C5 X
C5 X esam izmēģinājuši gan Spānijas, gan Latvijas ceļos, daudzpusīgajam francūzim demonstrējot labāko sniegumu no visa plašā Citroen klāsta. Ne velti tas pasaulē ticis pārdots vairāk nekā 45 000 eksemplāros.
Aizstājot esošo 180 ZS benzīna versiju, tagad tas pieejams ar plug–in jeb uzlādējamo 180 ZS hibrīdu, kas sniedz iespēju pilsētvidē veikt līdz pat 71 km distanci, izmantojot tikai elektrību. Daļai braucēju ar šo pilnībā pietiks, lai izbraukātu ikdienas maršrutu. 1,6 litru PureTech agregāts sajūgts ar jauno ë-DCS6 automātu, 81 Kw elektromotoru un 12,4 kWh bateriju.
Elektriskajā režīmā varam sasniegt pat 135 km/h, kas ir vairāk nekā pietiekami, lai iekļautos mūsu satiksmes plūsmā. Gluži kā elektroauto, tas ļoti klusi un majestātiski peld, ilgu laiku spējot paļauties tikai uz elektrību.
Izmantojot 7,4 kW lādētāju, akumulatoru pilnībā var uzlādēt vienā stundā un 40 minūtēs. Būtiski, ka, līdz ar plug-in hibrīda ienākšanu, ģimeniskā C5 X emisijas nokritušās līdz 27 g/km.
Līdz ar akumulatoru pievienošanu, ģimenes auto kļuvis nedaudz smagāks, tomēr šeit ir vērts atzīmēt, ka arī standarta benzīna/dīzeļa modifikācijās C5 X nav no tiem vieglākajiem. Tam ir arī savas priekšrocības, jo C5 X ir patiesi komfortabls. Šeit ir rasts balanss starp mīkstu sēdēšanu un pietiekami precīzu vadāmību, kamēr pārējos cilts brāļos nākas samierināties tikai ar vienu no šiem labumiem.
Tāpat C5 X tagad ieguvis arī Highway Assist 2.0 drošības sistēmu, kas ietver daļēji autonomu joslu maiņu (70 – 180 km/h diapazonā), ieteikumus par optimālo braukšanas ātrumu un aktīvāku kontroli pār to, vai autovadītājs pie stūres nav zaudējis uzmanību.
Elektrifikācija nav laupījusi tā praktiskās īpašības – C5 X joprojām ir liels un ietilpīgs auto, kuru uz ielām redzam nepelnīti mazā skaitā.
Apskata turpinājums: