• Modernizētā «Opel Corsa Electric» elektroauto pirmais brauciens Frankfurtē

    Testējam ārzemēs
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    23. oktobris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    3/6Tehnika un brauciens

    Tehnika un brauciens

    Uzlabojumi veikti arī zem virsbūves. Tagad elektriskajam hečbekam ir lielāks elektromotors un akumulators, lai spētu veikt garākas distances. Papildu esošajam 136 ZS un 50 kW komplektam, kas visdrīzāk tiks piedāvāts arī feislifta versijā, ir pievienojies jauns 156 ZS un 260 Nm elektromotors, kas savienots ar 51 kWh litija jonu bateriju. 1 kWh kapacitātes izmaiņas nav nenozīmīgs sīkums, jo jaunais komplekts ir vieglāks un tehnoloģiski attīstītāks, nodrošinot par 15% lielāku sniedzamību.

    Tas nozīmē līdz pat 405 km garu braucienu bez papildu uzlādes ar patēriņu 14,2 – 14,6 kWh/100km. Bez īpašas piepūles vai koncentrēšanās testu veicām ar 16 kWh/100km, kas nozīmē, ka arī ražotāja rādītājus būs iespējams sasniegt. Ja salīdzinām ar elektrisko Mini, Honda e, Renault Zoe vai Fiat 500, tad šī ir joma, kurā ieturētā Corsa Electric pārspēj savus ekstravagantos konkurentus un aizbrauks krietni tālāk. 

    Atkarībā no vadītāja vēlmēm iespējams izvēlēties Eco, Normal un Sport braukšanas režīmus. Pēc riņķošanas pa Frankfurtes ielām, vispiemērotākais auto raksturam šķita Normal režīms, it īpaši, ja vēlaties pietuvoties iepriekšminētajiem sniedzamības rādītājiem. Sport režīmā akseleratora pedālis ir atsaucīgāks un stūre kļūst manāmi stingrāka. 150 km/h maksimālais ātrums un 8,1 sekunžu ieskrējiens līdz 100 km/h ir pieklājīga veiktspēja pilsētas automobilim.

    Lai arī tā balstiekārta ir visai stingra un regulējumi ir pielāgoti tieši elektriskajam modelim, akumulatora radītais papildu svars (1544 kg pašmasa) ir jūtams līkumos, padarot to mazāk sportisku kā Mini Electric vai Peugeot e-208. Ikdienas ritējumā tam gan nav liela nozīmē. Tas ir tieši tik ātrs, lai mēs visur paspētu, turklāt pilsētā svarīgākais ir paātrinājums līdz 50 km/h, ko elektriskā Corsa paveic vienā mirklī.

    Nedaudz vairāk kā četrus metrus garais Corsa Electric pilsētas ņugā ir visai izveicīgs, un 10,7 metru apgriešanās radiuss ļaus veikli manevrēt arī šaurās vietās. Paātrinājums un bremzēšana ir līgana, stūre pietiekami labi izsvarota un balstiekārta sekmīgi tiek galā ar guļošajiem policistiem. Protams, testa brauciens mūsu ceļos būtu izaicinošāks pārbaudījums nekā gludās Frankfurtes ielas.

    Kas attiecas uz uzlādi, ātrajā 100 kW stacijā 80% baterijas uzlādes līmeni varēsim sasniegt 27 minūtēs. Izmantojot trīsfāžu 11 kW staciju, pilna uzlāde ilgs aptuveni 5 stundas, bet 7 kW stacija šo darbu paveiks septiņās ar pusi stundās.

    Raksta turpinājums:

    Nākamā lapa

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē