«Porsche 911» rallija vēsture ārpus asfaltētiem ceļiem sākās pirms pirmās uzvaras Parīze-Dakāra rallijā 1984. gadā. Spilgti atmiņā palikuši agrīnie panākumi Austrumāfrikas safari rallijā 20. gadsimta 70. gados. Par godu tam, «Porsche» piedāvā «911 Dakar» dizaina pakotni «Rallye Design» ar ekskluzīviem eksterjera dizaina elementiem, kas izstrādāti atbilstoši vēsturisko sacīkšu auto eksterjera dizainam.
«Rallye 1971»: piektā vieta vienā no grūtākajiem rallijiem
Šajā rallijā dalībniekiem bija jāveic vairāk nekā 5000 kilometru pa Kenijas savannu, tuksneša krūmājiem un augstienēm. To aizvien uzskata par vienu no grūtākajiem rallijiem.
«Porsche» rūpnīcas komanda šo izaicinājumu pirmo reizi pieņēma 1971. gadā. Ārēji modificētie «911 S» modeļi bija atpazīstami tikai ar vienkāršām melnām uzlīmēm uz priekšējā pārsega un spārniem, kā arī uz durvīm.
«Rallye 1971» dekoratīvais virsbūves uzlīmju komplekts «911 Dakar» modelim veltīts šo sacīkšu auto dizainam. Tas ir papildināts ar sacensību numuru 19, kas piederēja šā rallija veiksmīgākajam «911». Ar šo automobili poļu braucēji Sobjeslavs Zasada (Sobiesław Zasada) un Marians Biens (Marian Bień) 1971. gadā izcīnīja piekto vietu.
«Porsche Tequipment» dizaina elementu komplekts pieejams par 4236 eiro.
«Rallye 1974»: cīņā iesaistās rallija čempions no Zviedrijas
Austrumāfrikas safari rallijā bija ļoti gari posmi – 1974. gadā sacīkstes bija sadalītas trīs sekcijās no 1450 līdz 2019 kilometriem, kas komandām bija jāpieveic vien piecās dienās. No 99 startējušajiem automobiļiem finišēja vien 16.
Zviedrijas rallija čempions Bjērns Valdegords (Björn Waldegård) pirms «Dakāras» ar «Porsche» automobili jau divreiz bija uzvarējis prestižajā Montekarlo rallijā. Braucot ar «911 Carrera 2.7 RS», Valdegords kopā ar stūrmani Hansu Torzeliusu (Hans Thorszelius) ilgu laiku bija vadībā arī «Dakārā». Abi braucēji trešo sekciju sāka ar 36 minūšu pārsvaru pār otro vietu, taču bojātas piekares šķērssvira dēļ viņš zaudēja 72 minūtes un beigās ierindojās godpilnajā otrajā vietā.
Galvenā sponsora atpazīšanas elementi bija zilas līnijas gar baltās automašīnas sāniem. Pašreizējā automobiļa virsbūves dizaina komplektā izmantota šī tēma, taču ar šaurākām līnijām un ar «Porsche» logo papildinājumu durvju apakšā.
«Rallye 1974» dizaina pakotnes komplekts pieejams par 4236 eiro.
«Rallye 1978»: leģendārais sacīkšu dizains
Bjērns Valdegords vēl nemeta plinti krūmos. Ar vienu no divām īpaši šim rallijam sagatavotajām automašīnām «911 SC Group 4» zviedrs vēlreiz devās uz Keniju un ātri vien parādīja konkurentiem, ka ieradies uzvarēt. Taču Austrumāfrikas safari rallijs kārtējo reizi izrādījās nežēlīgs: piekares škērssvira, amortizators, piedziņas vārpsta – Valdegords «Porsche» guva pārāk daudz bojājumu, un dažos gadījumos atradās pārāk tālu, lai ātri saņemtu nepieciešamo tehnisko palīdzību.
Neatlaidīgajam zviedram nācās samierināties ar ceturto vietu, bet Dienvidāfrikas komanda – Viks Prestons juniors (Vic Preston Jr.) un Džons Laials (John Lyall) – izcīnija otro vietu.
Sponsora īpašās virsbūves dizaina detaļas sastāvēja no viļņveida virsmām oranžā, gaiši un tumši pelēkā krāsā, kas pasaulē labi pazīstamas, pateicoties 1958. gadā dibinātās komandas «Martini Racing» aktivitātēm. Arī šoreiz «Porsche» dizaineri atveidojuši šo vēsturisko izskatu «Rallye Design» pakotnei, kas ietver pilnībā visa auto eksterjera dizainu. Sacensību numurs 14 uz durvīm piederēja otrās vietas ieguvējam Vikam Prestonam junioram.
«Rallye 1978» komplekts pieejams par 6050 eiro.
Visus «911 Dakar» vēsturiskā dizaina elementu komplektus var pasūtīt «Porsche Exclusive Manufaktur». «Rallye 1971» un «Rallye 1974» uzlīmju komplektus drīzumā varēs arī pasūtīt pie «Porsche» centrs Rīga.