Tehnika
Par bāzes dzinēju kalpo viena litra TSI ar 110 ZS un sešpakāpju mehānisko transmisiju. Tas pieejams lētākajā Reference aprīkojuma līmenī, kas pieejams no 20 100 eiro, taču populārāka izvēle būs Style līmenis ar tajā pieejamo 1,5 l TSI 150 ZS un tādas pašas jaudas 2,0 l TDI dīzeļdzinēju. Abi sajūdzami gan ar 6MT, gan 7AT. Sportiskajā FR versijā izvēlei pievienojas gan 190 ZS jaudīgs 2,0 l TSI, gan 4Drive pilnpiedziņas opcija jaudīgākajām dzinēju versijām.
Lai arī Ateca tiek ražots Čehijas pilsētā Kvasinā, no spāņu mentalitātes tam bijis grūti aizbēgt un labi, ka tā. Uz dinamisku braukšanu vērstais Seat gars šo zīmolu allaž atšķīris no MQB platformas sugasbrāļiem un mums bija iespēja izmēģināt Ateca nebēdnīgāko versiju – 2,0 litru 190 ZS benzīna turbomotoru. Dīlercentra pārstāvji to nokristījuši par baby Cupra Ateca un tam ir labs iemesls.
Šis agregāts ir ne tikai visai ņiprs, bet arī ticis pie ikdienas automašīnai neraksturīgas funkcijas kā launch control jeb starta kontroles. Pret cienīgu pretinieku kalnus gāzt ar to būs grūti, bet nesagatavotu pretinieku pie sarkanās gaismas noteikti varēs pārsteigt.
Pretēji lietoto auto tirgum, kurā dominē dīzeļdzinēji, jaunos auto benzīna motora popularitāte tikai aug un Ateca tam ir piemērs. Vairums šī krosovera pircēju izvēlas tieši benzīna agregātu. Lai arī 1,5 l TSI veiktspēja ikdienai būs pilnībā pietiekama, arī veiklais 2,0 litru TSI ar 7AT un pilnpiedziņu pēc mūsu testa brauciena demonstrēja saprātīgu degvielas patēriņu – 9,2 l/100km.
Testa turpinājums: