C5 Aircross
C5 Aicross ieguvis 48V hibrīda tehnoloģiju. Salīdzinot ar elektroauto vai plug–in hibrīdu, šī tehnoloģija ir vienkāršāka un vieglāka lietošanā, jo nav nepieciešama uzlāde – akumulators šo uzdevumu veic patstāvīgi. Bremzēšanas laikā elektromotrs darbojas kā ģenerators, lai uzlādētu akumulatoru, vienlaikus samazinot bremžu nolietojumu.
Šeit apvienots jaunās paaudzes PureTech 1,2 litru 136 ZS benzīna dzinējs, jaunā elektrificētā divsajūgu pārnesumkārba ë-DCS6, 48V akumulators, kā arī 28 ZS elektromotors. Interesanti, ka akumulators ir novietots zem vadītāja sēdekļa, tādejādi neieviešot korekcijas attiecībā uz C5 Aircross praktiskumu.
Šī kombinācija veido 48 V elektrisko piedziņu, par vienu litru ļaujot samazināt vidējo degvielas patēriņu, savukārt kaitīgo izmešu daudzums nokrities pat par 15% (129 g CO2/km), salīdzinot ar standarta benzīna dzinēju. CO2 fakts pagaidām mums varētu nešķist aktuāls, taču brīdī, kad Eiropas lielākajās pilsētās tiks aktualizēti aizliegumi iebraukt neveselīgajiem auto, dažiem nāksies mainīt savu autoparku.
Lavierējot pa šaurajām Parīzes pievārtes ieliņām, lielu daļu no maršruta varējām veikt tikai bezizmešu režīmā. Ražotājs apgalvo, ka elektriskajā režīmā pilsētā varam veikt līdz pat 50% no mūsu distances. Nelielā ātrumā 48V sistēma ļauj braukt elektriski, sniedz papildu jaudu, kā arī palīdz ātrāk iedarbināt dzinēju.
Praktiskums nekur nav zudis. C5 Aircross joprojām ir viens no retajiem krosoveriem, kam otrajā sēdekļu rindā ir atsevišķi sēdekļi, uzlabojot sēdēšanas komfortu.
Tāpat šim modelim pieejamas arī līdzšinējā Hybrid 180 un Hybrid 225 plug–in versijas, kas veido jau 40% no kopējā pārdošanas apjoma.
Ar šo C5 Aircross Hybrid versiju Citroën piedāvā elektrisku mobilitātes risinājumu, kas apvieno vienkāršību, enerģijas efektivitāti un unikālu komforta pieredzi par cenu, kas ir salīdzināma ar dīzeļdegvielas versiju.