Kura tipa virsbūve ir ieteicamāka?
“Šoferiem bez pieredzes pirmajā laikā ir problēmas ar automašīnas gabarītu izjūtu. Iesācējam būtu jāizvēlas auto, pie kura stūres viņš jūtas komfortabli. Nav ieteicams kā pirmo mašīnu izvēlēties, piemēram, lielu apvidus auto, garu pikapu, kā arī sporta auto vai rodsteru,” skaidro eksperts.
Viņš piebilst, ka ideālā gadījumā pirmajai automašīnai būtu jābūt labam skatu leņķim un kompaktiem gabarītiem, proti, priekšroka jādod vai nu nelielam sedanam, vai arī krosoveram.
Kuras piedziņas auto labāk izvēlēties? Moderno automašīnu konstrukcija ir pietiekami droša, tāpēc agrāk populārais viedoklis, ka autovadītājiem-iesācējiem labāk izvēlēties auto ar priekšējo piedziņu vairs nav aktuāls. Savukārt tiem, kas dzīvo ārpus pilsētas, vērts lūkoties pēc automašīnām ar pilnpiedziņu – tās būs visērtākās braukšanai pa dažāda veida un kvalitātes ceļiem.
Citi lasa
Mehāniskā vai automātiskā ātrumkārba?
Mehāniskā ātrumkārba ir lētāka, uzticamāka un vienkāršāk kopjama. Ar to automašīnas degvielas patēriņš būs mazliet zemāks. Taču, ja mašīnai būs mehāniskā ātrumkārba, iesācējam nāksies apgūt līganu braukšanas uzsākšanu. Tas var novērst jaunā šofera uzmanību no ceļa, tādējādi pilsētā ikviens brauciens būs stresa pilns.
“Ir svarīgs ir tāds aspekts, kāda veida automašīnai ir noliktas tiesības. Kopš 2011. gada Latvijā ir iespējams kārtot vadīšanas apliecību tikai uz auto, kas aprīkots ar automātisko ātrumkārbu. Daļa jauno šoferu izvēlas auto ar automātisko ātrumkārbu, lai atvieglotu sev pārvietošanos.
Daļa izvēlas šādus auto, jo, piemēram, viņu ģimenē jau pārvietojas ar šādu auto. Bet daļa no manuālās ātrumkārbas faniem pārtop par ‘’automātu’’ piekritējiem jau pēc vienas braukšanas reizes, jo, izjūtot ‘’automāta’’ ērtības, to nespēj neievērot neviens, sevišķi, ja pārvietojas pa pilsētu”, – piebilst J. Vīndedzis.
Taču jāatzīst, ka automātiskā ātrumkārba ir dārgāka un bojājumu gadījumā būs nepieciešami lielāki ieguldījumi, kā arī nedaudz lielāks degvielas patēriņš. Taču tā ļauj koncentrēties ceļam un nedomāt par akurātu braukšanas uzsākšanu.
Benzīns, dīzeļdegviela vai elektroauto? Benzīna mašīnas ir jutīgākas vadīšanā, tas šoferiem ar mazu pieredzi var būt ne visai ērti. «Svarīgi ir saprast, cik jūs aptuveni brauksiet savā automašīnā un kur. Ja plānojat gadā nobraukt aptuveni 15 000 km un vairāk, vērts dot priekšroku dīzeļdzinējam, ja mazāk par 15 000 km un pārsvarā pilsētā, ieteicams izvēlēties benzīna dzinēju.
Ir dienas, kad dīzeļdegviela ir dārgāka nekā benzīns, tādēļ šis arguments vairs nav spēkā. Runājot par elektromobiļiem – tas var būt labs variants, taču ir jāizvērtē, cik ērti būs uzlādēt mašīnu, kā arī finanšu iespējas. Jaunu auto patlaban var nopirkt ar valsts subsīdiju, taču tas nav lēts pirkums, bet lietotu elektromobiļu tirgū ir ļoti maz, skaidro Jānis Vīndedzis.
Kur meklēt drošāko automašīnu?
Kad ir izvēlēti vairāki auto zīmoli, kas pēc aprakstītajām prasībām šķiet vispiemērotākie, ir vērts pārbaudīt to reitingus EURO NCAP, kas ļauj identificēt visdrošākos zīmolus un modeļus.
“Protams, viena lieta ir saprast, kura zīmola un modeļa automašīna ir vispiemērotākā, bet cita – izvēlēties patiešām labu transporta līdzekli, kas nepievils un nesalūzīs jau pēc mēneša. Izvēloties sev automašīnu, īpaši pirmo, vislabāk ir paņemt līdzi zinošu draugu, bet ja tāda nav – lūgt palīdzību ekspertiem, kas palīdzēs piemeklēt labāko variantu, atbilstoši pircēja vajadzībām un iespējām.
Tāpat es iesaku izvēlēties tādu auto tirgotāju, kas piedāvā garantiju auto, lai no savas kabatas nebūtu jāmaksā par remontiem.