Ko nepieciešams ņemt vērā?
- Pretkorozijas apstrāde – ko tā dod?
Novērš auto virsbūves metāla virsmu, metinājuma un citādu savienojuma vietu, mehānismu koroziju un tās izraisītus bojājumus. Kā pozitīvs blakusefekts ir plastmasas un gumijas detaļu, kā arī elektroinstalācijas savienojumu konservējoša aizsardzība pret agresīvas darba vides izraisītu oksidāciju.
- Cik tāds prieks maksā?
Atkarībā no mašīnas pašmasas, sākot no 105 eiro. Taču materiāls saglabā savas konservējošās īpašības aptuveni pusotru gadu. Pēc tam atkal būtu jāveic kārtējā apstrāde.
- Cik daudz laika tas prasa?
Ar visu pirms un pēcapstrādes mazgāšanu aptuveni divas stundas.
- Vai manam auto to vajag?
Ja lietojat operatīvajā līzingā iegādātu auto, varat sevi nenodarbināt ar šādiem niekiem. Savukārt, ja esat tālredzīgs cilvēks un domājat par automašīnas (autoparka) ekspluatāciju ilgtermiņā, zemākām remonta izmaksām, vēlaties uzturēt glītu sava transportlīdzekļa izskatu, kā arī jums rūp saglabāt augstāku lietota auto atlikušo vērtību, tad atbilde ir JĀ. Piemēram, Kanādas aizsardzības ministrijas ekonomisti, veicot apjomīgus pētījumus, aprēķinājuši, ka armijas tehnikas profilaktiskajā pretkorozijas apstrādē ieguldītā nauda piecu gadu atskaites periodā ir atmaksājusies vairāk nekā seškārtīgi.
Kā tas notiek?
- Pirms apstrādes tiek nomazgāta auto virsbūve. Uz pacēlāja ar spiedienu tiek noskaloti dubļi no mašīnas apakšas. Žāvēšana nav nepieciešama, jo konservējošais materiāls atgrūž ūdeni.
- Auto apakšas – šasijas, grīdas un balstrāmju – apstrāde ar plaknes pistoli. Konservanta uzklāšana notiek ar 8 atmosfēru spiedienu. Tas ļauj šķīdumam nokļūt visgrūtāk sasniedzamās vietās, aizpilda visas virsmas mikroplaisiņas. Esošā korozija saistās ar aktīvo masu un kļūst par konservējošā slāņa sastāvdaļu.
- Riteņu arku apstrāde. Lai to veiktu, nav jāņem nost ne riteņi, ne paspārņi, ne kāda cita furnitūra. Ir speciāli uzgaļi, ar kuru palīdzību var iekļūt spārnu nišās un tās piepūst ar konservējošo šķīdumu.
- Virsbūves perimetra (moldingu, buferu savienojumu vietu, pagriezienu rādītāju, spoguļu, jumta reliņu, logu gumiju utt.) apstrāde.
- Pa speciālām atverēm tiek piepūstas durvju nišas vai, ja tādu nav, tās tiek izurbtas (divi caurumi 8 mm diametrā). Apstrādes procesa gaitā tiek ieeļļotas slēdzenes, logu tīrītāju un durvju atvērēju mehānismi. Pēc darba beigām urbumi tiek aizdarināti ar speciāliem hermētiskiem aizbāžņiem. Pēc tam kārta statņiem un sliekšņiem.
- Motora pārsegs un motortelpa. Produkts ir dielektrisks, tas spēj izturēt līdz 15 000 voltu spriegumu, tādēļ papildus pastiprina vadu izolāciju. Netiek apstrādātas piedziņas siksnas, jo konservants ir viskozs.
- Pēc tam seko bagāžnieka vāks, kravas telpas nišas, aizmugurējās numura zīmes pamatne un apgaismojuma panelis.
- Beigās mašīna tiek nomazgāta un klientam atdota pilnīgi tīra. Vēl pāris dienu pēc apstrādes no mašīnas pil – notek viss liekais. Tas ir videi nekaitīgs materiāls, vajadzības gadījumā no grīdas… vai kurpes purngala notīrāms ar tradicionālajiem organisko taukvielu šķīdinātājiem
Spriedums
Raivis Alksnis, SIA Krown Baltic valdes priekšsēdētājs
«Mēs pretkorozijas apstrādei izmantojam kanādiešu firmas Krown tehnoloģiju. Kanādā ir skarbi klimatiskie apstākļi un ziemā cīņai ar ceļu apledojumu un sniegu tiek lietoti ne mazāk agresīvi līdzekļi kā Latvijā, tādēļ arī izstrādātas efektīvas metodes auto aizsardzībai. Krown pretkorozijas līdzekļi sākotnēji tika radīti un izmantoti militārās tehnikas konservēšanai, taču jau ceturtdaļgadsimtu plaši tiek lietoti arī industriālajai tehnikai, komerctransportam un, protams, vieglo automašīnu aizsardzībai pret koroziju.»