• Testējam Eiropas Gada auto konkursa uzvarētāju Peugeot 208

    Auto testi
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    3. maijs, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Eiropas Gada auto balva ir visilgāk pastāvošā un autoražotāju visvairāk iekārotā atzinība Eiropā – 60 ekspertu žūrija no 23 Eiropas valstīm savas balsis atdeva par vairākiem desmitiem konkursa dalībnieku, bet uzvarētājs var būt tikai viens. Nupat par to kļuva otrās paaudzes Peugeot 208, pārspējot Tesla, BMW, Audi, Porsche, Mercedes-Benz un citus augstā plauktiņa zīmolus. Kas mazajam hečbekam ir tāds, kā citiem nav? Kādam jābūt auto, lai kļūtu par labāko Eiropā?

    Šī nebūt nav pirmā reize, kad Peugeot trofeju plauktiņam tiek pievienota kāda prestiža balva. Pirms 36 gadiem ikoniskais Peugeot 205 tikai ar nelielu pārsvaru zaudēja tā laika uzvarētājam Fiat Uno. Kopš tā laika franču zīmols ieguvis jau sešas Eiropas Gada auto trofejas, taču šoreiz situācija ir citāda. Laikā, kad pircēji maciņa saturu iztukšo par labu krosoveram, nevis tradicionālajam hečbekam, Peugeot 208 triumfs uzskatāms par īpašu sasniegumu.

    Tāpat kā Eiropas Gada auto konkursā, tā arī Peugeot 208 pārstāvētajā B segmentā spēcīgu sāncenšu netrūkst, tomēr kompaktais francūzis spējis ienest jaunas vēsmas jau tā pieblīvētajā tirgū. Lielo pieprasījumu sekmējusi hečbeka personība. Lauvas ilkņu siluetā veidotas LED gaismas, futūristisks interjers, efektīvi iekšdedzes dzinēji un pats būtiskākais – arī pilnībā elektriska versija.

    Hečbeka interjers ir neparastākā šā uzvaras stāsta daļa, padarot konkurentu piedāvātos dizainus par konservatīviem. Kopējais vēstījums saglabāts kā citos Peugeot saimes modeļos, taču mazais džungļu karalis spēris pāris drosmīgu soļu evolūcijas virzienā. Līdzīgi kā japāņu radītajam Honda Civic Type-R, kura dizains šķietami nācis no planētas ārpus Piena Ceļa, līdzīga sajūta valda arī Peugeot 208 salonā.

    Nelielās stūres un ­augstāk novietoto mērinstrumentu skalu kombinācija ne visiem ļauj uzreiz atrast ērtu sēdpozīciju. Tomēr, ja spēsiet iegulties pareizajā stāvoklī, šovs varēs sākties. Tā dēvētā i-Cockpit koncepta jaunievedums ir 3D instrumentu panelis, kurā informācija par brauciena datiem skatāma divos līmeņos pēc svarīguma vai steidzamības pakāpes, savukārt tā dizains atgādina elementu no aviācijas simulatora. Pievienojot tam arī apjomīga izmēra panorāmas lūku, kas no ārienes vizuāli maskējas kā melnas krāsas jumts, hečbeka salons atgādina privāto observatoriju.

    Paneļa augšējā daļā, karbona imitācijas ieskauts, atrodas taisnstūra formas 7 vai 10 collu multimediju ekrāns, tādējādi pavisam minimāli ierobežojot ceļa pārredzamību. Atskaitot zemāk novietotos klaviertaustiņiem līdzīgos slēdžus, kas ir kā īsceļi dažādām funkcijām, fizisku pogu šeit nav daudz. Tā vietā ir vairākas skārienvirsmas. Pat klimata kontrole pārcelta uz centrālo ekrānu, kas gan brauciena laikā nedaudz apgrūtina salona temperatūras vai gaisa plūsmas virziena maiņu.

    Ja vien navigācijas kartes grafika būtu kripatiņu modernāka, mums nebūtu vispār ko pārmest, taču kartes aizstāšanai var izmantot Apple CarPlay vai Android Auto lietotnes, lai no viedtālruņa uz centrālā ekrāna attēlotu vadītāju iecienīto Waze. Par viedierīču uzlādi ir padomāts. Gan priekšā, gan aizmugurē izvietotas pa divām USB ligzdām, bet zem viena no paneļa vāciņiem slēpjas arī bezvadu uzlādes platforma.

    Priekšā sēdošajiem vietas būs pietiekami daudz, bet aizmugurē zvaigznes vērot varēs divi vidēja garuma pieaugušie vai trīs bērni. Raženākiem līdzbraucējiem ceļgali atdursies priekšējo sēdekļu atzveltnē vai galva skarsies pie griestiem. Šīs ir lietas, ar kurām jārēķinās lielākajā daļā šā segmenta automašīnu, taču pazudušais roku balsts aizmugurē sēdošajiem gan ir neliela mistērija. 311 litru bagāžas nodalījums nebūt nav lielākais klasē, bet tā kravdrātveida forma atvieglos mantu novietošanu.

    Mūsu testa auto ieguvis GT Line aprīkojuma versiju. Lai arī tas nav sporta versijām piederīgais GTI, Peugeot lepojas ar visu modifikāciju nosaukumiem. Gluži kā izceļot zelta krēpes, versijas uzraksts redzams ne tikai uz bagāžnieka vāka, bet arī virsbūves aizmugures statnēm, savukārt modeļa nosaukums gozējas līdzās lauvas logotipam hečbeka priekšdaļā. Franču radītais dizains daļai pircēju būs noteicošais, taču pievērsīsimies arī braukšanas sajūtām.

    Jaunāko paaudžu Peugeot modeļos mazā stūre allaž radījusi visai rotaļīgu sajūtu, taču šis interjers rada iespaidu, ka brauciens notiek virtuālā vidē, nevis realitātē. Stūre ir ļoti paklausīga, akseleratora pedālis atsaucīgs, bet bremzes asas. Balstiekārta lielākoties ir komfortabla, taču mazākā ātrumā šo mieru satricinās asākas grants bedres vai stāvi guļošie ­policisti. Ja šādi šķēršļi ir jūsu ikdienas maršrutā, 17 collu disku vietā labāk izvēlēties 16 collas ar augstāku riepas profilu.

    Ja lidojumam traucē līniju asistents, to iespējams atslēgt, taču ik pēc katras auto iedarbināšanas tas būs jādara no jauna. Drošības sistēmu klāstā ir vairums lietu, ko pircēji vēlas redzēt jaunā auto: adaptīvā kruīza kontrole, parkošanās asistents, automātiskā avārijas bremzēšanas ­sistēma, atpakaļskata kamera un citas palīgsistēmas. No komforta ekstrām ikdienai ērta ir bezatslēgas ­iedarbināšanas un auto atslēgšanas funkcija. Tiklīdz tuvojaties automašīnai, tā automātiski atslēgs durvis, bet, ejot prom, aizslēgsies.

    Mēs izbraucām ar iekšdedzes dzinēju jaudīgāko versiju – 1,2 litru Puretech 130 ZS benzīna turbomotoru. Lai nu ko, bet par mieramiku šo trīscilindru agregātu nosaukt nevar. Protams, to pastiprina arī fakts, ka, neraugoties uz bagātīgāku aprīkojumu, jaunais modelis kļuvis par 30 kg vieglāks nekā priekštecis.

    1,2 l motors ­tandēmā ar ­astoņpakāpju ­automātu gana sparīgs arī uz šosejas, dusmīgai motora rēkoņai ik pa brīdim kļūstot dzirdamai arī salonā. Degvielas patēriņš atkarīgs no vadītāja braukšanas manieres un ieradumiem, taču jāatceras, ka kompaktie trīscilindru motori var būt visai ēdelīgi. Mūsu testa braucienu noslēdzām ar 7,4 l/100 km rādījumu. Klāstā pieejamas arī tāda paša tilpuma 75 un 100 ZS benzīna versijas, kā arī 1,5 litru 100 ZS BlueHDi dīzeļdzinējs.

    Elektriskais e-208 piemērots pilsētas un piepilsētas videi, spējot ar vienu uzlādi veikt līdz 340 km distanci. 8,1 sekundes paātrinājums līdz 100 km/h ir pat vairāk nekā pietiekams hečbeka pilsētnieka dabai, kļūstot par ātrāko Peugeot 208 versiju. Kā nu ne – 260 Nm griezes moments pieejams jau no 0 km/h.

    136 ZS elektromotora spēkos ir iekustināt hečbeku līdz 150 km/h maksimālajam ātrumam, neradot nevienu kaitīgo izmešu gramu. Kad pienācis laiks maltītei, no trīsfāžu Wallbox ierīces 50 kWh akumulatoru var uzlādēt piecu stundu laikā, bet 100 kW uzlādes stacijā līdz 80% uzlāde tiks veikta vien pusstundā. Arī šajā konkursā elektriskās versijas gūst arvien lielāku atzinību. Peugeot 208 uzreiz aiz sevis atstāja Tesla Model 3 un Porsche Taycan.

    Jau vairāk nekā 110 000 klientu ir pasūtījuši jauno Peugeot 208, kopš tas ir parādījies Eiropas tirgū oktobrī. 15% no tiem ir elektriskās versijas. Latvijā lētākā benzīna versija pieejama no 12 900 eiro, bet elektroauto nopērkams no 28 900 eiro.

    Eiropas Gada auto 2020 TOP7

    1. Peugeot 208 281 punkti
    2. Tesla Model 3 242 punkti
    3. Porsche Taycan 222 punkti
    4. Renault Clio 211 punkti
    5. Ford Puma 209 punkti
    6. Toyota Corolla 152 punkti
    7. BMW 1. sērija 133 punkti

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē