu stūrēšanu straujos līkumos. Tas panākts, būtiski pilnveidojot stūres mehānismu un samazinot tā svaru. Alumīnija konstrukcija esot par 29% stingrāka salīdzinājumā ar tērauda. Arī aizmugure tikusi pie uzlabota mehānisma, bet piekares uzstādījumi ir izmainīti atbilstoši testa pilota Jošiaki Ito rīkojumiem. Kā tas izpaužas praksē?
Salīdzinājumā ar priekšteci braukšana ir sportiskāka, un kādam šķitīs, ka vācieši jau ir ņemami… Modernākā Drive Mode piedāvā piecus braukšanas režīmus – ECO, SNOW, NORMAL, SPORT, SPORT+ (pieejama ar AVS jeb adaptīvo regulējamo piekari). Salons lepojas ar 10,3 collu centrālo displeju (Comfort modifikācijā 7 collu), brīnišķīgi nošūtiem ādas sēdekļiem un ar lāzeru grieztiem koka ielaidumiem. Elegantais slīpais jumts liek pasažieru matu cekuliem skart griestus, ja vien neesat japāņi ar 175 cm.
Hibrīda tehnoloģija
Ja auto baterija ir paspējusi uzlādēties, EV Mode ļaus pilsētās kursēt trolejbusa režīmā. Tiesa, šis prieks nebūs ilgs, jo 192 elementu niķeļa akumulators drīz vien prasīs lielā motora palīdzību. Hibrīda piedziņas sistēmas transmisija ir elektroniski vadīta nepārtraukti mainīgā transmisija (E-CVT) jeb variators. Tas ir vienlaikus vājais un stiprais punkts, jo likumā atļautajā ātrumā pārvieto auto ārkārtīgi klusu.
Taču padara to visai gausu un apdomīgu tad, kad nepieciešams agresīvs paātrinājums. Turboversijai ir astoņpakāpju Sport Direct Shift no RC F sporta kupejas, tā, protams, būs azartiskāku braucēju izvēle.
Ar hibrīda tehnoloģiju aprīkotais sporta sedans IS 300h ir viens no efektīvākajiem, kas šodien pieejams tirgū, patērējot vien 4,3 l/100 km un izdalot tikai 97 g/km CO2. Tiesa, tas būs iespējams, ja pilnvērtīgi izmantosit elektromotoru. Normālā braukšanas režīmā fiziku neapmānīsi, un 2,5 l hibrīds izdzers tikpat, cik benzīna versija – ap 7 l/100 km. Jāatzīmē gan, ka IS 200t ar 2,0 l turbodzinēju būs tuvāks konkurentu veikumam un braukšanas sajūtām. Ieskrējiens līdz100 km/h būs 7 s, hibrīdam – 8,3 s.
Luksuss aprīkojums
Aprīkojumi – kā jau Lexus ierasts. Comfort piedāvā kopēju klimata un kruīza kontroli, stūres un virziena selektora ādas apdari, apsildāmus priekšējos sēdekļus, elektriskos logu pacēlājus, Keyless iedarbināšanas pogu, Bluetooth, 2 USB un 1 AUX portu, kalnā braukšanas asistentu, imobilaizeru, LED gaismas un 10 skaļruņu Pioneer audiosistēmu.
Būtiskākie Executive paketes piedāvājumā papildus par 2000–3000 eiro ir drošības sistēma ar adaptīvo kruīza kontroli, pašpiestūrēšanu, zīmju atpazīšanu, Smart Entry, divu zonu klimata kontroli, apsildāmu stūri (hibrīdam), lietus un parkošanās sensori ar kameru. Standartpiedāvājumā hibrīdam ir 205/55 R16, turbo 225/45 R17. Vēl 1000 eiro, un Sport piedāvā 18 collu diskus un akcentus salonā, bet par pirmssadursmes sistēmu (darbojas līdz 60 km/h) jāpiemaksā vēl 630 eiro.
Nopietnākais aprīkojums F SPORT padara vēl agresīvāku eksterjeru, sportiskākus krēslus ar ventilāciju un piedāvā izteiktākus elkoņbalstus (arī Luxury versijai).
Ausu priekam Mark Levinson 15 skaļruņu audiosistēma un ādas salona apdare par atsevišķu piemaksu. Gan Luxury, gan F SPORT S piedāvā aklās zonas monitoringu (BSM) ar priekšā šķērsojošu objektu atpazīšanu (RCTA). Kārtīgs Lexus fans arī tur atstās vēl dažus tūkstošus, bet, ja karstā vasaras svelmē vēlēsities atveramu lūku, būs jāšķiras vēl no 1000 eiro. Vēlaties metālisku krāsu? 900 eiro, un darīts!
Premium klienti
Lexus IS ir diezgan iekārojams, tas iekaro jaunu autobraucēju auditoriju un cenšas nokratīt mietpilsoniskā vecišķuma nastu, lai nebūtu par auto pusmūža krīzi pārdzīvojušiem kungiem un biznesa lēdijām. Ir īstais brīdis, kad veiksmīgu karjeru prognozējošs jauneklis vai jauniete vairs nemēģina sevi pozicionēt kā klasiskā trīsgalvja piekritēju un pārliecinoši saka: «Man ir Lexus, un es par to nekaunos!» Un nav jau, par ko. Šis ir gājiens ar zirdziņu, un, kā mēs zinām, šī figūra lec pāri. Gaidīsim atbildes no pārējām premium figūrām, bet šajā segmentā tas nenotiks šogad. Tā ka ir laiks izbaudīt IS.
Iespaids
Ērta vadāmība, dinamika un moderns dizains.
Rezumējums
Jaunais Lexus IS pierāda zīmola seno patiesību -labs auto labiem ceļiem. Ir skaidrs, ka Lexus fanu skaits aug.
Vērtējums:
Tehnika: 5/5
Komforts: 3,5/5
Dizains: 4/5