Cūcene korejiešu autoražotāju glāba no bankrota. Lai rūpnīcas slēgtu, bija nepieciešami 730 miljoni dolāru. Tieši tāpēc tagad pasaulē ripo Korando –viens no lētākajiem un plašam patērētāju lokam pieejamākajiem krosoveriem, kas ar vārdu Actyon iekarojis Krieviju, bet ar Korando tiek atpazīts Eiropas Savienībā. Kamēr izlutināti pircēji rauc degunu, lētais vāģis jau paguvis iekarot atzinību pat tādos tirgos kā Vācija un Apvienotā Karaliste.
Salīdzināšanas pēcgarša
Par SsangYong radies tāds pats priekšstats kā par tirgū iegādātajām No name drēbēm: tās ir pelēkākas, sliktāk iepakotas, taču kvalitātē gandrīz tikpat labas, turklāt ļauj ietaupīt naudu, reizēm būtiski nezaudējot kvalitātē. Cik ilgs laiks pagājis, lai paveiktu sejas korekciju kopš 2010. gada zināmajam Korando trešās paaudzes modelim, ne korejieši, ne viņu īpašnieki – indiešu koncerns Mahindra & Mahindra – neatklāj.
Taču rezultāts ir pamanāmāks nekā dažam labam eiropietim. Dizaineru darbs Korejas dizaina centrā Pyeongtaek nav velts – Korando tagad ir pielaikojis pikapa SsangYong Actyon Sports priekšgalu, ieguvis daudz dažādu uzlabojumu, kas liek runāt par oriģinālu stilu, nevis kā Korando pirmajā paaudzē 1983. gadā ar Jeep CJ-7 korejiešu klonu vai 1996. gada Musso ar šādu pašu nosaukumu, tikai īsā versijā.
Vēsture
C200 koncepts tika prezentēts 2008. g.Parīzē. Kopš 2010. gada beigām tas tiek ražots sērijveidā, bet 2014. gada rudenī notika modeļa feislifts, un tas tika sertificēts tirdzniecībai ES. Korando bāzes versija ir priekšpiedziņas auto ar divu litru turbodīzeli (149 ZS), diviem drošības spilveniem, ABS, gaisa kondicionēšanas sistēmu un visai pieticīgu aprīkojumu. Vecajā pasaulē mazāk populāra ir identiskas jaudas un motora tilpuma benzīna versija, taču tā lieliski sevi parāda Indijā, Krievijā un Malaizijā.
Dienvidkorejas dizains
Problemātiskais angļu dizainers Kens Grīnlijs ar Musso un Rodius, kuru krievi izskata dēļ iesauca par urodius (neglītenis – krievu val.), izveidojis ne to labāko tēlu austrumu autoražotājam. Ar jauno Korando SsangYong kļuvis bezpersoniskāks, taču uz to var lūkoties bez skumjām un šaubām par sekmīgu tālākpārdošanu otrreizējā tirgū. Auto priekšgals nedaudz atgādina gan Audi Q3, gan Opel Mokka. Dažiem Korando šķitīs kā Opel Antara/Chevrolet Captiva savdabīgs rimeiks. Arī šajā gadījumā ir daļa taisnības.
Studijā Italdesign pārradītais auto ir ieguvis ne tikai jaunu priekšgala dizainu, modernus starmešus un aizmugurējās bloklampas un Hyundai izbrāķēto Tucson galveno paneli. Motora iedarbināšana ar pogu, vēdināmi un apsildāmi priekšējie sēdekļi, apsildāma stūre, riepu spiediena kontroles sistēma, multimediju sistēma ar septiņu collu skārienjutīgo ekrānu, aizmugures kamera, iGO navigācija.
SsangYong interjers
Salons dižojas ar vienkāršas, pacietas plastmasas funkcionalitāti un atkārto šodienas korejiešu (piedodiet, arī Renault Kadjar) stilu. Aizmugures pasažieriem auto šķitīs pārsteidzoši plašs, jo kājām netraucē transmisijas tunelis, un garu ceļojumu ērtāku padarīs atgāžamā atzveltne. Diemžēl sēdekļa spilvens joprojām ir horizontāls un plakans kā prasts koka soliņš.
Pogas ir funkcionālas, taču estētiski nebaudāmas, ko var teikt arī par stūri. Iekštelpā atjaunotais Korando dižojas ar jaunu instrumentu paneli Super Vision, kas neatspīd pat tiešos saules staros.
Dzinēji
Korejiešu G202 l 149 ZS benzīna motors ar maināmu vārstu atvēršanas laiku un modernizētu ieplūdes traktu joprojām cieš no jaudas trūkuma, jo īpaši mazā ātrumā. Divu litru turbodīzelis kļuvis krietni klusāks nekā iepriekš. Par spīti modernizācijai, tas joprojām ir Daimler AG licences motors, kuram ir teju 15 gadu un kuram uzlabota degvielas izmidzināšana un uzstādīts turbokompresors ar maināmu ģeometriju.
Katrā ziņā salonā to praktiski vairs nedzird. Jauni motora balst-spilveni un sailentbloki daudz labāk dzēš vibrāciju. Vācu kolēģi izmērījuši, ka trokšņu līmenis dažādos satiksmes režīmos samazinājies par 5–8 dB un caurmērā ir 70 dB – tātad ļoti tuvu visiem konkurentiem.
Interesanti, ka, strauji pagāzējot, var lieliski dzirdēt turbīnas svilpšanu. Šis blakus troksnis rada nelielu nedrošību par tehnisko ilgmūžību. Dīzelis strauji uzņem apgriezienus, samazinot savu degsmi tikai pēc 4000 apgr./min. Jaudas ir vairāk nekā pietiekami. Krosoveram ar pieticīgu 1700 kg pašmasu joprojām vājais punkts ir uzlabotās 6MT slēgšanās precizitāte.
Tiesa, tā strādā daudz labāk nekā iepriekš, taču joprojām būtiski atpaliek no vācu konkurentu transmisiju slēgšanās precizitātes. Pārāk īss pirmais pārnesums sākumā izraisa spēju lēcienu uz priekšu. Ja vēlaties mazāk nervozitātes, labāk izvēlieties versiju ar Hyundai ražotu 6AT.
Mašīnas paklausība stūrei ir precīza un skaidra, taču spēkrata uzvedība ir ļoti sintētiska, nav emocionāla, neizraisa prieku braukt. Ilgā ceļojumā varat doties bez sasprindzinājuma, taču ikdienā gribētos no auto vadīšanas gūt ne lielāku agresivitāti, bet vismaz atsaucīgu emocionalitāti. Viena no Korando veiksmēm ir izcila piemērotība kravu vilkšanai. Šis mazais rūķis spēj pavilkt teju 2000 kg smagu piekabi, tātad pilnvērtīgi konkurēt ar tādiem piekabju vilkšanas izcilniekiem kā Subaru Forester.
Rezumējums
Izteiksmīgs, bet ne samākslots par pieņemamu cenu ne tikai lauksaimniekiem un medniekiem, bet arī aktīvās atpūtas cienītājiem.
Testētā SsangYong Korando D20T AWD cena: 19 980 eiro
Vērtējums:
Tehnika: 2,5/5
Komforts: 4/5
Dizains: 3/5