Pūš vējš, viss šūpojas, un man ir nosalušas rokas. Nu, vismaz skats no 24 metru augstuma ir lielisks. Man, Auto Bild redaktoram Berndam Folkensam, ir pavisam svarīgs uzdevums: man jātaisa krusa! Mana testa izejvielas: Mateco darba platforma, daudz maisu ar ledus gabaliņiem, paša izgatavots virsvalks. Un upuris: mana darbnīca – Audi A4. Tas drīkst ciest – ir jau nobraucis visus 260 000 km. Bet testa beigās es vēlos uzzināt, vai mans izgatavotais aizsegs no diviem automašīnu pārklājiem un izolējošā materiāla tiešām izturēs krusu?
Tagad ķeros pie darba pavisam nopietni. Patiesībā krusas graudi ir no 0,8 līdz diviem centimetriem lieli. Manējie ir vismaz divreiz lielāki – aptuveni galda tenisa bumbiņas izmērā. Tie izbirst uz mašīnas divos piegājienos – pirmajā ar pārsegu, otrajā bez tā. Rezultāts: šāds pārsegs tiešām pasargā no atsevišķiem krusas graudiem, tāpēc dabiska negaisa laikā aizsardzība būtu pietiekama.
Virsbūves labošana
Mākslīgā krusa ir atstājusi pēdas. Lai visu Audi nevajadzētu krāsot pilnībā, robu izlīdzinātāji piedāvā lētu alternatīvu – tās izmaksas ir aptuveni no 80 eiro atkarībā no bojājumu lieluma.
Kā pašiem izgatavot virsbūves pārsegu?
Garāžu īpašniekiem ir labi, viņiem nav jābaidās no krusas. Kā sevi pasargāt tiem, kas savas mašīnas novieto uz ielas? Tāpat kā to izdarījām tagad – pagatavojot pārklāju savam auto. Mūsu ražojums izmaksāja 75 eiro. Padoms: steidzīgie var šādu pārsegu iegādāties jau gatavu. Kāds ir rezultāts? Pārsegs pilda savu uzdevumu! Tas pasargā mūsu Audi no krusas graudiem, kas gandrīz vai sasniedz galda tenisa bumbiņas izmēru. Tomēr, ja mēs salīmējam divus ledus gabalus kopā, tas nespēj tikt galā ar šo uzdevumu. Taču cik bieži gan krusa ir tik briesmīga?
Mūsu padoms
Krusas graudi gandrīz vistas olas lielumā: mūsu mašīna dabūja pamatīgi ciest. Pēc krusas remontu samaksā Kasko apdrošināšana ar pašrisku. Tā kā parasti tas skar vairākas automašīnas, tad apdrošinātāji sastāda kopējo ziņojumu, tāpēc jums būtu sava prasība jāpiesaka nekavējoties. Priekšrocības: ātri nokārtotas lietas un ātra samaksa.