• Spānijā testējam pasaulē vienīgo elektrisko «Opel Manta GSe ElektroMOD» prototipu

    Konceptauto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    16. augusts, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Vai jums kādreiz ir gadījies nonākt situācijā, kad jūsu rokās tiek nodots kas unikāls? Uzreiz neizbēgami piezogas atbildības sajūta un doma – tā, galvenais tagad neko nesačakarēt, jo otra tāda nav. Šis ir stāsts par iespēju izbraukt ar ļoti neparastu auto, kas pasaulē saražots tikai vienā eksemplārā.

    Auto zīmolu organizētās jauno modeļu prezentācijas visbiežāk notiek ārzemēs, Baleāru jūras krastā, Francijā vai kādā citā silta klimata vietā, kur auto potenciāli tiks parādīts vislabākajā gaismā. Šeit allaž tiek slavētas jaunā spēkrata stiprās puses, taču tikai retos gadījumos ražotājs ar lielu lepnumu piemin savulaik populāros modeļus. Vēl retākos gadījumos ražotājs parūpējas, lai modeļa priekštečus varam redzēt klātienē, tomēr Spānijā «Opel» sagādāja pārsteigumu.

    Dodoties uz jaunā «Astra GSe» testa braucieniem, pat nenojautu, ka visu šovu nozags divas 70. gadu kupejas, kas bija viena par otru ekskluzīvāka.

    Pasākuma programma kā allaž – pēc atlidošanas iesēdies jaunajā testa auto un dodies uz viesnīcu, lai nākamajā rītā turpinātu iesākto. Nonākot naktsmājās, pie pašām namdurvīm bija novietoti divi spēkrati, kas kā magnēts visiem klātesošajiem lika izvilkt ārā telefonus un uzņemt foto. Viens no tiem – «Monza GSe», kas savulaik pat konkurēja ar BMW un «Mercedes-Benz». Vēl nesen šā modeļa vērtība netika pienācīgi novērtēta, taču šobrīd sterilā stāvoklī esošu «Monza GSe» vajadzētu meklēt ar uguni, un arī tad nav teikts, ka jūsu maciņš būs pietiekami biezs, lai atrasto dārgumu nopirktu.

    Otrs auto – spilgtas krāsas «Manta GSe ElektroMOD» prototips – bija iepriekš redzēts vien interneta video rullīšos un dažās publikāciju fotogrāfijās. Retro kupeja reinkarnāciju piedzīvoja par godu «Manta» modeļa 50 gadu jubilejai un atšķirībā no vairuma citu konceptu, šis legāli drīkst pārvietoties satiksmē.

    Tik negaidīta tikšanās un iespēja redzēt šo auto klātienē nedaudz apdullināja. Kad biju no visiem iespējamajiem leņķiem kupeju sabildējis, devos iečekoties viesnīcā, noliku istabiņā mantas un ievietoju bildes soctīklos. Vēlāk, dodoties ārā, sekoja otrs pārsteigums. Labi nosauļojies vīrs ar saulesbrillēm uz acīm un «Opel» kreklu mugurā stāvēja līdzās dzeltenajam «Manta» un uzsauca – «Hey, hop in!» Jo mazāk laika dots, lai pieņemtu lēmumu, jo mazāka iespēja nobīties.

    Šāda tipa automašīnas angliski tiek sauktas par elektromod, klasiskā automašīnā integrējot elektromotoru, kā arī citus modernus tehniskos un elektriskos risinājumus, kas padara automašīnu uzticamāku, dinamiskāku un vieglāk lietojamu ikdienā. No oriģinālā modeļa saglabātas dizaina līnijas, atsvaidzinot eksterjeru ar dažādiem trikiem. Priekšā ir moderni LED lukturi, bet pa vidu tiem atrodas integrēts ekrāns, kas var attēlot dažādas animācijas. Lai 17 collu riteņu diski palīstu zem virsbūves, ražotājam nācās paplašināt riteņu arkas.

    Stingri paraujot vecā stila metāla rokturi tiekam salonā un šeit paveras neparasta aina – aiz oriģinālā dizaina stūres atrodas pilnībā digitāls instrument panelis, kas aizgūts no aktuālā Mokka krosovera, bet pa labi 12 collu centrālais displejs, kurā redzama atpakaļskata kamera un citi labumi, pie kuriem pieraduši jaunu auto īpašnieki. Bet «Manta» tak ir 50 gadu vecs! Mūsu sānus ieskauj «Recaro» sēdekļi, kas paņemti no «Adam S» hečbeka.

    Ar spēku un pamatīgu klaudzoņu aizcērtot durvis, kļūst skaidrs, ka visu manu līdzšinējo auto žurnālistikas pieredzi papildinās vēl kas nebijis.

    «Opel» atteicies no 70. gados populārā 1,6 litru 75 ZS benzīna dzinēja, tā vietā īpaši šim projektam izstrādājot 147 ZS elektromotoru, kas apvienots ar bagāžniekā novietotu 31 kWh litija jonu akumulatoru. Lai pilnībā neizjauktu mašīnas izsvarojumu, baterija novietota, cik vien iespējams, maksimāli tuvu salonam.

    Visiem mūsdienu elektroauto ir automātiskā pārnesumkārba, tāpēc liels bija pārsteigums, ieraugot trīs pedāļus pie mūsu kājām. Jā, šeit ir četrpakāpju mehāniskā transmisija. Lai šis viss darbotos, kardāns ticis pagarināts, vienlaikus uzlabojot bremzes un aizmugures trumuļus aizstājot ar diskiem.

    Par 8,9 sekunžu paātrinājumu līdz 100 km/h nesanāk pārliecināties divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, esam pilsētā. Otrkārt, nevaru saprast, kā izkustēties no vietas. Vispirms pagriežam atslēgu, bet, kā jau elektroauto, nekas šeit nerūc. Izspiežam sajūgu, ieliekam pirmajā ātrumā, laižam sajūgu vaļā, nedaudz spiežam gāzīti un nekas nenotiek. Izdarām to pašu vēlreiz, lai pārliecinātos, ka vajadzēs blakussēdētāja konsultāciju. Izrādās, nav nozīmes, kurā pārnesumā esam.

    Šī transmisija strādā gluži kā automāts. Vienkārši stingrāk jāspiež akseleratora pedālis un varam sākt braucienu. Pārnesumu maiņa gan nav gluži bezvērtīga – jo augstāku ātrumu ieslēgsiet, jo lielāku maksimālo ātrumu varēs sasniegt. Pilnībā pietika ar trešo ātrumu, lai mierīgi ripotu garām golfa laukumam un, matiem plīvojot pie atvērtā loga, varētu domāt: «Kā es šeit nokļuvu?»

    Līdz ar jaunajiem uzlabojumiem šī Manta ir par 177 kg smagāka (1137 kg) nekā oriģinālā versija, taču joprojām šis ir viens no visvieglākajiem elektroauto, kāds jebkad izražots. Ar vienu uzlādi modernizāciju piedzīvojusī kupeja spēj veikt aptuveni 200 km, kas šādiem prezentācijas pasākumiem ir tieši laikā.

    Šis negaidītais notikums kalpoja kā atgādinājums, ka kādreiz zibens logotips rotāja ne tikai ģimenes hečbekus un krosoverus, bet sportiskas kupejas. Šis ir segments, kas no «Opel» klāsta šobrīd izzudis pavisam, taču kādreiz vācu zīmols varēja lepoties ar iekārojamiem modeļiem tieši sportiska rakstura lauciņā. Vēsturiskā «Manta» modeļa sāga nebeigsies ar šo moderno interpretāciju. Šobrīd ir zināms, ka 2025. gadā šis nosaukums rotās pilnībā elektrisku sērijveida ražošanas modeli.

    Opel Manta GSe ElektroMOD

    Elektromotora jauda

    147 ZS

    Sniedzamība

    200 km

    Paātrinājums

    8,9 sekundes

    Transmisija

    Četrpakāpju mehānika

    Piedziņa

    Aizmugures

    Maksimālais ātrums

    150 km/h

    Krāsa

    Ļoti dzeltena

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē