Tāpat kā iepriekš, jaudīgākais «Cayenne» ir «plug-in» hibrīds. Vienlaikus, salīdzinot ar priekšteci, «Porsche» ir būtiski atjauninājis «Cayenne Turbo S E-Hybrid» tehnoloģijas, palielinot veiktspēju un attālumu, ko var nobraukt tikai ar elektroenerģiju. Tādējādi ir uzlabota gan auto lietošanas pieredze ikdienā, gan braukšanas dinamika.
Elektromotors ar 130 kW (176 ZS) jaudu papildina ievērojami uzlaboto 4,0 litru V8 dzinēju ar 441 kW (599 ZS) jaudu un divām turbīnām. Abu piedziņas sistēmu kopējā jauda ir 544 kW (739 ZS), maksimālais griezes moments – 950 Nm. «Cayenne Turbo E-Hybrid» veiktspēja ar uzviju attaisno tā augstākās klases modeļa statusu. Jaunais «Cayenne Turbo E-Hybrid» no 0 līdz 100 km/h ieskrienas 3,7 sekundēs un sasniedz maksimālo ātrumu – 295 km/h.
Jaunais «Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid» ir ātrāk uzlādējams, un ar to var nobraukt krietni lielāku attālumu, izmantojot tikai elektroenerģiju. Proti, atbilstoši «EAER City» datiem zem bagāžas nodalījuma grīdas uzstādītais augstsprieguma akumulators, kura ietilpība ir palielināta līdz 25,9 kWh, ļauj ar elektroenerģiju nobraukt līdz pat 82 kilometriem. Vienlaikus, neraugoties uz automašīnas palielināto akumulatora ietilpību, jaunais 11 kW iebūvētais lādētājs saīsina uzlādes laiku līdz nepilnām divarpus stundām, ja tiek izmantots piemērots sienas lādētājs vai auto tiek uzlādēts uzlādes stacijā.
Citi lasa
Pneimatiskā balstiekārta standarta komplektācijā ar divu kameru un divu vārstu tehnoloģiju
Jaunajiem «Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid» modeļiem standarta aprīkojums paredz adaptīvo pneimatisko balstiekārtu ar jauno divu kameru un divu vārstu tehnoloģiju. Tā ļauj atsevišķi regulēt balstiekārtas darbības atsitiena un kompresijas pakāpes. Šis jauninājums uzlabo komfortu un drošību, un atšķirība starp «Comfort» un «Sport Plus» balstiekārtas uzstādījumiem kļūst vēl lielāka. Balstiekārta apvieno pārliecinošu vadāmību dinamiskos līkumos, palielina braukšanas komfortu un samazina automašīnas sasveri.
«Cayenne Turbo E-Hybrid» standarta aprīkojumā tiek iekļauts arī «Porsche Torque Vectoring Plus» («PTV Plus»), papildaprīkojumā pieejama «Porsche» dinamiskā šasijas kontrole (PDCC) un aizmugurējās ass stūrēšana.
«Cayenne Turbo E-Hybrid SUV» un «Coupé» stils apliecina abu modeļu izcilās braukšanas īpašības, izmantojot elektroenerģiju. Abiem virsbūves variantiem ir «Turbo» modeļiem raksturīgais priekšpuses stils ar palielinātām dzesēšanas gaisa ieplūdes atverēm, ko akcentē spīdīgi melnas uzlikas. Riteņu arku uzlikas un aizmugurējais buferis virsbūves krāsā vēl vairāk izceļ šo modeļu jaudīgo raksturu. Citas «Turbo E-Hybrid» modeļu atšķirības pazīmes ir divas izplūdes sistēmas caurules no matēta nerūsējošā tērauda un sarkani bremžu skavas.
Salonā alumīnija ielaidumi instrumentu panelī un durvju paneļu apšuvumos norāda, ka šā modeļa izstrādē īpaša uzmanība ir pievērsta veiktspējai. Jumta apšuvums ir veidots no «Race-Tex» materiāla. Standarta aprīkojumā iekļauta apsildāma GT sporta stūre, režīmu slēdzis, kas ļauj ātri un tieši izvēlēties vēlamo braukšanas režīmu, un 18 veidos regulējami ādas sporta sēdekļi. Var izvēlēties alternatīvu – 14 veidos regulējamus ādas komforta sēdekļus.
Arī jaunajā «Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid» iekļautas visas jaunās funkcijas, kas ieviestas 2023. gada sākumā prezentētajā modernizētajā modelī. Piemēram, pilnībā digitālais un izliektais instrumentu panelis ar mainīgām displeja iespējām un pārveidota centrālā konsole, pēc izvēles ir pieejams arī papildu ekrāns pasažierim.
Inovatīvie augstas izšķirtspējas «HD-Matrix LED» priekšējie lukturi, kas jaunajos «Turbo E-Hybrid» modeļos ir standarta aprīkojumā, nodrošina lielāku komfortu un drošību tumsā.
Vēl lielāka veiktspēja: «Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé» ar GT pakotni
Jaunais «Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé» ar GT pakotni automobilim piešķir vēl sportiskāku noskaņu. Tā hibrīda modeļu klāstā ievieš atsevišķus veiktspējas elementus no radniecīgā augstas veiktspējas modeļa «Cayenne Turbo GT», kas atsevišķos tirgos vairs netiek piedāvāts.
Visas šasijas un vadības sistēmas, tostarp pneimatiskā balstiekārta, ir īpaši pielāgotas jaunajam modelim. Virsbūve ir par 10 milimetriem zemāka. GT specifiskie šarnīra gultņi palielina priekšējās ass sagāzumu par –0,58 grādiem un apvienojumā ar platākiem priekšējiem diskiem nodrošina vēl dinamiskāku stūres reakciju pagriezienos, lielāku kopējo stūrēšanas precizitāti un labāku saķeri pagriezienos.
GT pakotnes standarta aprīkojumā ir arī augstas veiktspējas «Porsche» keramiskā kompozītmateriāla bremzes (PCCB). «Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé» dinamiskās īpašības var vēl vairāk uzlabot ar augstas veiktspējas riepām, standarta 22 collu GT dizaina diskiem, PDCC un aizmugurējās ass stūrēšanu.
GT pakotnei ir īpaši melni akcenti auto priekšpusē, melni riteņu arku paplatinājumi, jumta spoilera sānu uzlikas no oglekļa šķiedras, centrā novietotas «Turbo GT» titāna izplūdes sistēmas caurules un aizmugurējais gaisa izkliedētājs no oglekļa šķiedras. Arī jumts izgatavots no vieglas oglekļa šķiedras. «Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé» ar GT pakotni no 0 līdz 100 km/h ieskrienas 3,6 sekundēs un sasniedz maksimālo ātrumu – 305 km/h.
Pieejamība un cenas
Jaunais «Turbo E-Hybrid» ir otrais no trim hibrīda modeļiem, ko «Porsche» izlaidīs tirgū 2023. gadā. Jau tagad to iespējams pasūtīt, un tā cena sākas no 182 500 eiro, ieskaitot PVN un tirgum specifisku aprīkojumu. «Coupé» versijas cena sākas no 185 990 eiro. «Cayenne Turbo E-Hybrid» ar GT pakotni, kura cena sākas no 215 490 eiro, ir pieejams tikai tajos tirgos, kuros vietējo noteikumu dēļ vairs nav pieejams “Cayenne Turbo GT”. Tas attiecas uz lielāko daļu Eiropas Savienības tirgu, kā arī uz Japānu, Honkongu, Taivānu un Singapūru.