Tehnika & brauciens
Ņemot vērā gan dīzeļgeitas skandālu, kas izplatījās arī ārpus VW grupas robežām, gan auto industrijas kopējās tendences virzīties tālāk no dīzeļa pieminēšanas jauno auto sakarā, gadu gaitā pircēji organiski pārgājuši frontē, kurā priekšroka lielākoties tiek dota benzīna dzinēja versijām.
Atjaunotais Tiguan pieejams ar 1,5 litru TSI (150 ZS) un 2,0 litru TSI (190 un 245 ZS). Testa braucienā devāmies ar mazāko no tiem. Tā kļuvusi par populāri izvēli un to var saprast. Dzinēja jauda un paātrinājums atbilst tam, kas ikdienā nepieciešams. No solītajiem 7,3 l/100km gan atpalikām par gandrīz diviem litriem, taču pastāv iespēja, ka neiebrauktajam dzinējam pirmajos dzīves mēnešos varētu būt lielāka apetīte.
Uz to acis ļauj pievērt komfortablā gaita. Pat bez dažādiem braukšanas režīmiem un adaptīvās balstiekārtas, vizuāli sportiskais krosovers ripo mīkstāk kā spāņu radinieks un vairums konkurentu. Ne mazāk svarīgs fakts – riteņu arkās ierūmējušies 19 collu diski!
Nekur nav pazudis jau iepriekš pieejamais 2,0 TDI dīzeļdzinējs ar 150 ZS, tomēr tas ir būtiski dārgāks nekā 1,5 TSI, kas ar līdzvērtīgu aprīkojumu esošajā akcijas piedāvājumā pieejams pat par 8200 eiro lētāk.
Bez šaubām gaidām arī ļoti īpašas versijas ierašanos. Pirmo reizi modeļa pastāvēšanas vēsturē tiks ražota arī sportiskā Tiguan R versija. Lielais T-Roc R brālis iegūs 2,0 litru TSI benzīna motoru, kas attīstīt 320 ZS un 420 Nm griezes momentu, kas izmantots arī Arteon R un astotās paaudzes Golf R. Pilnpiedziņas krosoveram būs pazemināts klīrenss, 21 collu diski, uzlabota bremžu sistēma un Akrapovic izplūdes sistēma.
Apskata turpinājums: