• No maza bagija līdz ģimeniskajam «C5 X» – Parīzē testējam elektrificētos «Citroen»

    Testējam ārzemēs
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    18. septembris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    2/5My Ami Buggy

    My Ami Buggy

    Haki krāsas mikroauto nav pat īsti saucams par auto, jo patiesībā tas ir mopēds. Tas nozīmē, ka ar to var braukt jau no 14 gadu vecuma. 2,4 metrus īsā spēkrata salonā pietiek vietas diviem pieaugušajiem, turklāt šeit ir atvēlēta pat atsevišķa vieta somai/čemodānam un dažādām sīklietām. Jā, šeit ir pat glāžu turētājs, miniatūrisks cimdu nodalījums un USB ligzda, bet salonu caurstrāvo dzeltenas krāsas elementi. Aiz stūres novietots digitālais instrumentu panelis, kuru tiešā saules gaismā ir visai grūti saredzēt, tomēr ekrānā tiek attēlota nobraucamā distance un pārvietošanās ātrums.

    Bagija versijā tā durvis ir aizstātas ar metāla stieņiem, kas atgādina sporta auto drošības karkasu un ir atveramas, paraujot auklu. Tāpat tam ir atvāžams jumts un bronzas/zelta krāsas diski.

    Dodoties izbraucienā šaurajās Parīzes pievārtes ielās, uzreiz kļūst skaidrs, kāpēc šāda transportlīdzekļa mikro mobilitātes koncepts ir dzīvotspējīgs arī turpmāk. Apgriešanās rādiuss ir kā velosipēdam un manevrētspēja šaurās vietās tam ir fantastiska. Jāatzīst gan, ka mums paveicās ar septembrim neraksturīgi siltiem laikapstākļiem.

    Ja būtu par 10 grādiem vēsāks vai ārā līņātu, tad pirmais iespaids būtu atšķirīgs, jo šeit nav nedz sānu logu/durvju, nedz apsildes. Vienīgi var izlīdzēties ar plastikāta aizslietņiem, kas mazinās ārējo apstākļu ietekmi uz salonā sēdošajiem.

    My Ami Buggy var izmantot vasaras sezonā, gluži kā motociklu, kas savā būtībā tas tāds arī ir.

    Lai arī Francijā ir vairāki simti My Ami Buggy eksemplāru, ieraugot šo auto dzīvē, pat vietējo iedzīvotāju sejās redzams izbrīns un ļoti pozitīva reakcija. Patiesi, šis ir veids, kā citos radīt “wow” emocijas.

    Cik tālu varam aizbraukt? Prakse un teorija liecina, ka ar vienu uzlādi stilīgais bagijs var pieveikt 64 km, savukārt maksimālais braukšanas ātrums ir 45 km/h. Ātrās uzlādes stacijas bagijam nebūs aktuālas. Tā vietā derēs jebkura mājsaimniecības 220V ligzda, pilnvērtīgu akumulatora uzpildi veicot 4 stundās.

    Radio šeit nav, taču ir Bluetooth skaļrunis, tāpēc varam atskaņot mūsu iecienītāko mūziku 15 stundu garumā, izmantojot viedtālruni. Mazo spēkratu ambīcijas ir lielas – ne velti audio sistēma nodēvēta par Ultimate Ears Boom.

    Tieši bagija versija mazajam Ami ir īpaša. Vasarā Citroen nolēma ierobežotā skaitā sākt My Ami Buggy versijas pārdošanu un visi 800 eksemplāri tika izpārdoti 10 stundās. Piemēram, Beļģijā 65 potenciālie pircēji izķēra bagijus 9 minūšu laikā, savukārt Spānijā karstasinīgs pircējs tiešsaistē pirkšanas procesu pabeidza vienā minūtē un 10 sekundēs. Tas par kaut ko liecina. Standarta versija nonākusi jau pie vairāk nekā 35 500 pircējiem 11 valstīs.

    Kopumā kompaktajam Ami ir trīs versijas – standarta, bagija un pat kravas modifikācija, kurā viena no sēdvietām ir pārtapusi par kravas telpu. Ja kādam šķiet, ka tik maza kravas telpa nav pienācīgi izmantojama, tad der atcerēties, ka pilsētas robežās tieši šāds spēkrata izmērs ir piemērots, lai izvadātu kebabus, picas un citas nelielus sūtījumus izsalkušajiem.

    Šobrīd Buggy versiju nav iespējams iegādāties, savukārt standarta versija pircēju rokās Latvijā varētu nonākt nākamgad. Pašreizējās cenas variē no 7990 eiro līdz 10 490 eiro, atkarībā no izvēlētās versijas.

    Apskata turpinājums:

    Nākamā lapa

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē