Komandai Līdzināties! Mierā! nu jau seko gandrīz visi autoražotāji. Modeļi kļūst līdzīgāki vai precīzāk – iekļaujas aktuālajā dizaina līnijā. Freelander aizstājējam Discovery Sport sekojis Discovery 5.
Britu ģimene
Jaunais Discovery izstaro luksusa klases SUV aromātu. Ja paņemam iepriekšējo virsbūvi, to visās pusēs aplaizām, saliekam modernus lukturus, priekšā ar vienotu LED joslu, aizmugurē – šaurākus nekā Sport, līdzīgus F-PACE, tad iegūstam Disco 5. Siluetā dizaineri mēģinājuši atstāt iepriekšējo modeļu nedaudz paaugstinātos bagāžas nodalījuma griestus un nobīdīto numura zīmi. Lai varbūt nesajauktu ar reindžu?
Citi lasa
Iepriekšējo paaudžu atšķirības zīme bija rezerves ritenis labajā pusē vai vismaz palielināta stikla daļa un numura zīme – kreisajā. Tagad pilna izmēra rezerves ritenis ir piestiprināts no apakšas zem grīdas (atšķirībā no Discovery Sport, kuram bija nepieciešams izkrāmēt tukšu bagāžnieku). Virsbūves asimetrija ir palikusi.
Bezceļnieks
Pēc braukšanas kvalitātēm atklājējs ir tuvāks nevis pirms pāris gadiem iznākušajam Discovery Sport, kas pagaidām īpašu popularitāti nav guvis, bet drīzāk Toyota Land Cruiser. Salons ļoti ietilpīgs ar piecām vai septiņām sēdvietām, turklāt aizmugurē var ievietoties arī pieaugušie. Aizmugurējie sēž visaugstāk, bet vidējai rindai ir nedaudz saīsināta un zemāka sēdekļa pamatne, kas garos pārbraucienos nebūs patīkami, toties šofera sēdpozīcija ir 5 cm augstāka nekā iepriekšējās paaudzes modelī.
Kam bērnībā interesējuši Lego klucīši, tiem patiks spēlēties ar salona konfigurācijas maiņu.
Visiem sēdekļiem ir pieejama apsilde un elektriskā regulācija, ko iespējams veikt 8 collu displejā vai viedtālrunī. Nolaižamais soliņš būs ļoti ērts apavu mainīšanai, varbūt arī makšķerēšanai. Interjerā vairāk klasikas nekā novatorisma. Mērpulksteņi palikuši analogie, stūre ir liela un ērta. Ļoti daudz sīklietu nodalījumu. Atcerieties, ko kur nolikāt, citādi var būt kā ar divdesmit kabatu jakām.
Atlokot centrālo konsoli, aiz tās varat ievietot dokumentus, maku, telefonu vai citas vērtīgas lietas. Elkoņbalstā atrodam dzērienu atvēsināšanas kasti. Milzīgo bagāžas nodalījumu no ārpuses varat atvērt ar jau populāro spērienu zem bampera, bet iekāpšanai un izkāpšanai auto var nolaist 40 mm zemāk.
Land Rover tehnika
TD4 Ingenium turbodzinējs būs gana labs bezceļos, braucot ar maziem apgriezieniem. Sešcilindru SI6 benzīna motors būs nedaudz jestrāks un labāk derēs šosejai. Visi savienoti ar uzlabotām elektriski vadāmām ZF 8AT, ko Land Rover inženieri ir pārbūvējuši, lai apvienotu vienmērīgu pārslēgšanu ar ārkārtīgi ātru reakciju.
Ja atceramies problēmas ar Discovery Sport 9AT, tad par jaunajām 8AT pagaidām sūdzības nav saņemtas. Tiesa, subjektīvi kontinentālās Eiropas konkurentu AT slēdzas maigāk. Varat mēģināt to darīt arī ar standart-aprīkojumā pieejamajām lāpstiņām. Divpakāpju pārnesumkārbas centrā ir elektroniskais centrālais diferenciālis, kas nodrošina griezes momenta sadali 50:50 proporcijā starp priekšējo un aizmugurējo asi ar iespēju laikus bloķēt asi, lai novērstu izslīdēšanu.
Ar plaši novietotām dubultā ķīļa asīm priekšā un modernu daudzsviru tiltu aizmugurē galvenokārt no viegliem alumīnija komponentiem ražotās balstiekārtas koncepcija ir pilnībā neatkarīga.
Auto ir kļuvis par 480 kg vieglāks par priekšteci. 85% virsbūves ir no alumīnija, turklāt 43% no tiem ir otrreizējās pārstrādes, ar ko ļoti lepojas koncerns Jaguar Land Rover.
Riepas no 19 līdz 22 collām atkarībā no komplektācijas. Pieejami četri aprīkojumu līmeņi: S, SE, HSE un HSE Luxury, kā arī ekskluzīvā First Edition komplektācija. Divi četru cilindru divlitru pašu izstrādātie Ingenium dīzeļi ar 180 un 240 ZS, kuru bāzes aprīkojuma cena ir no 53 000 un 57 000 eiro.
3 l sešcilindru turbodīzelis ar 258 ZS un 600 Nm griezes momentu no 61 700 eiro līdz 86 200 eiro First Editon komplektācijā. Jaudīgākais 340 ZS trīslitru benzīna dzinējs no 62 500 līdz pat 77 600 eiro par HSE Luxury. Degvielas patēriņš sākas no 6 l/100 km uz papīra, jaudīgākajam dīzelim – septiņarpus, benzīna – ap 11 l/100 km. Ieskrējiens –attiecīgi no 10,5 s mazajam dīzelim līdz pieklājīgai 7,1 s benzīnam.
Pieejamas visas modernākās drošības sistēmas. Ja ātrumā no 5 km/h līdz 80 km/h tiek pamanīta iespējamā sadursme, autonomā ārkārtas bremzēšanas sistēma attēlo priekšējās sadursmes brīdinājumu, ļaujot jums laikus pieņemt lēmumu.
Zem zemes
Atcerieties anekdoti: «Kāpēc LR auto īpašnieki nesveicinās? Viņi jau no rīta ir tikušies servisā.» Iepriekšējiem modeļiem bijušas problēmas gan ar pneimopiekari, gan ātrumkārbu, gan dīzeļmotora eļļas noplūdi un ne tikai. Testa organizatori mūs iedzina dolomītu raktuvēs uz Luksemburgas–Vācijas robežas, lai pierādītu, ka jaunajā tas ir izlabots. Pagaidām ticam.
Par auto bezceļu spējām sūdzēties nevar. Ar pneimopiekari (1360 eiro) 28,3 cm klīrenss ir maināms 7,5 cm diapazonā atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma. Augstākajā režīmā varat braukt līdz 50 km/h vai 4,5 cm augstāk līdz pat 80 km/h.
Ja Disco ir neglābjami iestidzis vai uzsēdies uz vēdera, automātika var pacelt virsbūvi vēl par 7,5 cm īpašiem gadījumiem un īslaicīgi. Displejs rāda gan sasveres leņķi, gan spēku sadalījumu uz riteņiem. Jaunatklājējs, līdzīgi kā reindžs, var forsēt gandrīz metru (0,9 m) dziļu ūdenstilpi. Discovery Sport bija 21,2 cm klīrenss un iespēja šķērsot60 cm dziļu braslu.
Auditorija
Disco faniem varbūt nepatiks piespiedu iekļaušanās kopējā dizaina plūsmā ar reindžiem. Kā šis visam domātais auto uzvedās uz šosejas? Konkurenti Audi Q7 un Volvo XC90 būs nedaudz plastiskāki un manevrīgāki. Braucienā uz laukiem ar ģimeni, suni un mantu kravu novērtēsit šī auto priekšrocības. Taču, kā zinām, jo labāks džips, jo tālāk jāiet pēc kaimiņa!
Iespaids
Discovery ieguvis daudz labu īpašību, taču zaudējis savu gadu desmitiem kopto individualitāti.
Rezumējums
Ietilpīgs, stilīgs darba zirgs, kas noderēs gan aktīvajā atpūtā, gan izbraucienos ar ģimeni.