Peugeot 3008 dienasgaismu ieraudzīja 2009. gadā, un šo septiņu gadu laikā tas piedzīvojis būtiskas izmaiņas. Līdz ar otro paaudzi francūzis izaudzis no ģimenes minivena par SUV saimei piederīgu modeli. Transformācijas rezultātā tas distancējies no klasiskā minivena, iegūstot iespaidīgu klīrensu, muskuļotu ārieni un interjeru, kas atgādina zinātniskās fantastikas filmās redzēto.
Franču mode
Pirms diviem gadiem Parīzes autoizstādē prezentētais konceptauto Peugeot Quartz kļuvis par realitāti, un reinkarnācija 3008. modeļa krosoverā notikusi tiešāka, nekā varētu gaidīt. Tā salons nav ticis spēcīgi notušēts un normalizēts un spēj saglabāt norobežoto vadītāja pozīciju un aviācijas tipa slēdžus. Peugeot salona dizainam piešķīris īpašu nosaukumu i-Cockpit, un 3008. krosovers ir pirmais, kas ieguvis jauno versiju. Līdzīgi kā iepriekš, tam ir augstu novietots instrumentu panelis, kas tagad kļuvis pilnībā digitāls, ļaujot vadītājam to pielāgot pēc savām vajadzībām desmitiem dažādās kombinācijās.
Atšķirībā no Audi vai VW par digitalizāciju Peugeot neprasa papildu samaksu, un 12,3 collu mērinstrumentu panelis pieejams jau bāzes komplektācijā. Zemu novietotās stūres izmērs un forma sākotnēji varētu atgādināt rotaļu auto, taču tā ir ērta un kompakta, īpaši atvieglojot braukšanu šaurākās ielās. Šāds izvietojums atzīstams ne vien no dizaina viedokļa, bet arī drošības, liekot mazāk novērst acis no ceļa.
Jāteic, ka šis ir viens no tiem auto, kura estētika ir kā radīta automātiskajai transmisijai.
Futūristiskais pārslēgs iederas kopējā kompozīcijā, MT liekot izskatīties kā atmiņai no senākiem laikiem. Kāds ir rezultāts? Šajā salonā ir patīkami. Materiālu kvalitātē Peugeot pārkāpis pāri pats savai latiņai, un ādas apdare, paneļu apšuvumi un kopējais noformējums ir augstvērtīgāks nekā agrāk.
Modernā māksla nav ietekmējusi salona ietilpību. Tieši otrādi. 520 l ietilpīgais bagāžas nodalījums ir lielāks nekā Qashqai (430 l), un kopējais apmērs ar nolaistiem sēdekļiem var sasniegt 1580 l. Priekšējos sēdekļos netrūkst vietas, kur izvērsties, taču jāņem vērā, ka versijām ar panorāmas lūku būs ierobežota vieta galvai. Aizmugurē vietas nav tik daudz kā Ateca vai Qashqai, bet vidū sēdošā pasažiera kāju vietu neierobežo transmisijas tunelis. Sīklietu nodalījumi ir ietilpīgi, un īpaši jāizceļ priekšējā roku balstā iebūvētā dzērienu atdzesēšanas kaste, kurā ietilps ne viens vien šampanietis.
Peugeot dinamika
3008. nav mīkstākais krosovers, tomēr vibrācijas un sitieni no sliktas kvalitātes ceļiem tiek veiksmīgi absorbēti balstiekārtā, nevis vadītāja mugurkaulā. Lielākā ātrumā var sajust virsbūves svārstības, šķērsojot ceļa šuves un nelīdzenumus, tomēr komforts un gaita ir sabalansēta tā, lai ikdienas braucējam nodrošinātu kompromisu. Asākas līkumu kaskādes 3008. spēj veikt precīzi, prot būt izveicīgs arī mazā apgriešanās rādiusa dēļ.
Gaita nav tik sportiska kā Seat Ateca, taču tā temperaments kļūst straujāks līdz ar Sport slēdža aktivizāciju. Asāka reakcija akseleratora pedālim, garāki pārnesumi transmisijai, ievērojami stingrāka stūres vadība un šķietami pat dobjāka skaņa dīzeļdzinēja izplūdei. 22 cm klīrenss ir augstākais rādītājs klasē, un meža apvidū tas bez problēmām tiek pāri stāvākiem pauguriem. Lielākiem bezceļiem francūzis gan nebūs piemērots, jo pašlaik tas nav pieejams ar pilnpiedziņu. Ziemā priekšējam tiltam dažkārt bija problēmas tikt galā ar 180 ZS, it īpaši, ņemot vērā vieglo akseleratora pedāli, neviļus liekot riteņiem izspolēt.
Kompensējot pilnpiedziņas trūkumu, krosovers ieguvis plašu klāstu drošības sistēmu. Viena no tām ir HADC palīgsistēma, kura paredzēta nobraukšanai pa slīpu nogāzi. Bremzējot katru riteni atsevišķi, auto prot nobraukt no stāva kalna, par papildu samaksu var iegūt Grip Control – saķeres kontroles sistēmu, kas pieejama komplektā ar 18 collu diskiem.
Dzinēji
Raksta tapšanas brīdī Latviju vēl nebija sasniedzis 1,2 l benzīna agregāts, tomēr lielākās litrāžas modifikācijas jau bija pieejamas. Mums bija iespēja izmēģināt gan 1,6 l THP 165 ZS benzīna versiju, gan jaudīgāko 2,0 l BlueHDi dīzeļdzinēju ar 181 ZS. Lai arī jauda būtiski neatšķiras, dīzelis uz šosejas demonstrē atsaucīgāku sniegumu, un atšķirībā no benzīna versijas Start-Stop sistēmas darbība šķiet nemanāmāka. Oficiālais vidējais degvielas patēriņš benzīna motoram ir 5,7 l/100 km, bet dīzelim 4,8 l/100 km.
Ziemīgos braukšanas apstākļos šie rādītāji reālajā satiksmē atšķiras vien par 1–1,5 l, tas ir atzīstams rādītājs. Pilnpiedziņas trūkums un augstā cena samazina jaudīgākā dīzeļa pievilcību. Par alternatīvu var uzskatīt 1,6 l dīzeļdzinēju ar 120 ZS vai 2,0 l dīzeli ar 150 ZS, kas gan pieejams tikai ar MT.
Finanses
Mūsu testa auto ar dīzeļdzinēju ieguvis papildaprīkojumu 6350 eiro vērtībā. Ievērojamākie no uzlabojumiem ir ādas sēdekļi ar masāžu (2117 eiro), panorāmas lūka ar zilu sānu apgaismojumu (1210 eiro) un Premium HiFi (998 eiro). Auto cena ir 42 321 eiro, kas Peugeot krosoveram ir iespaidīga. Šādā cenu spektrā atrodas arī pienācīgi aprīkotais Audi Q3. Tomēr ir vēl kāds būtisks aspekts.
Mūsu otrs testa dalībnieks ar līdzvērtīgas jaudas benzīna dzinēju un aprīkojumu maksā vien 31 499 eiro. Par šādu cenas starpību iespējams iegādāties Peugeot 208 hečbeku. Par to ir vērts padomāt. Lai gan ir šāds ietaupījums, turpinām būt izteikta dīzeļu valsts –visi līdz decembra sākumam iegādātie eksemplāri bijuši ar dīzeļdzinēju un visai bagātīgi aprīkots.
Iespaids
Peugeot 3008 pierāda, ka kosmisks prototips var kļūt par realitāti.
Rezumējums
Viens no retajiem krosoveriem, kuru pircēji iegādāsies, pat neizbraucot ārpus dīleru salona.
Testa auto Peugeot 3008 2,0 BlueHDI cena: 42 321 eiro
Vērtējums:
Tehnika: 3,5/5
Komforts: 4/5
Dizains: 4,5/5